ASO או App Store Optimization הוא קידום של אפליקציות בחנויות האפליקציות השונות. הכוונה בעיקר לקידום של אפליקציית מובייל בחנויות של אפל (Appstore) ושל גוגל עבור משתמשי אנדרויד (Google Play). עם זאת, ASO מתייחס גם לקידום של תוספים בחנויות האפליקציות של Shopify או WordPress ולעתים גם בחנות האפלקציות של דפדפן Google Chrome.

מה ההבדל בין SEO ל-ASO?

SEO (קידום אתרים) ו-ASO (קידום אפליקציות) הם שני תחומים שונים של אופטימיזציה שעושים שימוש באמצעים שונים כדי לשפר את התעבורה לאתרים או לאפליקציות. הנה הבדלים עיקריים ביניהם:

  1. סוג התוצאות: SEO מתמקד באופטימיזציה של תוצאות החיפוש במנועי חיפוש כמו Google. המטרה היא להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש כאשר משתמש מחפש מונחים קשורים לאתר ספציפי. ASO לעומת זאת, מתמקד באופטימיזציה של דפי מוצר בחנויות האפליקציות כמו App Store ו-Google Play. המטרה היא להופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש בחנות האפליקציות כאשר משתמש מחפש אפליקציה בנושא מסוים.
  2. אלגוריתמים: ב-SEO תהליך האופטימיזציה מתבצע בהתאם לאלגוריתמים של מנועי חיפוש כמו Google, שמתחשבים בפקטורים כמו מילות מפתח, איכות התוכן, קישורים חיצוניים, ועוד. במקרה של ASO, חנויות האפליקציות משתמשות באלגוריתמים שונים ממנועי החיפוש הרגילים. הפקטורים המשפיעים כוללים כותרת, תיאור, תמונות, ותגיות, ולעיתים גם כמות ההורדות והדירוגים.
  3. גורמים נוספים: SEO כולל גם אופטימיזציה טכנית של מבנה האתר, מהירות הטעינה, קישורים פנימיים וחיצוניים, ועוד. לעומתו, ASO יכול לכלול גם אופטימיזציה שקשורה לביקורות משתמשים ומדיניות העדכונים, שיכולים להשפיע על ההחלטה להוריד את האפליקציה.

למרות ההבדלים, קיימת מידה של דמיון ביניהם כאשר בשניהם נדרשות יכולות דומות אך הן באות לידי בפרמטרים שונים. במקרה של שיווק אפליקציות, מספר הפרמטרים בהם יש להתמקד קטן ומובנה יותר (הפורמט של עמוד האפלקציה מובנה) מה שמצריך עבודה מדויקת יותר.

איך מתבצע בפועל בפועל קידום אפליקציות בחנויות?

ישנם מספר היבטים ב-ASO, שיש להתייחס אליהם במקביל, חלקם נוגעים לתוכן של עמוד האפליקציה עצמו בחנות האפליקציות (On Page) וחלקם מתייחסים לגורמים חיצוניים יותר (Off Page):

  • שם האפליקציה – מעבר לכך ששם האפליקציה צריך לעמוד במגבלת התווים ולהכיל את שם המותג, רצוי שיכיל גם ביטוי מפתח מתאים.
  • תיאור האפליקציה (App Description) – בדיוק כמו ב-SEO, גם פה חשוב להשקיע במחקר ביטויים ולשלב כמה מהביטויים הרלוונטיים ביותר לאפליקציה שלכם.
  • האייקון של האפליקציה (App Logo) – האייקון הוא הדבר הראשון אליו שמים לב באפליקציה שלכם בתוצאות החיפוש או ההצעות בחנות האפליקציות ולכן אין להמעיט בערכו. מעבר לעיצוב מושך שתואם את ערכי המותג שלכם, חשוב לוודא שאין באייקון טקסט קטן מדי שעלול להיות לא קריא.
  • "מה חדש" (What's new) – אל לנו לזלזל בתיבת התוכן הזו. עדכון תדיר שלה יעזור לנו לאותת לאלגוריתם של חנות האפליקציות של האפליקציה של מתעדכנת ומתחדשת.
  • עדכונים – בהמשך לסעיף הקודם, עדכוני תוכנה תדירים חשובים לא פחות מתיאורי התוכן שלהם (ואולי אף יותר). מעבר לשיפור חווית השימוש באפליקציה, יש לכך השפעה ישירה במושגים של ASO.
  • דירוגים וביקורות – קיימת סיבה לכך שאפליקציות חוזרות ומפצירות בנו לדרג אותן בחנות האפליקציות. לדבר יש השפעה ישירה על הקידום שלהן. בנוסף, חשוב להקפיד ולהשיב בחנות לביקורות המשתמשים, חיוביות ושליליות כאחד.
  • קישורים חיצוניים (Backlinks) – בדיוק כמו ב-SEO, גם במקרה של ASO, קישורים חיצוניים תורמים רבות לקידום. גם כאן יש משמעות לא רק לכמות הקישורים אלא גם לאיכותם או ליתר דיוק למהימנות הגורם המפנה.

 

אז איך מגיעים רחוק בעולם שנקרא חנות אפליקציות?

נגענו כמובן רק בחלק מהגורמים המשפיעים על קידום אפליקציות בחנויות אך זה מקום טוב להתחיל בו. לא בכדי חזרנו להשוואה בין קידום אתרים ל-ASO. ישנם הרבה יסודות דומים, חופפים או מקבילים אך בכל מקרה הם אינם זהים. כשתרגישו את שאתם אתם מוכנים לשלב הבא עבור האפליקציה שלכם ואתם רוצים להביא אותה רחוק באמת, רוב הסיכויים שתצטרכו את העזרה של מומחים עם נסיון מוכח בתחום.
חברת A-2-Z מתמחה בשיווק, נגישות, קידום, תוכן ופרסום אונליין וזה כולל כמובן גם App Store Optimization בפלטפורמות השונות. נשמח לשמוע מכם על האפליקציה שלכם.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!