עדכון ליבה חדש מאת גוגל שנקרא בשם "מפתיע" עדכון מאי 2020.

בתחילת מאי גוגל אישרה עדכון ליבה חדש, חשבנו שלאור המגיפה גוגל תחוס עלינו ולא תעדכן את האלגורתים שלה אבל גוגל לא חסה ואפילו הפעם לא טרחה לתת שם לעדכון.

מהו עדכון הליבה החדש של גוגל?


עדכון הליבה הנוכחי מטפל בין היתר במגמות חיפוש בעיקר במגמות חיפוש חדשות שנוצרו עקב נגיף הקורונה ותהיה לו השפעה נרחבת על הקידום האורגני.

המטרה של עדכוני הליבה של גוגל כמו תמיד אחת היא, לבצע שינויים בדירוג החיפוש ובכך לשקף את הרלוונטיות לתוכן.

ברגע שהעולם הכריז על הקורונה כמגיפה, נוצרו שינויים משמעותיים בהתנהגות החיפוש של המשתמשים.

לדברי גוגל מעולם לא נערכו כל כך הרבה חיפושים אחר נושא בודד כמו שקרה ב- COVID-19.

גוגל מעדכנת את החיפוש במנוע שלה על פני מגמות –  יש לדעת להתאים תוכן למגמה – לדעת מה הם הביטויים המתאימים ולייצר את פרופילי הקישורים הנכונים, בהמשך גוגל תבין מהר מאוד מי הדפים שעומדים במגמות החיפוש החדשות ותקדם אותם.

כמו תמיד גוגל רוצה להכווין את התוכן לרלוונטי ביותר לגולש ולהתאים עצמה ללוקליות של התוצאות.

מה זה אומר מגמות חיפוש?


מגמות החיפוש השתנו היום לחלוטין, בין אם הגולש מחפש מידע על הנגיף עצמו, או על מקומות המציעים שירותים העומדים בתקני משרד הבריאות, או היכן לקנות מוצרים נחוצים. כך למשל כמו גם ביטוי חדש שנוסף לאוצר מילים "התו הסגול" שלא היה ידוע לפני חודשיים והנה שצובר נפחי חיפוש.

זה עובד גם הפוך באתרים מסויימים שבימי קורונה נחשבים פחות רלוונטיים כמו תיירות ובידור למשל, גם השתנו נפחי החיפוש, הם היום פחות מחופשים.

בעבר גוגל הבינה שהביטוי "קרוב אלי" הינו קריטי לחיפושים ונתנה לו עדיפות, והבינה גם שהגולש שואל שאלות ונתנה לזה קדימות בדף תוצאות מקומיות, כעת היא תבין מהר מאוד מי הדפים שעומדים במגמות החיפוש החדשות ותעדיף לקדם אותם.

"התוכן הוא המלך"


תמיד צריך לזכור הכל מתחיל ונגמר בתוכן, בעדכון ליבה הקודם בינואר 2020 , אתרים רבים חוו טלטלה משמעותית בדירוג שלהם – כלפי מעלה וכלפי מטה, בעיקר נפגעו אתרי בריאות, פיננסים, משחקי מחשב, תרבות ואמנות, שהתוכן שלהם לא בא ממקום מקצועי וסמכותי.

עדכוני גוגל זה לא מדע מדוייק, לא ניתן לחזות מראש מה תהיה ההשפעה של כל שינוי באלגוריתם, אולם הכללים הבסיסיים נשארו זהים:
תוכן איכותי וטבעי, אתר מותאם היטב למובייל ואופטימיזציה יסודית יאפשרו לאתר להישאר במקום גבוה בדירוג, למרות השינויים באלגוריתם.

אתרים שלא מתעדכנים, מתחדשים ומשתדרגים גם מבחינה טכנית וגם מבחינת התוכן ימצאו עצמם הרחק מאחור.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!