העסק שלכם תחת מתקפה ברשת? אפשר להתמודד איתה

אחד הדברים הפגיעים ביותר בעידן הדיגיטלי הוא המוניטין של העסק שלכם. להבדיל מהעולם הישן, שבו הגעה לקהלים גדולים הייתה תלויה במספר משמעותי של "שומרי סף", לגולשים באינטרנט אין עורך או ועדת אתיקה; פרסום השמצה על העסק שלכם (או אפילו תלונה לגיטימית שמנוסחת באופן תוקפני ופוגע) הוא פעולה קלה במרבית הפלטפורמות הדיגיטליות, כאשר לפרסום כזה יש לעיתים אפקט "כדור שלג" שמוביל לפרסומים דומים נוספים או לדיון ער סביב הפרסום עצמו.

ההשלכות של מצב כזה מתבטאות לרוב במקום הראשון שאליו הולכים גולשים כאשר הם מחפשים מידע על העסק שלכם – מנוע החיפוש גוגל, שבתגובה לשאילתה על שם העסק שלכם יציג את התוצאות שסביבן יש הכי הרבה רעש דיגיטלי.

ניהול מוניטין ברשת
ניהול מוניטין ברשת

כיצד ניתן לטפל בבעיה כזו?

הפתרונות שמספק העולם הישן דוגמת פניה לבית-המשפט תקפים גם באינטרנט, אבל הם יקרים, גוזלים זמן רב ומתאפיינים בתגובה איטית בהשוואה למיידיות של העידן הדיגיטלי. פתרון שמתאים לעידן זה הנו ניהול מוניטין דיגיטלי – להיאבק באזכורים השליליים שלכם על ידי אזכורים חיוביים שימלאו את העמודים הראשונים במנועי החיפוש וידחקו את האזכורים השליליים לעמודים האחוריים.

ניהול מוניטין דיגיטלי משלב בין מומחיות במנגנונים של מנועי חיפוש (איתור ביטויים רלבנטיים שאותם מנועים נוהגים לדרג גבוה) ליצירת תוכן איכותי (שגם אותו מנועי החיפוש נוהגים לקדם). שילוב כזה מצריך עבודה מקצועית של מומחים בשני התחומים כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

חברת A2Z שיווק בינלאומי באינטרנט מעסיקה צוות גדול של מומחים בשני התחומים, והיא ניצבת בחוד-החנית בתחום ניהול המוניטין ברשת. היא תשמח לסייע גם לניהול המוניטין של העסק שלכם.

עוד על ניהול נכסים דיגיטליים מתוך הבלוג שלנו