אכן שאלה טובה. התשובה המידית שנותנים בעלי עסק רבים היא “בונים אתר לחברה”. האמת היא כי השיווק באינטרנט מתחיל הרבה לפני בניית האתר.

השלב הראשון, וזאת בהנחה שיש לחברה תכנית שיווק כללית, הוא בניית תכנית שיווק אינטרנטית (בהכנת התכנית נדון בהמשך), ורק לאחר מכן בניית אתר החברה.

אגב, בשלב זה רוב החברות מגיעות לצומת דרכים בו הן נדרשות להחליט האם הן יבצעו את השיווק האינטרנטי בעצמן או שמא יפנו לגורם חיצוני, קרי לחברה מקצועית המתמחה בשיווק באינטרנט. זוהי התלבטות ראויה, אך אפשר לסכמה בעיקרון שנכון לגבי כל דבר: השיווק באינטרנט דורש זמן רב.

ככל שהניסיון רב יותר וברמה גבוהה יותר, כך פוחת הזמן הדרוש וכן מצטמצמות הטעויות.

אם החברה אינה מוגבלת בזמן, אין מניעה לייעד אדם מיוחד לנושא, עדיף בעל ידע מסוים בתחום האינטרנט, שילמד בעבורה את תחום השיווק ויתפעל את הנושא. ברוב המקרים החברות הגדולות מעדיפות להיעזר בקבלן חיצוני בעיקר בגלל שיקולי זמן, אך גם בשל העובדה כי דרכי הפרסום המוצעות באינטרנט הן רבות מאוד, וברובן אינן שוות את דף ה-HTML עליהן הן מודפסות, ולכן, בסופו של דבר, סיוע של חברה מקצועית שאיתרה את דרכי השיווק הנכונות חוסך משאבים רבים ויעיל בהרבה מכל פרסום עצמאי שייעשה על ידי החברה.

טיפ! שלב בניית האתר הוא “גורלי” להצלחתכם ברשת, וטעויות בו עלולות לגרום לבזבוז משאבים רב מאוד בעתיד, לכן חשוב מאוד לעבוד על פי הנחיות ברורות (שיפורטו בפרק “אתר החברה”).