בתחילה הכנת תכנית שיווק באינטרנט נראית משימה בלתי אפשרית למי שאינם עוסקים בתחום באופן קבוע, אולם היא מתבצעת בדיוק כמו שעושים תכנית שיווק רגילה, על ידי הגדרת יעדים, הערכת טווחי זמן, קביעת משימות בפועל, בחינת תקציבים וכו’. הקווים הכלליים לשיווק באינטרנט זהים לתכנית ה- Offline, ולכן ניתן לסרטטם כבר בשלבים מוקדמים אלו.
בהתייחסות ליעדי השיווק בתכנית יש לזכור כי באינטרנט הכול מדיד, לפיכך בשלב הגדרת המטרות ניתן לקבוע גם תת-מטרות רבות, שאולי לא היו נקבעות בבניית תכנית שיווק רגילה. למשל, בתכנית שיווק של רשת חנויות שמוכרת אבזרי בית, קרוב לוודאי שהנתון של כמות המבקרים בחנות באופן יום-יומי לא היה נכנס כאחד היעדים של הרשת. לעומת זאת, בתכנית שיווק בעבור אתר היכרויות, אחד מהיעדים המפורשים יהיה להגיע לכמות מסוימת של מבקרים באתר בתקופת זמן נתונה, שכן אז יוכל למכור פרסום באתר. יעדים נוספים יכולים להיות כמות הנרשמים למועדון הלקוחות, כמות המבקרים החוזרים, כמות יוצרי הקשר אותם אנו מקבלים, וכמובן, כמות הקניות באתר, אם מדובר באתר מכירות.
כדאי להציב את כמות המבקרים כיעד שיווקי, אך אם מבקרים אלו לא יהיו ממוקדים ומפולחים (דבר שקורה פעמים רבות בשיווק לא נכון), אזי מטרה זו תגרור הוצאת מיותרת של משאבים ולא תוביל לתוצאות.
לאחר הגדרת המטרות של תכנית השיווק והכנת הקווים הכלליים שלה ניתן להרכיב את תמהיל השיווק באינטרנט, המיועד להשגת המטרה.

טיפ!

השלבים להכנת תכנית שיווק באינטרנט:

  • הגדרת המטרה
  • בחירת האסטרטגיה / המודל העסקי
  • אפיון קהל המטרה
  • ניתוח הסביבה השיווקית (שרשרת המכירה בענף/טריטוריה, הגורילות – החברות המובילות בשוק, מתחרים, הפורטלים הענפיים, אתרי מדיה מובילים)
  • בחירת מילות מפתח וביטויי מפתח
  • בחירת ערוצי השיווק המתאימים מתוך תמהיל השיווק
  • הגדרת יעדים
  • הגדרת תקציב ולו”ז
  • הכנת שרשרת ההמרה