קידום אורגני – SEO

קידום אורגני מורכב מפעולות רבות שיש לבצע במטרה לשפר מיקום של אתרי אינטרנט במנועי החיפוש השונים כדוגמת גוגל ובינג. המטרה בקידום אורגני היא ברורה – להופיע במיקום גבוה ככל הניתן, ללא הוצאות על ההקלקה ולטווח ארוך. 

למרות היעילות הגדולה בקידום ממומן, ערוץ הכניסות האורגני בעלה השפעה גדולה כל כמות הביקורים באתר.

SEO קידום אתרים אורגני
SEO קידום אתרים אורגני

מנועי חיפוש מניבים אלפי תוצאות בתגובה לכל שאילתה, אך מעט מאוד גולשים ימשיכו מעבר לעמוד תוצאות החיפוש הראשון. במילים אחרות, מיקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות באינטרנט חיוני וכלכלי לעסק שלכם. באנגלית התחום נקרא SEO ראשי תיבות של Search Engine Optimization זאת אומרת, אופטימיזציה למנוע החיפוש. 

איך אפשר לקדם את העסק שלכם במנועי החיפוש?

חלק מהבעיות שפוגעות בקידום האורגני עלולות להיות בלתי נראות עבורכם:

  • טעויות בקוד
  • בעיות בתיאורי-מטא 
  • עמודים חסומים לסריקה ואינדוקס ועוד.

מעבר לבעיות הטכניות, על האתר להיות מותאם למנועי חיפוש באינטרנט מבחינת התוכן ולשיווק ללקוחות הפוטנציאליים.

אנשי ה-SEO המומחים של חברת A-2-Z, חיים את תחום ה-SEO כבר מספר שנים, מעודכנים בכל העדכונים בתחום ועומדים לרשותכם בכל הנוגע לקידום העסק שלכם ברשת – החל מבחירת האסטרטגיה ארוכת טווח ובניית תמהיל שיווקי מותאם עבור לקוחותינו, דרך ביצוע התוכנית בפועל, וכלה בניתוח התוצאות בזמן אמת. 

הדור החדש - של ה-SEO

חשוב מאוד להבין שקידום האתרים האורגני היום שונה משמעותית מקידום האתרים של פעם (כשבהקשר זה, "פעם" הוא גם לפני שנה-שנתיים), וללמוד מה חשוב לעשות כעת כדי להגיע למקום הראשון בגוגל ובשאר מנועי החיפוש באמצעות קידום אורגני, וממה מומלץ להימנע בתהליך זה.

קידום אתרים של פעם מול קידום אתרים של היום

מנועי חיפוש היו גם לפני גוגל, אבל האלגוריתם שפיתחו סרגיי ברין ולארי פייג' חולל מהפכה: הוא ייחס חשיבות רבה לקישורים בין אתרים, ובהתאם אחת הפעולות העיקריות שביצעו מקדמי אתרים הייתה למלא את הרשת בלינקים אל הדפים שרצו לקדם. בשונה מהיום, הגישה הרווחת הייתה שיש להתאים את האתר למנועי החיפוש ולאו דווקא לגולשים. למשל, כדי לקדם מילת מפתח בעמוד מסויים היה מספיק לשבץ את הביטוי מספר גבוה של פעמים, גם בתוך כל טקסט.

התוצאה: האינטרנט התמלא במהירות באתרים שמטרתם הייתה תוהו ובוהו, לינקים לאתרים אחרים (תמורת כסף) ותכנים שיש בהם יותר מילות מפתח מערך מוסף אמיתי לגולשים. 

בגוגל, וגם בשאר מנועי החיפוש, הבינו שאם ימשיכו להעניק ציונים גבוהים לדפים מהסוג הנ"ל הגולשים יאבדו בהם אמון ויפסיקו להשתמש בהם. לכן, שינו את האלגוריתמים לפיהם הם מדרגים אתרים, עם שורת עדכונים דרמטיים שחייבה את מקדמי ובעלי האתרים לחשוב על בני האדם שמגיעים אליהם, לפני שחושבים על מנועי החיפוש שסורקים אותם.

העדכונים של גוגל ואיך זה משנה את הקידום לאתר שלכם

בשנים האחרונות היו כמה וכמה עדכונים בגוגל, אבל העיקריים מביניהם שבאמת מבוססים על אופטימיזציה לבני אדם היו פנדה ופינגווין. כמו כן, מייחסת גוגל משקל רב יותר לפרמטר שנקרא Mobile Friendly.

