דרך חדשנית נוספת למשיכת גולשים לאתר היא שיווק מבוסס URL.

הרעיון המרכזי העומד מאחורי שיטת שיווק זו הוא זיהוי האתרים הזוכים לכניסות של הגולשים המהווים קהל יעד. לשם כך ניתן לפעול בשתי דרכים: פנייה ישירה לכל אותם אתרים וקנייה של באנר ושטח פרסום (הגישה הקלאסית), או שימוש בכלי פרסום ייחודים הגורמים לאתר להופיע בכל פעם שישנה התעניינות באתרים מתחום העניין שנבחר.
לשיטה זו מספר יתרונות ברורים: אין צורך לעבור תהליך ארוך ויקר של רכישת מדיה בנפרד בכל אחד מן האתרים שיש בהם עניין; ניתן להיעזר במודל זה כפיילוט כדי לזהות את האתרים היעילים ביותר מבין כלל המדיות הרלוונטיות; ניתן לפרסם גם באתרים שאינם מוכרים שטחי פרסום כמו גם באתרי המתחרים!
תגובת המפרסמים לשיטת שיווק זו אינה אחידה: יש מי שמתפעל מהתפתחות טכנולוגיית הפרסום ומביע רצון עז לפרסם באפיק זה ואף לנצל לשם כך את אתריהם של המתחרים הגדולים ביותר של החברה, כי בשיטה זו, גולשים שיגיעו לאתרים אלה, “יוקפצו” לאתר של המפרסם.
לעומת זאת, יש גם מי שמביע פקפוק בעניין חוקיות אפיק שיווק זה.
אכן, הבעת הספק כאן הגיונית ואף נדרשת, כי איך ייתכן שגולש תמים הגולש להנאתו באתר של “עלית”, יוקפץ לפתע לאתר של “שטראוס”? התשובה לשאלה זו איננה חד משמעית, והיא טמונה בהבנה כיצד אפיק פרסום זה פועל.
אז איך זה פועל?
ישנן מספר חברות בעולם שבבעלותן בסיס נתונים של מיליוני גולשים. חברות אלו הציעו לגולשים הטבה מסוימת, כגון תוכנה חינם, אייקונים מעניינים וכדומה, ותמורתה נתנו הגולשים את הסכמתם להיחשף לפרסום. בפועל, כאשר הגולש מוריד את התוכנה, מושתל במחשבו קובץאשר “עוקב” אחר גלישתו באינטרנט, והכול בידיעתו ובהסכמתו.
חברות אלו מציעות למפרסמים לפרסם למאגר הלקוחות שלהן, ויש ביכולתן לחשוף את הפרסום לגולש בכל עת שירצו ולפלח את החשיפה לפי האתרים שהגולש נמצא בהם ברגע נתון.
שימו לב, התשובה לשאלת חוקיות הפרסום תלויה בחברת המדיה אשר למנוייה ייחשף הפרסום. ישנן חברות חוקיות ומבוססות, אך כמו בכל תחום באינטרנט ישנן גם חברות רבות לא חוקיות אשר חושפות את הפרסום לגולשים ללא הסכמתם. אין פסול מבחינת החוק בשימוש באפיק זה, אך יש לבחור את חברת המדיה המספקת את השירות בזהירות רבה ולברר מראש את אמינותה ואת חוקיותה.

טיפ! הגולשים ש”הוקפצו” לאתרכם מאתר אחר אמנם מתעניינים במוצרים שלכם, אך הם לא ביקשו מיוזמתם להגיע אליכם. מסיבה זו תוצאות אפיק זה אינן צפויות. במקרים רבים מאוד הן אפקטיביות, אך בדרך כלל המבקר הממוצע שמגיע לאתר דרך שיטה זו יהיה פחות איכותי ממבקר שהגיע דרך שיווק מבוסס חיפוש ובחר להיכנס לאתרכם.
כמפרסמים (כבר די מנוסים) באינטרנט, בעקבות נתון זה עליכם לשאול מיד את השאלה הבאה: מהי העלות הממוצעת של הבאת מבקר בשיטה זו לעומת הבאת מבקר בשיווק מבוסס חיפוש? שאלה זו חשובה כל כך, כי במקרים רבים עדיף לפנות לשיטה שבה עלותו של מבקר פחות איכותי נמוכה מעלות מבקר משיווק מבוסס חיפוש. הסיבה לכך היא כמובן חישוב פשוט של יחסי עלות-תועלת וחשיבותה של כמות התנועה המגיעה לאתר עבור עסקים מסוימים, ובמיוחד אתרים המוכרים פרסום אצלם וחשוב להם להראות שמסת התנועה באתרם גדולה.