עדכון ליבת האלגוריתם:

ב-12.03 גוגל אישרו באופן רשמי שאכן היה עדכון, שכרגע לא קיבל שם ונראה כי גם לא יקבל, מפני שבשונה מעדכוני גוגל הקודמים, מדובר הפעם על "עדכון ליבה" כללי ורחב לאלגוריתם. המשמעות של עדכון כזה הוא שיפור כללי של האלגוריתם ולכן לא כל האתרים ראו ירידה או שיפור דרסטיים.

גוגל גם אמרו כי הם מוציאים עדכון מערכתי שכזה מספר פעמים בשנה ומטרתו אך ורק לשפר את האלגוריתם, כך שעמודים שבעבר לא קיבלו את המקום שראוי להם – עכשיו יקבלו.

השינויים לאלגוריתם היו נרחבים והתייחסו לאיכות הכללית של האתר ולא לקריטריון ספציפי. לכן, נראה עליות או ירידות רק בחלק מהאתרים או אפילו רק בדפים ספציפיים.

גוגל עוד הודיעו כי אין אפשרות "לתקן" דפים שנפגעו מהעדכון האחרון, מפני שהעדכון שינה את הדרך בה האלגוריתם תופס את הדפים ולכן הדפים שנפלו במיקומים, הם לא בהכרח דפים לא טובים. במקום, הם מציעים, יש להתרכז בהוספת תכנים רלוונטיים ומעשירים לאתר.

גוגל הודיעו לא מזמן כי לא יאשרו יותר עדכונים, אך הם חרגו מן הכלל בעדכון הזה, מפני שמדובר בשינוי מהותי לאלגוריתם.

העדכון המדובר התרחש ב-9 למרץ ולכן השינויים שראינו לפני כן, היו רק הכנה לדבר האמיתי. בפרישה של מיקומי הביטויים מתחילת מרץ ועד היום, ניתן לראות בבירור שינויים שהחלו ב-9 למרץ, או יום-יומיים לפני ואחרי.

עד סוף החודש נוכל לראות בבירור אילו אתרים הושפעו מהעדכון לטובה ולרעה ונוכל לבחון את עמודי האתרים ולהמשיך לעבוד ולשפר.

באתרים בהם חווינו עלייה בעקבות העדכון המערכתי – חשוב למנף אותה ולתת פוש נוסף, כדי להקפיץ את האתר במיקומים. באתרים בהם חווינו ירידה – חשוב להתרכז בהוספת עמודים חדשים לאתר, העשרת התכנים ושיפור כללי של איכות האתר, על פי עצת גוגל לקידום אורגני.

ניסוי "חיפוש ללא תוצאות":

גוגל התחילו להציג תשובות לשאלות מסוימות בתוצאות החיפוש, ללא תוצאות נוספות.  אם תחפשו בגוגל שאלות מתמטיות פשוטות, המרת מידות או שאלות הנוגעות לשעה, תקבלו את התשובה לשאלתכם בלבד, ללא כל תוצאה נוספת.

מתחת לתשובה יופיע כפתור שעליו תוכלו ללחוץ אם תרצו לראות את התוצאות במלואן. כרגע נראה שזה עובד רק באנגלית ולא בשפות אחרות, אך צפוי שהתופעה תמשיך לגדול גם לשפות שונות.

גוגל הודיעו כי מדובר בעניין ניסיוני שנועד כמובן לשפר את חווית המשתמש ונמצא עדיין בבדיקה.

עדכון גוגל לתוכן משוכפל:

ג'ון מולר חשף לאחרונה ב-Google Hangout (https://www.youtube.com/watch?v=RAtHrze2ijk&feature=youtu.be) שגוגל יודע לזהות תוכן משוכפל אפילו מבלי לסרוק אותו.

גולש שאל – "מתי גוגל יודע להגיד שעמוד מסוים בצרפתית הוא העתק של עמוד באנגלית, פשוט בשפה שונה?" ולשאלתו ענה מולר כי גוגל יכול לזהות עמודים שחולקים תוכן זהה, מבלי לסרוק אותו, לפעמים אך ורק ממבנה ה-URL.

מולר הסביר כי גוגל מזהה לעיתים עמודים כזהים, אם הם חולקים פרמטרים דומים בכתובת ה-URL. כלומר, אם הכתובת של עמוד A היא trip.com/tips/how-to-pack והכתובת של עמוד B היא trip.com/tips/how-to-unpack, גוגל עלול להבין שיש בין העמודים דמיון רב ועל כן הם עלולים להיות זהים.

אם גוגל יזהה את עמוד A כזהה לעמוד B, הוא עלול לא לסרוק את יתר האתר, מפני שמבחינתו האתר משוכפל.

מולר גם אמר, שבגלל השיטה הרחבה הזו, גוגל אכן מוצא לעיתים עמודים שאינם זהים, אך מזהה אותם כמשוכפלים למרות זאת. נקודה למחשבה כשבונים כתובות URL ידידותיות.

כניסתו לתוקף של אינדקס המובייל פירסט:

גוגל הודיעו אתמול כי הם יתחילו להתריע בעזרת ה-Search Console כאשר אתר עובר לאינדקס Mobile First.

בנוסף, הם מתכננים לתת לאתרים שלא נכנסים לאינדקס מובייל פירסט מידע על הסיבות לכך שהם לא ייכנסו לאינדקס החדש, על מנת שהם יוכלו לשפר את האתר כדי שייכנס.

הודעה זו חוסכת את הצורך לבדוק האם האתר נכנס לאינדקס מובייל פירסט, ללא צורך בניחושים. באופן זה בעל הנכס יידע בוודאות על כל אתר ואתר; וכן יידע אילו אופטימיזציות עליו לבצע על מנת להכניסו לאינדוקס ועל הדרך לשפר את האתר מול גוגל גם בדסקטופ.