הטמעת קודי מעקב מתקדמים

הטמעת קודי מעקב מתקדמים

הטמעת קודי מעקב מתקדמים מאפשרת איסוף יעיל מאוד ומדויק להפליא של נתונים אודות התנהלות הגולשים באתר. זהו מידע יקר ערך במיוחד, שכן הוא הבסיס לשיפור חוויית המשתמש – וכשהגולשים זוכים לחוויות חיוביות, הסיכוי שנניע אותם לפעולה הרצויה גבוה הרבה יותר (וכבונוס משמעותי, הציון שגוגל מעניקה לאתר הופך גם הוא לגבוה יותר).

באופן טבעי כדי להפיק מקסימום תועלת מהטמעת קודי המעקב נדרשת מיומנות טכנית גבוהה, ועוד לפני זה בקיאות מעמיקה בהגדרת המעקבים והיעדים שיניבו את המידע הרלוונטי ביותר.

מה כולל תהליך הטמעת קודי מעקב?

א. היכרות – השלב הראשון הוא פגישת היכרות על-מנת להבין מהן המטרות של האתר ולקבל מידע רלוונטי נוסף.

ב. אפיון – על בסיס המיפוי המדויק ניתן להכין את רשימת הקודים המתאימה.

ג. הטמעה – כולל יצירת פרופילים וכן הגדרת מעקבים, תהליכים ויעדים (פירוט על פעולות חיוניות אלה תמצאו בהמשך העמוד).

ד. בדיקת איכות (QA) – על-מנת לוודא שהנתונים המתקבלים מהתגים שהוטמעו תקינים ונכונים.

ה. הצגת המידע שהתקבל – פגישה מסכמת עם הלקוח כדי להעביר את הנתונים כולל הסברים מפורטים לגביהם.

איזה מידע מספק קוד מעקב?

הוספת קוד מעקב (Tracking Code) לדפים השונים באתר מאפשרת לנו לאסוף מידע מגוון ומועיל מאוד. בין השאר ניתן לדעת מהו המיקום הגיאוגרפי של כל גולש שמגיע לדף שיש בו קוד מעקב, איך הוא הגיע לאתר (דרך פייסבוק / מודעה בגוגל / אימייל וכו’), מהו סוג המכשיר שבו הוא משתמש ועוד. כמו כן אפשר לספור כמה גולשים הגיעו לכל עמוד ועמוד, וגם לפלח אותם.

עוד מידע רלוונטי במיוחד נקרא Session: באמצעות קודי מעקב ניתן למדוד כמה זמן כל גולש נשאר באתר, באילו עמודים הוא צפה, האם הוא מילא טפסים כאלה ואחרים או הקליק על כפתורים, האם יש סרטונים שבהם צפה ובמשך כמה זמן, ועוד. המערכת גם יודעת לזהות סשנים שונים של אותו אדם ולחבר את המידע (סשן מסתיים אם האדם יצא מהאתר, גם אם חזר אליו מיד, או אחרי 30 דקות של אפס פעילות מצידו).

איך מתבצעת בפועל הטמעת קודי מעקב?

קודי המעקב המתקדמים מוטמעים באתר באמצעות Google Analytics. אחרי פתיחת החשבון במערכת והגדרת נכס חדש, כלומר האתר שעבורו נדרשת פעולה זו, מקבלים גם מזהה מעקב (ייחודי לכל נכס) וגם קוד ג’אווה להטמעה (ישנן מספר דרכים והטובה ביותר מביניהן היא עם התג מנג’ר).

לאחר מכן ניתן להגדיר מעקבים על אלמנטים ספציפיים (Events), תהליכים (Funnels) ויעדים להשלמה (Goals).

המעקב, או האירוע (Event), הוא אינטראקציה מסוימת של גולש עם האתר. הגעה לעמוד יכולה להיות מוגדרת כאיוונט, כך גם רכישת מוצר ספציפי, קנייה כלשהי ובעצם כל פעולה שהגולש מבצע ושאנחנו רוצים לקבל עבורה התראה מהמערכת.

ה-Funnel הוא משפך המרות, שמציג באופן גרפי את הדרך שעובר הגולש עד להשלמת פעולה רצויה, כשבכל שלב מסומן מספר הגולשים שהשלימו את אותו שלב. לדוגמה, ניתן ליצור Funnel שכולל את העמוד “עגלת הקניות”, אחריו הדף שבו ממלאים את הכתובת וצורת המשלוח הרצויה, העמוד שבו ממלאים את פרטי כרטיס האשראי, העמוד שבו מוצגים שוב פרטי הרכישה לאישור הסופי ודף התודה שמעיד על השלמת העסקה. בדרך זו ניתן לקבל תמונת מצב מדויקת לגבי כמה אנשים כבר מילאו עגלת קניות וכמה מתוכם אכן מימשו את הרצון לרכוש את המוצרים.

הגדרת Goals נועדה לאפשר מדידת יחס המרה. אם למשל המטרה היא לשכנע את הגולשים להשאיר פרטים כדי שנציגי העסק יחזרו אליהם, יעד מתאים הוא השלמת מילוי טופס ה”צור קשר” ולחיצה על הכפתור שמאשר את שליחת הפרטים. ניתן להגדיר יעד גם באמצעות הגדרת הגעה לעמוד מסוים כ-Goal וגם על-ידי הגדרת Event הגעה ליעד.

התועלת הרבה של הטמעה מקצועית

אפיון מדויק של Events, של משפכי המרה ושל Goals, ולאחר מכן הטמעה נכונה של הקודים באתר, מובילים למידע יקר ערך אודות התנהלות הגולשים באתר. מהמידע הזה ניתן להפיק תובנות משמעותיות מאוד, למשל אודות חסמים בדרך להשלמת רכישות מתוכננות, ובאופן כללי להכיר טוב יותר את הגולשים/לקוחות – וכך ליצור עבורם חוויית משתמש מיטבית.

הטמעת קודי מעקב מתקדמים הוא אחד השירותים שבהם מתמחה A-2-Z כחלק מהשירות של ניתוח מעמיק של הנכסים הדיגיטליים שברשותכם והבטחת שיעורי המרה גבוהים במיוחד.

WhatsApp chat