עדכון פנדה – החל להשפיע על עולם קידום האתרים בתחילת 2011. העיקרון שלו היה פשוט: דף אינטרנט עם תוכן באיכות גבוהה יקבל ציון גבוה, דפים עם תוכן ירוד יקבלו ציון נמוך ואפילו עונשים, גם אם יש בהם המון מילות מפתח. 

האינדיקציות של האלגוריתם לאיתור תוכן ירוד הן חזרות רבות על אותם משפטים או מלים בצורה לא טבעית, שכפול של תכנים שכבר קיימים ברשת, עמודים עם מעט מאוד תוכן (בעיה שמאפיינת בעיקר אתרי מסחר), כמות גדולה מדי של פרסומות ביחס לתוכן ועוד. 

עדכון פנדה, נקרא על שמו של אחד המהנדסים שפיתחו את השינוי באלגוריתם היה Navneet Panda. העדכון חולל שינויים משמעותיים מאוד בתוצאות חיפוש רבות והבהיר באופן חד משמעי מהן הציפיות של גוגל מאתרים, מבעליהם וממי שעוסק בקידום.

עדכון פינגווין – העדכון המשמעותי הבא נקרא פינגווין, והוא זעזע את עולם ה- SEO ב-2012. עדכון זה התמקד בזיהוי לינקים בעייתיים, שלא לומר מניפולטיביים, ופגע בדירוג של אתרים שהובילו אליהם קישורים רבים שכאלה. 

באופן כללי, הצליח פינגווין להפחית משמעותית את כמות הספאם ברשת, וכיום חשוב מאוד להקפיד על בניית פרופיל קישורים טבעי ככל האפשר.

עדכון יונה – עדכון שנועד לספק תוצאות מדויקות יותר לחיפושים מבוססי מיקום (שהולכים ומתרבים).

עדכון מובייל פירסט –  מעודד בעלי אתרים ליצור אתרים שמעניקים חוויית משתמש איכותית לגולשים בסמארטפונים ולא רק למי שנמצא מול מסך גדול.

שיווק באינטרנט ומקומו של קידום אתרים אורגני בגוגל בתוכו

בניית אסטרטגיה הכוללת קידום אורגני היא לא הכלי היחיד שעומד לרשותנו כשאנחנו מבצעים שיווק באינטרנט: 

מדיה חברתית – ניתן לנצל את הפופולריות של הרשתות החברתיות גם לטובת קידום אורגני.

מוניטין – אפיק נוסף הוא ניהול מוניטין שמאפשר יצירת חיבור בין אדם או מותג (כולל מותגים גדולים) לבין ערכים רצויים

קידום אתרים ממומן – ישנה כמובן גם האופציה של קידום אתרים ממומן (ובפרט מודעות שמוצגות במנוע החיפוש גוגל או מנועי חיפוש אחרים ומפנות אל דפי נחיתה ייעודיים או אל דפים ספציפיים באתר).

האם תחום הSEO- מת?

יש כאלה הטוענים שלאחר כל העדכונים של גוגל קידום האתרים האורגני בגוגל כבר איננו רלוונטי, 

אבל המציאות היא שהSEO- לא מת אלא התעדכן ובעצם השתדרג: 

  • יצירת תוכן איכותי לאתר
  • בניית קישורים חכמה שמבוססת על הפצת תכנים בעלי ערך מוסף לגולשים
  • הקפדה על חוויית משתמש איכותית גם במחשבים נייחים וגם בסמארטפונים 
  • שיפור הנראות בדף תוצאות החיפוש (מסרים אטרקטיביים, ושימוש גם ב-Rich Snippets)

קידום אתרים אורגני על-סמך ההנחיות העדכניות של גוגל מבטיח בסופו של דבר שורת רווח מרשימה יותר לכל עסק.

איך תוכלו גם אתם לקדם את האתר כיום? A-2-Z

קידום אתרים אורגני בגוגל יכול להועיל כלכלית לעסק שלך – בתנאי שכל פעולה לוקחת בחשבון את טובתם של הגולשים ואת החובה לספק להם ערך אמיתי. חברת A-2-Z צברה ניסיון רב בקידום אתרים אורגני למקומות הראשונים עבור מילות המפתח החשובות.

שוכנים בתל אביב, ומקפידים לעקוב אחרי כל התרחשות ועדכון בתחום הכל כך דינמי של השיווק באינטרנט

גם אתם מוזמנים ליהנות מהמומחיות ומהניסיון של A-2-Z באתר שמותאם לעולם החדש שיצרו גוגל ושאר מנועי החיפוש. 

WhatsApp chat