פסח עוד רגע כאן, וזה הזמן האידיאלי לעשות סדר בנכסים הדיגיטליים שלכם. ארגון מחדש וביצוע של מספר פעולות פשוטות יתרום באופן משמעותי לשיפור התוצאות של החברה במנוע החיפוש של גוגל, יגדיל את הלידים והכניסות לאתר, ובעיקר יאפשר ניהול נכסים דיגיטליים באופן מסודר ונוח עבורכם ועבור הלקוחות שלכם.

עריכת עמוד צור קשר – במקרים רבים קיימת התייחסות חד פעמית לעמוד צור קשר של האתר, ולאחר עליית האתר לאוויר, לרוב לא מתבצעת עריכה נוספת לעמוד. זוהי שגיאה נפוצה מאוד! עמוד צור קשר הוא אחד העמודים החשובים ביותר, במיוחד אם מדובר בלקוחות פוטנציאליים שמבקרים בטופס. כדי שלא תפספסו לידים חשובים, הפכו את הטקסט בעמוד לשיווקי ומזמין תוך שימוש בשפה המניעה לפעולה.

בדיקת הביטויים של האתר – אם האתר שלכם לא מתרומם במשך תקופה מסוימת בעקבות ביטוי ספציפי או אם אתם מקדמים ביטוי מסוים אך לא באמת מקדמים אותו בטקסטים השונים שבנכסים הדיגיטליים שלכם, אולי כדאי שתעצרו שנייה ותעשו חושבים מחדש. ייתכן מאוד שכדאי להוריד את הביטוי הזה, ואף למצוא ביטוי אחר יותר רלוונטי. מומלץ לבחור ביטויים בשיתוף עם חברת ה-SEO שלכם.

שמירה על אתר נגיש –תקנה מס' 35 של חוק הנגישות תשע"ג-2013 קובעת מגוון התאמות נגישות שיש לבצע כדי להנגיש אתרי אינטרנט. הנגשה חד פעמית של אתר האינטרנט איננה מספיקה. יש להמשיך ולתחזק באופן קבוע את הנכסים הדיגיטליים שלכם, ולהקפיד שאלה ימשיכו להיות נגישים. תוכן נגיש כולל אתרי אינטרנט, אפליקציות, בלוגים, מסמכי PDF ניוזלטרים ועוד. בדקו האם הנכסים הללו עדיין נגישים, והמשיכו להנגיש אותם לאורך כל השנה על ידי איש מקצוע שמכיר את ההנחיות. בנוסף, ניתן להעביר הדרכת נגישות במשרדי החברה שלכם למנהלי תוכן, גרפיקאים ומתכנתים כדי שיכירו את הנחיות הנגישות השונות ויוכלו ליישמן.

גלישה באפליקציה – מתי בפעם האחרונה השתמשתם בעצמכם באפליקציה של העסק שלכם? האם בדקתם שהיא עובדת כהלכה? הסעיף הזה מתאים גם לאתר, במיוחד לאתרי קומרס. כדאי לבחון כל שלב ושלב באפליקציה, בעיקר באפליקציה הכוללת מערך הזמנות. ייתכן שתהליכים מסוימים לא מושכים או לא ברורים, ויש צורך במיקרו קופי חדש. מומלץ לבקש מאנשי מקצוע מתחומי התוכן וה-UI/UX לבדוק את האפליקציה או האתר.

קריאת דוחות – הגיע הזמן לקרוא דוחות תקופתיים שונים שניתן להפיק בעצמכם, וגם את הדוחות שקיבלתם מחברת השיווק הדיגיטלי שלכם לאורך השנה. לפעמים אנשים נוטים לדחות את הצפייה בדוחות, לעתים מחוסר זמן או מתוך חשש מגרפים ונתונים מספריים. מומלץ לקרוא ולהבין את הדוחות וגם למיין אותם לפי חודשים. פסח זה גם זמן נהדר לבצע סדר בתיקיות של המחשב שלכם וגם במיילים.

