ייעוץ קידום אתרים הוא שירות שכבר שמעתם עליו לבטח, אבל כעת, כשאתם מתכננים אתר חדש – האם חשוב לשכור ליווי SEO להקמת אתר חדש? ויותר מכך, האם ליווי בהקמת אתר הוא חיוני וישנה באמת את הצלחתו או אי הצלחת התוצר הסופי?

כפי שסביר להניח שנעזרתם בבוני או מעצבי אתרים, או בטמפלט ייעודי שבנו מומחים לצורך האתר החדש שלכם, כך גם במהלך הקמה או שדרוג של אתר אתם נדרשים ליד מקצוענית מכוונת בהקמת אתר שיהיה מותאם באופן אידיאלי לגולשים ולמנועי החיפוש, בעיקר לזה הדומיננטי של גוגל.

גם ליווי בשדרוג אתר קיים הוא עניין בסיסי של ממש, מכיוון שעליכם לוודא שהמעבר נעשה באופן חלק, ושתוצאות החיפוש הקיימות לאתר הוותיק שלכם לא ייפגעו ממנו.

SEO הוא עניין מדובר ולא במקרה – בגלל התחרות הקשה בין אתרי האינטרנט השונים על תשומת לב הגולשים ועל ביקוריהם, קידום ובניית אתרים, כמו גם תחום ייעוץ קידום אתרים, הפכו לחשובים יותר מאי-פעם להצלחה אונליין.

אבל מה זה בדיוק SEO? המילה SEO היא ראשי תיבות של המונח 'אופטימיזציה למנועי חיפוש' – Search Engine Optimization. התחום למעשה כולל מומחיות בקידום ובניית אתרים תוך התייחסות לסדרה של טכניקות המשפרות את הנראות של האתר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. מטרת האופטימיזציה היא להביא את האתר – בין אם הוא אחרי שדרוג אתר קיים או שהוא חדש לגמרי – גבוה ככל האפשר בתוצאות שאילתות חיפוש מסוימות. ומכיוון שבאופן טבעי זה אולי נשמע קל, אבל לא משהו שאדם ללא ידע מקצועי בתחום יכול לעשות, שכירת חברה לייעוץ קידום אתרים היא על תקן חובה.

למרות שזה חשוב מאוד, לא מספיק לדאוג שהאתר שלכם יהיה מעוצב באופן מרהיב ויכלול תוכן מושקע ואיכותי, אם תשיקו אותו בלי ליווי בהקמה ובשדרוג אתר – הוא עלול שלא להגיע בכלל לתוצאות החיפוש ולכן איש לא יראה אותו.

מה כולל ליווי בהקמת אתר חדש או ליווי בשדרוג אתר קיים?

גם אם כבר שמעתם דבר או שניים על SEO או על קידום ובניית אתרים, ייתכן ואף סביר להניח כי קיימים שיקולי אופטימיזציית מנועי חיפוש שמעולם לא חשבתם עליהם – החל במילת מפתח בכתובת האתר ועד לצורך לסלק מהאתר שגיאות מכשילות.

תהליך ייעוץ קידום אתרים וליווי SEO להקמת אתר חדש או לשדרוג אתר קיים כולל כמה שלבים שהם מחויבי המציאות:

  • פגישת היכרות של צוות חברת הקידום וליווי האתרים עם הלקוח – שיחה להבנת מטרת האתר, יעדיו וקהל היעד שלו, תיאום וסנכרון מול הלקוח ושאיפותיו.
  • במקרה של ליווי בהקמת אתר – חברת ה-SEO מתמחה גם בליווי בבחירת הספק המתאים ביותר לבניית האתר מאפס, בהתאמה לצורכי האופטימיזציה לאתר המסוים.
  • פגישה בין הספק בונה האתר לצוות החברה, והעמקת ההבנה על צרכי האופטימיזציה.
  • הכנת אפיון שיווקי לאתר – סימון מטרות השיווק ואפיון האתר לצורך הנעה לפעולה והצלחה השיווקית.
  • בניית האתר בתוך הכנה לקידום במנוע החיפוש של גוגל (Google friendly).
  • הכנת האתר לקמפיינים ותפירת תכנית לקידום האתר באמצעות פרסום באופנים שונים, לפי צורך/תקציב הלקוח.
  • הכנת האתר למדידות וניתוח התוצאות שמקורן בנתונים הסטטיסטיים שיאספו לפי הגדרת צורכי ה-SEO.

זכרו, עיצוב, יפהפה ומושקע לא מספיק כשמדובר בטראפיק לאתר ובמכירות המוצרים או השירות המוצעים בו.

בעת השקת אתר חדש, או שדרוג אתר קיים, יש הזדמנות חדשה ללכוד תנועת גולשים אורגנית, אבל בשוק התחרותי הקיים – ליווי SEO הוא לא מותרות אלא השקעה שצריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות. מיטוב האתר יניב נוכחות בולטת בתוצאות החיפוש, והרבה קהל שיחשף אליכם.