ככל שהשנים חולפות, הנוכחות באינטרנט הופכת להיות ערוץ שיווקי משמעותי, הכרחי, ונדרש. עסקים של איש אחד כמו גם חברות הענק בארץ ובעולם, מקפידים על שיווק ברשת, הכולל נוכחות יום יומית בערוצי השיווק אונליין, שמירה על קשר עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, התחדשות ופרסום מידע מקצועי בעל ערך לגולש בצורות שונות. דווקא אצל חברות גדולות, המודעות לשיווק מקצועי, ממוקד, ומושקע בערוצי השיווק המסורתיים, זוכה בדרך כלל לטיפול חסר פשרות. אבל מה קורה עם קידום האתרים שלכם? ואיך בכלל כדאי לגשת לעניין? על קידום אתרים לחברות גדולות – במאמר שלפניכם.

הנכסים שלכם אונליין

ראשית חוכמה, חשוב להבין – האם הנוכחות שלכם באינטרנט, האם האתרים, החשבונות ברשתות החברתיות, סרטוני הוידאו והחומרים השיווקיים שאתם מפרסמים – מעבירים את הרושם הנכון עבור לקוחות פוטנציאליים אשר מגיעים אליכם?

הנה כמה נקודות לנוכחות אינטרנטית, שחשוב לתת עליהן את הדעת:

  • אתר אינטרנט – אתר האינטרנט שלכם צריך להיות רחב, עמוק, מלא תכנים, רספונסיבי ורצוי שיהיה גם אתר מונגש. אתר האינטרנט שלכם צריך להיות מתחדש ובעל ערך לגולש, כך שתהיה לו סיבה להיכנס אל האתר שלכם שוב ושוב.
  • נוכחות ברשתות חברתיות – כל חברה או בית עסק צריך לנהל כיום חשבון עסקי פעיל בפייסבוק. הדף העסקי שלכם צריך לשדר מקצועיות, זמינות, וידידותיות, וחשוב לעשות שימוש בטכנולוגיות ופונקציות מתקדמות על מנת לספק ערך ולעודד מעורבות גולשים
    יש מקום לשקול נוכחות במספר רשתות חברתיות, כאשר פייסבוק היא בדרך כלל חובה, ובנוסף לה רשתות חברתיות מקומיות, ממוקדות, בעלות יתרון בתחום העיסוק שלכם.
  • הפצת ידע בפלטפורמות השונות – בהתאם לסוג העיסוק שלכם, חשובה נוכחות בוידאו, בתמונות (למשל הרשת החברתית בתמונות אינסטגרם), בהקלטות, וכדומה. כל חומר שתפיצו בשם העסק – צריך לשדר מקצועיות הן ברמת התוכן והן ברמת איכות ההפקה והביצוע שלו.
  • נוכחות בקהילות מקצועיות – פורומים, בלוגים, פורטלים, וקהילות מקוונות שבהן מרוכזים לקוחות פוטנציאליים שירוויחו מנוכחותכם. יש מקום לשקול שיתופי פעולה קבועים, ניהול קהילות כאלה, וכדומה.

איך ממשיכים מכאן, צדוק?

אז, יש לכם אתר אינטרנט מקצועי, נגיש ומזמין. דף הפייסבוק שלכם הוקם והוא כבר פעיל. כעת, לאחר שהתשתית הוקמה, נתקדם לשלב הבא – יצירת עניין, כניסות, מעורבות, יצירת קשר עם בית העסק, והזרמה של פעילות דרך ערוצי השיווק באינטרנט.

איך עושים את זה? פועלים במקביל בכל ערוצי הרשת שבהם החברה נוכחת. הנה כמה נושאים שהקידום שלכם באינטרנט אינו שלם בלעדיו:

  • האתר שלכם צריך להיות מעודכן, מתרחב, חי ונושם – האתר שלכם צריך להכיל מידע, תמונות, סרטונים מקצועיים, סרטוני תדמית, מאמרים, ציטוטים, הזמנות, מבצעים ואפשרויות שיהיו נכונים להיום. עדכון מתמיד של האתר ייעשה בידי אנשי מקצוע שלא רק ידעו לטפל בפלטפורמות האינטרנטיות שלכם, אלא גם ידעו לכתוב תוכן מקצועי ומרשים. הדרך המדויקת ביותר לעדכן את האתר היא לאחר מחקר מגמות חיפוש בתחום העיסוק שלכם.
  • אתם צריכים לדאוג לנוכחות יומית ברשתות החברתיות. חשוב שיהיה תמיד מישהו שעונה לפניות לקוחות או מתעניינים בתוך זמן סביר. דעו, כי פייסבוק בודקת וגם מדרגת אתכם על פי מהירות המענה שלכם ללקוחות.
  • רצוי שתוודאו שאתם נמצאים גם בדיונים בתחום העיסוק שלכם שהם פתוחים לקהילות מקצועיות שונות, שמאמרים מטעמכם מתפרסמים באתרים של עמיתים או של שירותים משלימים, וכדומה.

אני לא יכול לדאוג לכל זה בעצמי!

חברות גדולות יודעות שהאצלת סמכויות היא אחת מהדרכים המובילות לשמור על מיקוד בתחום העיסוק, לשמור על מומחיות העובדים ללא ביזור, ולרכז את האנרגיות לתחום המקצועי שלהן. הבחירה במיקור משנה של מקצועני קידום אתרים היא נכונה במיוחד, כי דווקא כאן התקשורת והנוכחות אינה תלויה במיקום גיאוגרפי. לכן, ניתן להתקשר עם חברות קידום אתרים ולתכנן אסטרטגיית קידום וניהול מוניטין ברשת, מבלי לדאוג לתלושי שכר, מקום במשרד, הוצאות נלוות וכדומה. חשוב לבחון את יכולת צוות הקידום שלכם לא רק בקידום האתרים עצמו, אלא גם בהקשר של כתיבת תכנים רהוטה, מקצועית, ונכונה לקריאה שתעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ביחד עם קידום האתר ה"טכני", ותגרום לעליה בכמות הפונים מהאתר לצוות שירות הלקוחות והמכירות שלכם.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!