פינטרסט – הרשת החברתית שסוחפת את העולם

מאת עומר בהרב | פורסם בתאריך 07/11/2012

אנו נמצאים בתקופה של מהפכה עולמית שמושפעת משלל הרשתות החברתיות ששואבות את סדר החיים של כולנו ומשתלטות עליו בהדרגה. כל ילד מכיר את צירוף המילים “מדיה חברתית” או “רשת חברתית” אשר מעלות בראשנו אתרים כמו פייסבוק, טוויטר ולינקדאין.

בשנה האחרונה אנו עדים לשחקנית חדשה בממלכת הרשתות החברתיות אשר יכולה ללמד את גוגל+ דבר או שניים על זינוק בעליה. ניתן לומר כי זהו סוג של גלגול מוצלח במיוחד לחוויית השיתוף ברשת, הודות לאפשרות לשתף אינספור תכנים וויזואליים מעניינים המחולקים לפי קטגוריות ותחומי עניין ספציפיים.

שמה של הרשת החדשה הוא Pinterest, מהלחם המילים Pin (נעץ) ו- Interest (עניין).

“פינטרסט”, מי?

הרשת החברתית קמה לפני כשנתיים וחצי בלבד, אך צוברת תאוצה מדהימה. דמיינו לכם לוח שעם וירטואלי עליו הגולשים יכולים “לנעוץ” תמונות שהם אהבו, ציטוטים, מתכונים ואפילו פרטי אופנה עם לינק ישיר לרכישה. בנוסף, כדי לא לרמוס זכויות יוצרים ברגל גסה, בכל פעם שגולש יקליק על תמונה מסויימת – יגיע הוא לעמוד המקורי שממנה היא נלקחה.

עפ”י Techcrunch פינטרסט הגיעה ללמעלה מ-11.7 מיליון משתמשים תוך תשעה חודשים. כמו כן, היות והאתר מציע תצוגת ראווה של תמונות יפות, אופנה ולינקים לאתרי קניות, הרשת אהודה במיוחד על ידי נשים. עפ”י אותו מקור, 97% מהחברים בעמוד הפייסבוק של פינטרסט – הן חברות.

שיווק בפינטרסט

הפוטנציאל הטמון בפלטפורמה זו כאמצעי נוסף לשיווק ברשתות חברתיות הינו מושא לדיונים רבים ברחבי האינטרנט בליווי מחקרים שונים אשר סותרים זה את זה לסירוגין. כך למשל בתחילת השנה פורסם כי כמות התנועה המתקבלת מפינטרסט גדולה מסך הכניסות מגוגל פלוס, לינקדאין ויוטיוב גם יחד אך עם זאת עפ”י מקור אחר אחוז ההמרה הינו הכי נמוך. יתכן שעוד מוקדם לקבוע.

בימים אלו הושק לכלל הגולשים האתר Reachli (במקור Pinerly) שפעל עד כה בגרסת בטא למוזמנים בלבד. בעזרת ריצ’לי ניתן ליצור קמפיינים עבור פינטרסט ולקבל סיכום נתונים כגון CTR, לייקים ונעיצות חוזרות. עפ”י החברה המפתחת יישום זה עתיד להיות אחד מהכלים השימושיים ביותר לשנת 2013 בכל הקשור לשיווק בפינטרסט ולשיווק ברשתות חברתיות נוספות.

אם עוד לא התנסתם בפינטרסט, רשמו זאת לפניכם/ן
www.pinterest.com

תגובות

יש לך מה לומר?