לאחר שנים של עבודה בקידום הממומן של גוגל הגעתי למסקנה שהמדיה יכולה להיות ריווחית ביותר, רק צריך לדעת מה עושים.

ROI – החזר על ההשקעה

ישנם שני גורמים עיקריים שצריך לקחת בחשבון כאשר רוצים לעשות קידום ממומן בגוגל אדוורדס (PPC), הגורם הראשון הוא עלות מול תועלת או מה שנקרא בשפה המקצועית Return On Investment או בקיצור ROI, כלומר כמה אני מוכן להשקיע בשביל לקבל פעולה כלשהיא באתר. כלומר אם אני ספר ומפרסם את המספרה שלי בשביל תספורת של 70 שקל אני צריך לבדוק אם שווה לי לפרסם בגוגל משום שאצטרך להביא הרשמות לאתר בסך 35 שקלים בשביל להרוויח את ה- 35 ש”ח הנותרים מכל תספורת.

דבר נוסף הוא שאצטרך לרדת למחיר קליק נמוך במיוחד בשביל להגיע ל- 100 קליקים (100 קליקים כי אני יודע שסטטיסטית באינטרנט 1 מתוך 100 קונה) אז אנחנו נחלק 35 שקל ב100 ונגיע ל 0.35 לקליק. אם אין לנו מתחרים נוכל להגיע למספר הזה (כי אנחנו יודעים שגוגל ירצה להציג אותנו כי אין לו מפרסמים נוספים בנישה). בקיצור אפשר לנסות!

קידום ממומן PPC

מי המתחרים שלי בגוגל?

הגורם השני הוא מתחרים – כמה אנשים בנישה שלי מפרסמים בגוגל. בשביל לבדוק זאת נעשה חיפוש פשוט בגוגל ניקח את הדוגמא של “ביטוח חיים” כאשר אנחנו מחפשים את הביטוי אנו רואים שהדף מלא בהודעות ואפילו גם הדף השני מלא במודעות אז אנחנו יודעים שלא חסרה פה תחרות.

דבר נוסף שנצטרך לבדוק הוא את עלות הקליק, לשם כך נכנס ל- Google Traffic Estimator. נכניס את הביטוי, נזין סכום של 100 שקל ונקבל הערכה כמה עולה לנו קליק.

במקרה הזה אנו רואים כי המחיר המקסימלי לקליק הוא 24 ש”ח, שזה מחיר די גבוה, מבין הגבוהים ביותר בארץ. נצטרך תקציב גבוהה מאוד בשביל לעבור את המתחרים ואתר עם הצעות אטרקטיביות במיוחד על מנת להרוויח מהתקציב שאנחנו מבזבזים. בכוונה נתתי דוגמא קיצונית אין מה לנסות לפרסם בתחום הביטוח רק החברות המובילות בשוק שולטות.

במאמר הבא אדבר על נפחי חיפוש ומחקר מתחרים שגם הם שני גורמים עיקריים להצלחה בפרסום בגוגל.

המאמר נכתב ע"י כפיר פרץ – אחראי קידום בגוגל A-2-Z

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!