בלינקדאין גולשים למעלה מ-80 מיליון משתמשים במטרה למצוא את ההזדמנות העסקית הבאה שלהם – מציאת לקוחות, ספקים, מפיצים ויבואנים, איתור עובדים או מקום עבודה חדש, השקעה ביוזמות וסטארטאפים או חיפוש משקיעים ובעלי הון. לא מעט משתמשים נתקלים בבעיה שקשה מאוד לבלוט מתוך קהל כה רחב, ויש להשתמש במספר אופציות שמציעה הרשת בכדי שישימו אליך לב ויתרכזו בך על פני האחרים. אחת מהאופציות האלה, היא ההמלצה האישית.

פתיחת לינקדאין

מעבר לאפקט הויזואלי אשר מבליט את הפרופיל בעת השימוש במנוע החיפוש של לינקדאין, ההמלצה מספקת לגולש אמינות ומקצועיות ומאפשרת לגולש לספק מידע חיצוני עליו מצד אחרים.

לפני הכל – ביקשתם המלצה ממישהו? ספרו לו קצת מה הייתם רוצים שיופיע בהמלצה. חישבו מה אתם בתור לקוח או שותף עסקי פוטנציאלי הייתם רוצים לראות כתוב, וודאו שהממליץ יבין זאת.

לאלו נקודות יש להתייחס בעת פתיחת פרופיל לינקדאין?

רקע: יש להתחיל בסקירת רקע קצר על טיב היחסים העסקיים על בין הממליץ למומלץ. משפט אחד, לא יותר. כמו כן, הממליצים חייבים להיות בקשר עסקי בהווה/עבר עם המומלץ.

תחום: רצוי מאוד שהממליץ יהיה מתחום תעסוקתי לקהל הלקוחות המועדף על המומלץ. לדוגמה, אם מחפשים מפיצים, יש לאסוף המלצות ממפיצים עימם קיים/היה קשר עסקי מוצלח בעבר.

מיקוד: יש למקד את ההמלצות לתכונות אותן הלקוחות הפוטנציאליים יחפשו ולתת רפרנס שמתמקד בכישורים ספיציפיים לתעשייה.

הישגים: חובה לאזכר מהם ההישגים אותם השיג הממליץ בעקבות הקשר העסקי עם המומלץ. יש להשתמש במילים חיוביות לתחום העסקי, כגון “מינוף, רווחים, הישגים, הצלחות, ביסוס, ריכוז”..

נימה אישית: כדאי מאוד לסכם את ההמלצה בנימה אישית יותר המצביעה על אישיות איכותית, ובכך ליצור רושם שמדובר באיש עסקים שכדאי ליצור עימו קשר.

גיוון: לא כל ההמלצות צריכות להיות אותו דבר. לא להשתמש בפורמט קבוע – בחלק מההמלצות יופיעו קריטריונים אחדים, ובחלק אחר יופיעו קריטריונים אחרים

מילים בהן רצוי להשתמש בכתיבת ההמלצות

– יושרה, אמינות והגינות

– תשומת לב לפרטים

– מחוייבות

– יכולת אנליטית גבוהה

– חשיבה אסטרטגית, חיזוי מגמות וראייה למרחק

– אפקטיביות, יכולת ארגונית וניהול זמן.

– ניהול תקציב איכותי

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!