הנחיות לכתיבת הצהרת נגישות

הנחיות לכתיבת הצהרת נגישות

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים. כ- 20 עד 25 אחוזים מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להיטיב מתכני אינטרנט נגישים יותר, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2003 ע”י חברת מייקרוסופט.

מידע על נגישות האתר

יש לציין (חובה) שהתאמות הנגישות בוצעו עפ”י חוק שיויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והמלצות התקן הישראלי (ת”י 5568) ברמה AA.
יש לציין (חובה) כי האתר מספק תמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת.
יש לציין (חובה) מהם הדפדפנים שמספקים תמיכה טובה בנגישות עם האתר.
מומלץ (רשות) לציין את שם תוכנת קורא המסך שמספקת תמיכה טובה עם האתר.
ניתן (רשות) לציין בנפרד התייחסות לתמיכה בסלולר, אם יש לכם מה להוסיף בעניין.
נשמח כמובן לציון שם החברה כגורם המייעץ בתהליך הנגשת האתר + ייעוץ הנגשת אתר האינטרנט בוצע על ידי חברת A-2-Z שיווק ונגישות באינטרנט.

דוגמא:
אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע”ג 2013.
התאמות הנגישות בוצעו עפ”י המלצות התקן הישראלי (ת”י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפנים Firefox ו- Internet Explorer.
האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות. ראו סעיף תפעול האתר להרחבה.
מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
ייעוץ הנגשת אתר האינטרנט בוצע על ידי חברת A-2-Z שיווק ונגישות באינטרנט.

תפעול האתר ועזרי נגישות

אם ישנו רכיב נגישות או סרגל נגישות מיוחד באתר, יש לספק (חובה) מידע אודותיו. אילו מצבים מיוחדים הרכיב מספק, כיצד למצוא אותו וכיצד להפעילו. אם ישנם רכיבים מיוחדים אשר נדרשות להם הוראות הפעלה, יש לספק (חובה) התייחסות לכל אחד מהם. כגון באנר בדף הבית, מחשבונים ואפליקציות שונות. היעזרו בבודק הנגישות של האתר לשם כך.

דוגמא:
הפעלת הבאנר בעמוד הבית תומכת במקשי החיצים ימינה או שמאלה. ניתן לעצור את פעולתו ע”י לחיצה על כפתור עצירת ניגון המופיע בסמוך. אם ישנם רכיבים או איזורים שמאילוצים שונים אינם נגישים, יש לפרט (חובה) כל אחד מהאיזורים/רכיבים וכיצד הגולש יכול להתמודד עם כל אחד מהם, לדוגמא מקשי מקלדת מיוחדים או פניה לשירות הלקוחות. היעזרו בבודק הנגישות לבירור אם היו כאלה רכיבים בתהליך.

דרכי פניה לבקשות, תקלות נגישות והצעות לשיפור

יש לציין (חובה) כי במידה והמשתמש נתקל בבעיה, הוא מוזמן ליצור קשר (טלפון / אימייל / טופס באתר). עפ”י חוק בארגונים בעלי 25 עובדים ומעלה, יש למנות רכז נגישות שיהיה אחראי על כל הסדרי הנגישות של הארגון. יש לספק (חובה) את פרטי רכז הנגישות בארגון (שם, טלפון, אימייל).

מתי עודכנה ההצהרה

יש לציין (חובה) מתי עודכנה הצהרת הנגישות לאחרונה (תאריך).

אייקון נגישות

נדרש סימון כלשהו או קישור בולט באתר על כך שהאתר נגיש, אך לא חובה דווקא אייקון כזה או אחר. עם זאת, ניתן (רשות) להשתמש באייקון הנגישות העדכני של עמותת נגישות ישראל המצוי להלן: אייקון לסימון אתרי אינטרנט כנגישים

תו אתר נגיש
סגירת תפריט