ניוזלטר כשמו כן הוא, מכתב שכולל חדשות – חדשות בתחום הפעילות של העסק (ובתחומים שמשיקים לו) ואודות העסק עצמו (מוצרים חדשים, מבצעים וכו'). טיפים שיהפכו את חיי מקבלי המכתב לטובים יותר מתקבלים אף הם בברכה, ובעצם כל מידע רלוונטי, מעניין ומועיל יבטיח את השגת המטרות: שמירה על קשר רציף עם קהל רחב במיוחד שכולל הן את הלקוחות הקיימים והן את הלקוחות הפוטנציאליים, מיתוג העסק כמקור סמכות ומידע שמשקיע בלקוחותיו ושיווק המוצרים והשירותים שמציע העסק.

הניוזלטרים עשויים להישלח בתדירות קבועה (למשל בכל יום חמישי או בראשון לכל חודש) או משתנה, וכל מכתב מגיע ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני של כל מי שנמצא במערכת הדיוור הישיר של העסק.

איך להקים מערכת דיוור ישיר בקלות ובמהירות?

כל עסק יכול להקים מערכת דיוור ישיר בקלות ובמהירות. כל מה שעליכם לעשות הוא להוסיף לאתר אזור השארת פרטים עם משפט הנעה לפעולה אפקטיבי – כלומר הבטחה שמי שישאיר את כתובת המייל יזכה לקבל מידע בעל ערך עבורו (הבטחה שכמובן כדאי לקיים). עסקים בעלי נוכחות ברשתות חברתיות שונות יכולים לנצל גם במות אלה כדי להציע לגולשים להצטרף לרשימת התפוצה.

בדרך זו ניתן ליצור רשימת תפוצה גדולה למדי תוך זמן קצר יחסית, ולנצל את כל היתרונות של אפיק שיווק באינטרנט זה. עם הזמן תוכלו לנצל את הפוטנציאל הוויראלי של כל תוכן אטרקטיבי באמת ולבקש מהנמענים הקיימים להעביר הלאה את הניוזלטר כך שגם אנשי הקשר שלהם יצטרפו לרשימת הדיוור.

הערך המוסף של דיוור ישיר – למה כדאי גם לכם לשלוח ניוזלטרים?

מערכת דיוור ישיר מציעה לכל עסק דרך זולה למדי להישאר בתודעת הלקוחות, כשכאמור מדובר גם על לקוחות שכבר רכשו מוצרים או שירותים וגם על כאלה שעדיין לא עשו זאת אבל הביעו עניין בכך (ע"י השארת פרטיהם).

יתרון משמעותי נוסף הוא התוצאות המידיות, שכן במקרים רבים ניוזלטר מנוסח היטב שנבנה בחוכמה יניב פניות רבות לעסק מיד עם שליחתו. בפרט כך הדבר כשמדובר על דיוור שכולל מבצע אטרקטיבי או מוצר חדש ומסקרן. השילוב בין העלות הנמוכה לבין התמורה הגבוהה הופך את הניוזלטרים לאופציה כדאית במיוחד עבור עסקים בראשית דרכם ועסקים קטנים יחסית – שבדרך כלל מתאפיינים בתקציב שיווק מוגבל ונתרמים מאוד מקשר ישיר ורציף עם קהל רחב.

עוד כדאי לדעת כי כיום מרבית הלקוחות במרבית התחומים מצפים מהעסקים לעדכן אותם באופן שוטף, כך שהפעילות בפלטפורמה זו היא כמעט חובה. באופן טבעי ישנה חשיבות עצומה לרמת הדיוור – רק תוכן איכותי בכל ניוזלטר יבטיח שאותה רשימת תפוצה במייל שבניתם לא תתכווץ (עקב נטישת חברים מאוכזבים) ושאחוזי הפתיחה של המכתבים יהיו גבוהים.

איך למצות את הפוטנציאל של השיווק במייל ושל כל ניוזלטר?

הבסיס להשגת המטרות של הניוזלטר ולמיצוי היתרונות של דיוור במייל באופן כללי הוא יצירת אמון ביניכם לבין כל מי שנרשם לרשימת התפוצה שלכם. על-מנת שייווצר האמון ההכרחי, נדרשת מערכת יחסים ארוכת טווח שבה נלקחת בחשבון בכל נקודת זמן גם טובת הצד השני, הנמענים. בהתאם ההמלצה היא להקפיד לשלוח מידע מעניין, עדכני ואמין לחלוטין, ולעשות זאת באופן קבוע ולא רק כשרוצים למכור מוצר כזה או אחר. כאמור טיפים פשוטים ויעילים דרך מצוינת לעודד את הלקוחות לפתוח גם את הניוזלטר הבא שיקבלו, וגם דיוור ישיר שמטרתו היא מכירה כדאי שיהיה בו ערך מוסף למי שלא מעוניין כרגע לרכוש מכם מוצרים.

יחס של 80-20 (80% תוכן "אמיתי", 20% הצעות שיווקיות) נחשב מצוין. במקביל כדאי להשקיע גם בעיצוב כל ניוזלטר, כך שהתוכן יוצג לנמענים באופן מושך ונוח לקריאה (ולהבנה מהירה של מה בעצם מוצע להם).

יתרונות המכירות דרך המייל

דיוור ישיר שמטרתו מכירת מוצרים או שירותים עשוי להניב תוצאות מרשימות מאוד. במקרים אלה באים לידי ביטוי שני יתרונות מובהקים של שיווק במייל (email marketing): ראשית, העלות הנמוכה מאוד ביחס לכל אפיק שיווק אחר (למשל הדפסת פליירים והפצתם, באנרים באתרי אינטרנט, קמפיין אופליין וכו'), ושנית, המיקוד – אם השכלנו לבנות מערכת יחסים מוצלחת עם מי שנמצא ברשימת התפוצה, הצעת המכירה נשלחת לאנשים שמכירים אותנו היטב, סומכים עלינו ובמידה רבה רוצים לעשות איתנו עסקים, כך שההיענות תהיה גבוהה.

היתרונות הנ"ל רלוונטיים הן ללקוחות רדומים, הן ללקוחות פעילים והן למי שרק בזכות מערכת הדיוור הישיר הופך ללקוח – כך שהתוספת לשורת הרווח עשויה להיות משמעותית מאוד.