חיפוש קולי בעברית הוא אופציה שגוגל מציעה כבר מאז 2011. עם הזמן השתכללה טכנולוגיית החיפוש הקולי והפכה למדויקת יותר, ובנוסף נכנסו לחיינו שלל עוזרות וירטואליות (אלקסה, סירי, קורטנה) שמרגילות אותנו להשתמש בדיבור במקום בהקלדה – כך שכיום חיפושים קוליים הם חלק משמעותי (כ-20-25%) מכלל החיפושים בגוגל. בהתאם, בעלי אתרים שרוצים להגיע לכל הלקוחות הפוטנציאליים שלהם חייבים להקדיש תשומת לב גם לנושא זה.

חיפוש קולי בגוגל

יתרונות החיפוש הקולי

חיפוש קולי בגוגל (VOICE SEARCH) מתאפיין במספר יתרונות משמעותיים, וכדאי להיות מודע אליהם – כדי להבין מיהו קהל היעד, ואילו סוגי חיפושים מתבצעים באמצעות דיבור.

יתרון ראשון הוא המהירות: לכולנו קל וטבעי יותר לדבר מאשר להקליד. יתרון זה משמעותי בעיקר כשמדובר על שאילתת חיפוש ארוכה יחסית. יתרון שני הוא האפשרות למולטי-טסקינג: הידיים מבצעות פעולה אחת והפה מחפש מידע. עוד יתרון הוא התחושה החיובית (מחקרים שונים גילו כי מבוגרים רווים נחת רבה כשהם מצליחים לאמץ טכנולוגיות שנתפשות כחדשניות), וכשהחיפוש הקולי מתבצע דרך אלקסה, סירי, קורטנה וחברותיהן, נוצרת ממש שיחה, על בסיס היסטוריית החיפוש שלנו, שמובילה אותנו למידע הרצוי.

עוד כדאי לקחת בחשבון כי רמת הדיוק של החיפוש הקולי עלתה פלאים מאז הושק לראשונה: כיום טכנולוגיה קולית מציעה שיעור דיוק של למעלה מ-90%, וגם הלקוחות שלכם כבר יודעים שאפשר להסתמך עליה ועל כן נוטים יותר ויותר לנצל אופציה זו.

כיצד משפיעה הטכנולוגיה הקולית על מגמת החיפוש במובייל?

האלגוריתם של גוגל מייחס באופן כללי משקל משמעותי לפרמטר הידידותיות למובייל, וגם הטכנולוגיה הקולית משפיעה על מגמת החיפוש במובייל. עבור הצעירים האופציה של חיפוש קולי בגוגל היא הטבעית מכולן, גם נשות ואנשי קריירה מתרגלים מהר מאוד לתועלת שבמולטי-טסקינג וכאמור גם הקהל המבוגר מאמץ את הדרך הנוחה. מגמה חשובה נוספת היא הפופולריות הגבוהה במיוחד של VOICE SEARCH בחיפושים מבוססי מיקום.

אסטרטגיית תוכן להתאמת אתר לחיפושים קוליים

בשאילתות מוקלדות, גוגל מתמקדת כיום בעיקר בניתוח מילות המפתח. מסיבה זו מרבית האתרים משקיעים משאבים בהנגשת האתר מבחינה טקסטואלית – למשל, הנגשת אלטים לתמונות, הנגשת מסמכים, ועוד. חיפוש קולי בגוגל, לעומת זאת, גורם למנוע החיפוש להתייחס לכל המחרוזת ובעיקר לייחס חשיבות רבה יותר לשפה טבעית. בהתאם המרכיב העיקרי של אסטרטגיית תוכן מותאמת לחיפושים קוליים הוא תכנים שכתובים בשפה מדוברת ובעיקר זורמת ולא מכופתרת.

המלצות חשובות נוספות

בנוסף לכתיבה טבעית וזורמת, ישנן עוד כמה המלצות שכדאי ליישם בכל אתר:

  • שם המותג – רצוי להשתמש בשם המותג בכל וריאציה אפשרית, כולל טעויות היגוי נפוצות (גם אם מדובר על שגיאת כתיב).
  • ביטויי זנב ארוך – חיפוש קולי בגוגל מתאים בעיקר לשאילתות ארוכות, וחשוב שהתוכן יותאם למגמה זו. בפרט כדאי לספק מענה מדויק ומפורט לשאלות כמו "למי מתאים…", "איפה אפשר למצוא…", "מתי כדאי ל…", "איך ל…", "למה חשוב ל…" וכו'.
  • בהירות – אתר ידידותי לגולשים ומידע שקל להבין במהירות תורמים למיקום גבוה בכל תוצאות חיפוש רלוונטיות גם כשמדובר על חיפוש קולי.
  • הטמעת SCHEMA – הצגת מידע מפורט בדף התוצאות של חיפוש אורגני רלוונטי. בעיקר חשוב לספק לגולשים גישה מהירה למספר טלפון, כתובת מדויקת ושעות פתיחה (נתונים לוקאלים) ולמפת האתר, כדי שיוכלו להגיע בקלות למידע הרלוונטי ביותר מבחינתם.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!