כל חברה שמכבדת את עצמה נעזרת בסוכנות שיווק דיגיטלי לצרכיה השיווקיים, אבל מעטות החברות שנשארות עם סוכנות לטווח הרחוק.

אז איך בוחרים סוכנות דיגיטל מוצלחת? הנה 10 דברים שבהחלט יעזרו:

 

הגדרת צורך

לכל עסק יש את הצרכים שלו. כשתפגשו עם סוכנות אופציונאלית, תסבירו לאנשיה מהם הצרכים שלכם, ותראו אם הם יכולים להציע פתרון ספציפי למקרה שלכם. בכל מקרה שלא יהיה, אל תמהרו לסגור חבילה עד שתוודאו שזה באמת מה שאתם צריכים.

מנהלי שיווק מחזיקים טאבלט - סיעור מוחות

 

הגדרת תקציב ברור

השאלה "כמה זה עולה?" היא שאלה רחבה ולא נכונה. במקום זאת, עדיף להגדיר קודם מה התקציב שאתם מוכנים להקצות לפיתוח עסקי ולשיווק של העסק שלכם. לאחר שהגדרתם את התקציב, סוכנות דיגיטל טובה אמורה להציע לכם פתרונות שמתאימים לכם, תוך כדי שהיא יודעת להגיד לכם פחות או יותר לכמה תוצאות תוכלו להגיע עם התקציב הנתון.

אין קסמים

השיווק הוא לא קסם… חברות השיווק פועלות כדי להראות את המודעה הנכונה לקהל הנכון, אבל בסופו של דבר – אין להן שליטה על התנהגות הצרכנים. על מנת לגשר על זה, מומלץ לבחור סוכנות שיווק דיגיטלי שמתכננת הליך אסטרטגי שמושתת על תהליכים פסיכולוגיים שהלקוח עובר מחשיפה למכירה, ושפועלת במגוון ערוצים ורעיונות חדשים ויצירתיים לשיווק העסק שלכם. אפשר לבחון את זה בשאלות כמו: "איך אתם הולכים לשווק את העסק שלי?", או "איזה חידוש אתם מביאים בתחום השיווק?", או פשוט להסתכל על פרויקטים קודמים שלהם.

שקיפות

לפני תחילת הפעילות, עדיף לבדוק שיש דיווח שוטף לגבי הנעשה, כדי שתוכלו להיות עם יד על הדופק. אנחנו מציעים: לבקש לקבל מידע אחת לכמה ימים על הנעשה, לוודא שאתם חלק בתהליכי קבלת ההחלטות, ולראות דו"חות שמשקפים את הפעילות ברשתות. בצורה זו, גם אם תרצו להחליף בעתיד את חברת השיווק, תוכלו להשתמש במידע שקיבלתם ולא תצטרכו להתחיל הכול מאפס.

שירותיות

חשוב מאוד לוודא שמעבר לפתרון שאתם מקבלים, יש עם מי לדבר. תבדקו שהשאלות שלכם מתקבלות בעין יפה ושתמיד אפשר לדבר, לשתף ולהציע. חשוב לראות שיש לכם לגיטימציה מלאה להיכנס לתמונה ולהביע את דעתכם בכל עת, ושאתם יכולים לכתוב הודעה בוואטסאפ/להתקשר למנהלי הפרויקט שלכם ולקבל תגובה מידית. בנוסף, כדאי לכם מאוד לוודא שהשירות של החברה כולל פגישות סיכום פעילות ופגישות "פנינו לאן".

מתן פתרון הוליסטי

בזמן שבוחרים סוכנות דיגיטל יש לבדוק מה בדיוק היא מספקת, והאם זה מספיק לצרכים שלכם. האם הסוכנות נותנת פתרון הוליסטי לכל שלבי הצרכן מהאסטרטגיה ועד למכירה? יש יתרון עצום בבחירה בחברה שמספקת לכם את כל השירותים במקום אחד – אסטרטגיה שיווקית מלאה, תכנון מקיף, שיווק ממומן בכל הערוצים, שיווק אורגני, אנליטיקה, כתיבת תכנים, עיצוב ממותג והכוונה להליך המכירה. כשכל השירותים במקום אחד, חוסכים באנרגיה ובמחיר, ומנצלים את החיבורים הטבעיים בין השירותים השונים.

התנהלות מול בן אדם אחד

מול כמה אנשים אתם צריכים לעבוד? כותב, מעצבת ומנהלי קמפיינים, או אדם אחד עם צוות של מומחים מאחוריו? תעשו לעצמכם את החיים קלים ותעבדו מול בן אדם אחד! עבודה מול בן אדם אחד יעילה ואפקטיבית יותר, והופכת את תהליך השיווק ליעיל ואיכותי יותר. בכל שאלה, בעיה והצעה, קל יותר לפנות אליו ולהתנהל מולו בצורה מסודרת ומדידה, כשיודעים שמאחורי הקלעים הכל מתקתק.

יישום אסטרטגי

אם מדובר בשירותי ייעוץ וכתיבת אסטרטגיה, חשוב מאוד לבדוק אם אתם מקבלים תוכנית עבודה ואסטרטגיה בלבד, או שהסוכנות מיישמת אתכם יחד צעד צעד את התוכנית. לא חוכמה שהדברים נמצאים בצורה מסודרת ויפה על הנייר, בתרשים בגאנט או בלוח שנה… העניין המסובך יותר הוא יישום של התכנון בפועל, ולכן שילוב של תכנון ויישום הוא יתרון מובהק. ככה תדעו שהמילים היפות שרשומות על הנייר ניתנות לביצוע ופרקטיקה מעשית, כבר מחר בבוקר.

אחריות

כמו במוצר פיזי, גם בשירות חשוב שתהיה אחריות. לכן, חשוב שיהיה תיאום ציפיות מלא ושתדעו מראש מה עושים במקרה שמשהו לא עובד או עומד בלוחות הזמנים שנקבעו, ומה קורה במקרה של ביטול. במקרה ויופסק השירות, מה נשאר אצלכם? אל תשכחו לוודא שתוכלו לגשת לנתונים שנאספו עד כה ולנכסים האינטרנטיים שלכם.

ניסיון

אל תשכחו לבדוק מה הניסיון של סוכנות הדיגיטל. כמה שנים היא קיימת? מי הלקוחות שלהם? האם הם מנוסים בניהול תקציבים גדולים? במידה ומדובר בחברה מנוסה עם וותק וניסיון בניהול תקציבים גדולים, הדבר משקף שהחברה רצינית, מהימנה ויציבה, ומגיעה עם קבלות מהשטח.

 

לחברת A2Z (נטינג בע"מ), יש למעלה מ- 20 שנות ניסיון בתחום השיווק בדיגיטל, והיא מספקת ללקוחותיה את כל השירותים במקום אחד – קידום ממומן, קידום אורגני, אנליטיקה, פרסום וכמובן – נגישות. נשמח לבנות לכם תוכנית שיווק אסטרטגית המבוססת על הצרכים שלכם, לגבש לכם תוכנית עבודה סדורה ומבוססת תוצאות, וללוות אתכם יד-ביד בדרך להצלחה.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!