קידום SEO בנכסים חיצוניים

גם האתר האיכותי ביותר, כזה שמציע שלל תכנים בעלי ערך מוסף אמיתי וחוויית משתמש מוצלחת במיוחד – לא בהכרח מבטיח דירוג מחמיא ומושך גולשים בתוצאות החיפושים הרלוונטיים עבורכם. 

מצד שני, קישורים חיצוניים כבר לא עובדים כמו פעם, ומאז עדכון פינגווין – לא רק שלינקים סתמיים לא יקדמו את האתר שלכם, אלא שהם גם עלולים להזיק לו. מה כן כדאי לעשות? לתכנן וליצור נכסים חיצוניים.

קידום SEO בנכסים חיצוניים
קידום SEO בנכסים חיצוניים

סוגי נכסים חיצוניים

סוגי הנכסים החיצוניים העיקריים שניתן לבסס עליהם קידום מקצועי ואפקטיבי הם לינקים טבעיים מאתרים שגוגל אוהבת, אתרים אחרים בבעלות העסק או הארגון, כתבות PR איכותיות בעיתונים מובילים (והפצתן במרחב הדיגיטלי) וחשבונות ברשתות חברתיות – פייסבוק, טוויטר וכו'. בנוסף כדאי להירשם לשירות גוגל לעסק שלי (GOOGLE MY BUSINESS) כדי ליצור נוכחות בולטת יותר בדפי תוצאות החיפוש, נוכחות שגם היא סוג של נכס חיצוני.

בין אם אתם בעלי אתרי סחר גדולים, או אפילו חנות אינטרנטית קטנה, כדאי שתשקלו לקדם את העסק גם בגוגל שופינג (Google Shopping) – פלטפורמת חיפוש מבית גוגל המסייעת לבעלי חנויות להציג את מוצריהם מצד אחד, ולגולשים למצוא את מה שחיפשו באופן קל, נוח ומהיר יותר, על ידי אפשרויות סינון מתקדמות. 

למה כדאי להשקיע בקישורים איכותיים?

קישורים איכותיים הם נכס יקר ערך במרחב הדיגיטלי ומרכיב מרכזי במסגרת קידום SEO. אמנם על-מנת ליצור את אותם נכסים נדרשת השקעה של זמן ומחשבה, אבל התמורה הופכת את ההשקעה הזו לכדאית מאוד: 

לינקים מאתרים שנפח התעבורה בהם גבוה, ובפרט של קהל יעד רלוונטי מבחינתכם, מובילים לאתר שלכם גולשים שכבר סומכים עליכם במידה מסוימת, כך שהסיכוי שיבצעו את הפעולות הרצויות מבחינתכם גבוה יותר. בנוסף לגידול בתנועה לאתר ושיפור יחס ההמרה, קישורים טבעיים מאתרים שגוגל תופשת אותם כאמינים וכסמכותיים, גורמים לאלגוריתם של מנוע החיפוש להעניק ציונים גבוהים יותר גם לדפים הרלוונטיים באתר שלכם – כך שהרווח כפול ומכופל.

מאילו אתרים כדאי להוציא לינקים אל האתר שלנו?

סוג אחד של אתרים שלינק מהם עשוי לתרום רבות לקידום האתר הוא פורטלי חדשות מובילים דוגמת וואלה או YNET, שמטבעם מהווים אתרים עם AUTHORITY גבוה. כך לדוגמה, יכול בעל אתר למכירת תוספי תזונה ליצור תוכן איכותי בנושא תרומת ה-GABA לתפקוד המוח בגיל השלישי ואם הוא יפורסם במדור הבריאות של פורטל גדול, הרווח יהיה גדול גם כן.

סוג שני של אתרים הוא אלה שנחשבים לבולטים ומשפיעים בתחום הפעילות הספציפי של העסק או בתחומים שמשיקים לו. כך למשל לינק מאתר של חברת חומרי בניין גדולה עשוי לשרת היטב אתר של יזם נדל"ן מצליח, ולהפך. 