בחירת תמונות חדשות – הנכסים הדיגיטליים שלכם מלאים בתמונות שחוזרות על עצמן? בחירה בתמונות מגוונות חשובה עבור הקידום של האתר, שכן גוגל מזהה תמונות שחוזרות על עצמן ועלול להוריד את הדירוג במנוע החיפוש, ובנוסף תמונות חדשות מעניינות יותר לצפייה בעיניי הלקוחות. יש לכם שתי אפשרויות לטובת ריענון גלריית התמונות: או לצלם בעצמכם או על ידי צלם מקצועי תמונות תדמית חדשות, או לחילופין לרכוש מינוי למאגר תמונות איכותי ולבחור תמונות רלוונטיות עבור החברה שלכם.

סידור אלבומי התמונות – בהמשך לסעיף הקודם, גם כאן בתמונות עסקינן. כדאי לסדר אלבומי תמונות בנכסים דיגיטליים שונים כגון גוגל פלוס, פייסבוק, פינטרסט, אתרי אינטרנט ועוד. בדקו שאין תמונות כפולות או תמונות שאינן איכותיות שמצאו את מקומן ברשתות החברתיות שלכם או באתר הרשמי. ברשתות החברתיות תוכלו לתייג אנשים שמופיעים בתמונות. כמו כן, כדאי לבחור בשמות מעניינים לכל אלבום, כאלה המשקפים את תוכנו או מוסיפים מידע כמו מיקום התמונות והחודש שבו הן נלקחו.

עריכת עמוד יוטיוב – בתי עסק רבים משקיעים בהעלאת תמונת קאבר מרשימה ולוגו לעמוד היוטיוב העסקי, אך בעת העלאת הסרטון מסתפקים במתן שם גנרי לסרטון באופן אוטומטי. כדאי להיכנס לעמוד ולשכתב את שם הסרטון, כמו כן מומלץ מאוד לכתוב תיאור של מספר משפטים לכל סרטון ולהכניס בו ביטויי מפתח. לבסוף, בדקו האם מיינתם את הסרטונים שלכם על פי ספריות נושאים, אם לא, מומלץ לעשות זאת כדי לשפר את ההתמצאות בעמוד.

בדיקת יחס ההמרה באתר, בין מבקרים למבצעים – יש לבדוק כמה אנשים ביקרו באתר ביחס לכמה אנשים המירו (רוכשים, נרשמים, שולחים, צור קשר הורדות ועוד), ובהתאם לתוצאות לעשות Insight באנליטיקס: יש לבחון היכן המירו יותר והיכן פחות ולהחליט מה ניתן לעשות בכדי לשפר את יחס ההמרה. ניתן לשפר את יחס ההמרה באמצעות אופטימיזציית הום פייג', קמפיינים פופאפים ועוד.

בדיקת תאימות טכנית – בדיקת תאימות טכנית של האתר להנחיות העדכניות של גוגל. תוכלו לדעת מהן ההנחיות האחרונות על ידי בדיקה באתרים ופורטלים גדולים של אתרי קידום שם כתוב כיצד גוגל סורק את האתר לאחר העדכונים האחרונים באלגוריתם הדירוג. כמו כן, ניתן לבדוק דרך ערוץ ההתקשרות הישיר של גוגל ובעלי אתרים, ולפי זה להריץ סריקות על האתר בכלים צד ג, בעין ולעשות בדיקה מחודשת אם האתר עונה לסטנדרטים ואם לא, לפעול בנידון.

בדיקת מצב המוניטין הדיגיטלי – מה הגולשים רואים לאחר שהם מקלידים את שם העסק שלכם במנוע החיפוש של גוגל ובמנועי חיפוש אחרים, האם מופיעים שמות של מותגים מתחרים, ומה קורה כאשר מחפשים את השמות של עובדי החברה? כל אלה שאלות חשובות שיש לברר ולהעמיק בהן. כדאי לראות האם בתוצאות החיפוש מופיעות ידיעות חיוביות, ונוסף שאתם מופיעים במקומות הראשונים בתוצאות של שם העסק שלכם. ניתן לדחוק אזכורים שליליים על חברה או שמות של עובדים במידת הצורך על ידי יצירת נכסים דיגיטליים חדשים, כתיבת מאמרים חיוביים ועוד.

שיהיה חג פסח שמח, מעניין ובעיקר מהנה!