קצר וקולע – זה האופי של הרשת החברתית טוויטר שהחלה לפעול בשנת 2006. בניגוד לסטטוסים של פסקאות שמאפיינים את פייסבוק, הסטטוסים ("ציוצים") בטוויטר מוגבלים ל-140 תווים – דבר הדורש התנסחות במשפטים בודדים לכל אחד מהם. למרות ההגבלה הזו, טוויטר זכתה לפופולאריות גדולה, במיוחד בקרב משתמשים צעירים שמעדיפים את המסרים שלהם קצרים.

כמובן שהיכולת לנסח טקסט קצר אינה מספיקה כדי להתנהל בצורה יעילה בטוויטר – הטקסט שלכם צריך גם להיות מובן, ולהעביר את המסר השיווקי שרציתם להעביר. דווקא בגלל המרווח המצומצם שעומד לרשות משתמשי הטוויטר, מסרים יבשים נותים ללכת לאיבוד בו בעוד מסרים המעידים על השקעה ויצירתיות זוכים לפופולאריות גבוהה.

והפופולאריות הזו אכן מרקיעה-שחקים. משתמשי טוויטר מובילים זוכים לאלפי עוקבים, להם הם מפיצים את המסרים שלהם. הפופולאריות נובעת, בין היתר, מהעובדה שלמרות שהמסרים שניתן להפיץ בטוויטר הם קצרים, אפשר להפיץ אותם בכמות בלתי-מוגבלת. שימוש נכון בטוויטר יכול לתרום לתחושה לפיה המשתמש (או העסק) מעלים עדכונים לעיתים תכופות, ותמיד משהו קורה.

טוויטר
פרסום בטוויטר

טוויטר אינה פופולארית בישראל כפי שהיא פופולארית בחו"ל, ובארץ עדיין קיימת העדפה לפייסבוק הותיקה יותר. עדיין, נוכחות בטוויטר היא חשובה לכל מי שמנהל פעילות בינלאומית – ככלי לעדכונים שוטפים על העסק שלכם, היא נותנת לכם במה פופולארית ויעילה.

שיווק בטוויטר, אם כן, מצריך יכולת התנסחות במסרים קצרים, אבל כאלה שימשכו תשומת-לב רבה, לעיתים מספיק תכופות כדי ליצור תחושה של עדכניות מצד הלקוחות שלכם, כל מזה מבלי לאבד את העניין שלהם. מדובר באתגר לא קטן מזה של הפוסטים הארוכים יותר בבלוגים או בפייסבוק.

בחברת A-2-Z שיווק בינלאומי באינטרנט אנו ערוכים גם לאתגר הזה. הניסיון הרב שצברנו בניהול חשבונות טוויטר עבור לקוחות שונים מעמיד לרשותנו כלים רבים בעזרתם נוכל לצבור עוקבים ולהפוך את חשבון הטוויטר של העסק שלכם ללהיט – כל ציוץ שלכם יהפוך לשאגה!

עוד על ניהול מדיה חברתית מתוך הבלוג שלנו







אנא אשר את תיבת הסימון הבאה כדי לוודא שאתה לא רובוט