חשוב לוודא שהאתרים מהם ייצאו הלינקים אל האתר שלכם הם כאלה שגוגל מייחסת להם רמת אמון גבוהה – לשם כך מומלץ להשתמש בכלים שבוחנים את ה- TRUSTRANK של כל אתר, 

כלומר אותו ציון שגוגל מייצרת על סמך מספר פרמטרים:

  • האם כתובת ה-IP ייחודית
  • עד כמה ותיק הדומיין
  • האם יש לאתר תעודת SSL ייעודית
  • מהי תדירות המקרים שבהם הוא לא עולה

בנוסף כדאי לבצע מחקר קישורים – הקישורים שמחזיקים המתחרים עשויים לשמש כמועמדים מובילים בבניית הנכסים החיצוניים שלנו. 

בין הכלים המאפשרים את מציאת הלינקים שמובילים אל המתחרים ניתן לציין את: Majestic SEO, backlinkwatch, Open Site Explorer וה-Search Console. בכל מקרה כדאי לזכור שהמתחרים שלכם עלולים לטעות, ולא לאמץ אוטומטית כל אתר שהם בחרו (חלקם עלולים אף להוביל לענישה של גוגל!)

על מה חשוב להקפיד כשיוצרים תוכן שמטרתו היא לינקים מאתרים אחרים?

על-מנת למצות את הפוטנציאל של קידום בנכסים חיצוניים חשוב לזכור לא רק את כל אותם עדכונים בגוגל שמתמקדים בלינקים (ובהתאם לבחור באתרים רציניים), אלא גם להקפיד על תוכן בעל ערך אמיתי:

  • מבחינת האתר שבו הוא יפורסם
  • מבחינת הגולשים באותו אתר 
  • מבחינת קהל היעד הספציפי שלכם, כך שהוא ישתכנע ללחוץ על הקישור ולהגיע אליכם

לשם כך, עליכם לנסות להיכנס לראש של בעלי האתרים האחרים ובמקביל לראש של הגולשים, כדי להבין מה מעניין אותם ולאילו שאלות הם מחפשים תשובות. 

כדאי גם להשתדל ליצור תוכן ייחודי, כזה שימשוך מיד את תשומת הלב הרצויה ובפרט יבליט את היתרונות שלכם.

באילו מקרים מומלץ השימוש בנכסים האינטרנטיים שלכם?

גופים גדולים יחסית – ארגונים או עסקים – מפעילים בדרך כלל מספר אתרים, ובמקרים אלה כל אתר מהווה נכס חיצוני עבור שאר האתרים. היתרון העיקרי של שימוש בנכסים האינטרנטיים של החברה הוא השליטה המלאה על התכנים שיפורסמו בכל אתר ועל הלינקים עצמם. 

בנוסף נחסכת ההשקעה ביצירת שיתופי פעולה (כדאי לזכור שכדי לקבל לינק אחד נצטרך בדרך כלל לפנות לכמה וכמה אתרים שכן לא כולם ירצו לשתף איתנו פעולה). יחד עם זאת חשוב מאוד גם במקרים אלה ליצור תכנים בעלי ערך.

עוד אופציה היא ליצור מיני סייט או בלוג בנפרד מהאתר, ולהתייחס אליו כאל נכס חיצוני. לעתים קל יחסית לקדם בלוג נישתי איכותי ולנצל אותו גם לטובת הגדלת נפח התעבורה לאתר המרכזי, וגם לשיפור הציון בגוגל בזכות לינקים חכמים ממנו.

איך להיעזר ברשתות חברתיות ליצירת נכסים חיצוניים?

דרך בולטת נוספת של קידום בנכסים חיצוניים מבוססת על הפופולריות הרבה של הרשתות החברתיות – יוטיוב, פינטרסט, אינסטגרם, פייסבוק כמובן, לינקדאין ועוד. היתרון העיקרי של דרך זו הוא שכולנו רגילים לבצע שיתופים ברשתות חברתיות, כך שנכס איכותי – תמונה ייחודית באינסטגרם, פוסט מעניין באמת בפייסבוק, סרטון עם טיפים מוצלחים ביוטיוב וכו' – יופץ על-ידי הגולשים והערך שלו עבורנו יהיה רב במיוחד.

ניווט וויז