לכבוד יום ההולדת ה-15 של גוגל שחל בשבוע שעבר, החליטו כולם בגוגל שהגיע הזמן להפוך את מנגנון החיפוש הנפוץ ביותר בעולם למדויק, מהיר ויעיל עוד יותר, שיתאים לקצב החיים המהיר שלנו.

גוגל השיקה לציבור הרחב את מנוע החיפוש החדש שלה הנקרא Hummingbird, יונק הדבש, במסיבת עיתונאים שהתרחשה, באופן סמלי ביותר, במחסן המקורי בו נפתחה החברה ב-1998.

כמו שכבר ידוע לנו, במשך השנים האחרונות גוגל דאגה לשחרר עדכונים שונים לאלגוריתם החיפוש המקורי שלה, כדי להתאים את המערכת לצרכי החיפוש הגלובליים, וזאת על מנת לספק לנו הגולשים תוצאות איכותיות יותר לשאילתות החיפוש שלנו. עכשיו, 15 שנה לאחר ה”חיפוש” הראשון, יוצא מנוע חיפוש חדש המתבסס בחלקו על עדכונים קיימים, ובא לתת לנו הגולשים חווית חיפוש חדשה לחלוטין ממה שאנחנו מכירים ורגילים.

מה זה אומר?

העדכון הכי חשוב הוא שמנוע החיפוש של גוגל נהייה חכם יותר ו”אנושי” יותר מחיפוש לחיפוש, וזאת תודות לכולנו. תוצאות החיפוש שיופיעו לנו מתבססות על הבנת משמעות השאילתה שרשמנו בחיפוש כמשפט שלם, ולאו דווקא על ביטוי מסוים שמופיע במשפט.
בנוסף, החיפוש הקולי (Voice Search) נהיה חלק אינטגרלי מהחיפוש היומיומי, בעיקר למשתמשים הניידים שמחפשים את המידע “כאן ועכשיו”. בחיפוש קולי השאלה יכולה להיות בסגנון חופשי כמו בשיחה עם חבר, והתוצאות המובילות שגוגל יחפש ויציג בדף התוצאות תהיינה כאלה שהן רלוונטיות לכל המשפט ולא רק לביטוי מסוים.

איך זה משפיע על בעלי האתרים?

לא סתם אומרים שהתוכן הוא המלך. אם עקבתם אחרי העדכונים האחרונים ודאגתם שהאתר שלכם יספק חוויית משתמש מושכת עם תוכן מקורי, איכותי וענייני, אז הכל בסדר והקידום האורגני בגוגל יאהב אתכם בחזרה.

אם פעם היינו אומרים שצריך לשלב בטקסט את ביטויי המפתח כ-’אנקור טקסט’, אז היום גוגל לא יחפש את האנקור טקסט אלא יחפש רלוונטיות בטקסטים הנותנים מענה לשאילת החיפוש.
אתרים שיכילו טקסטים בהתאם, כלומר כתובים באופן הנותן תשובה לחיפוש, גם אם החיפוש אינו של ביטויי ספציפי יקבלו יתרון בדירוג תוצאות החיפוש.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!