בעולם הדיגיטלי המשתנה במהירות, היכולת להיות בחזית תלויה בהבנת החידושים האחרונים של גוגל.
אחד החידושים האחרונים והמשמעותיים הוא AI Overview: שם כולל לסיכומי תוכן מונעי בינה מלאכותית המופיעים בראש דפי תוצאות החיפוש, שמספקים למשתמשים תשובות מהירות וממוקדות ישירות בדף החיפוש, לעיתים עוד לפני התוצאות האורגניות. המשמעות בהופעה שם היא חסרת תקדים ויכולה למצב אתכם כמובילי ידע בתחום שלכם, עוד לפני שהלקוחות הפוטנציאליים לוחצים על קישור כלשהו.
ה-AI Overview נמצא ממש בראשית דרכו, אך מגמת ההתחזקות שלו ברורה. אחוז החיפושים שמקפיצים AI Overview נמצא בעלייה מתמדת: בינואר 2025 עמד על 6.49%, בפברואר על 7.64%, ובמרץ כבר הגיע ל-13.14%. הנתונים הללו שפורסמו על ידי SEMRUSH (אחד מכלי המחקר המובילים בשיווק דיגיטלי), מראים כי גוגל משקיעה משאבים רבים בפיתוח ובהרחבת היכולות של תכונה זו. המשמעות ברורה: הופעה ב-AI Overview תהפוך יותר ויותר קריטית לנראות במנועי החיפוש.
גוגל בונה את ה-AI Overview על בסיס עקרונות ה- E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness Trustworthiness) – חוויה, מומחיות, סמכותיות ואמינות, שגוגל מייחס להם חשיבות עליונה בקביעת איכות ואמינות התוכן.
כדי למקד את מאמציכם, חשוב להבין מהם המקורות שה-AI Overview נוטה להעדיף. גוגל שואבת מידע ממגוון רחב של פלטפורמות, כאשר כל אחת מהן תורמת בדרכה לסיכומים הללו.
בעוד שפלטפורמות כמו Reddit ו-Quora פופולריות במקומות אחרים בעולם, בישראל יו-טיוב ולינקדין, מקבלות חשיבות מכרעת עבור ה-AI Overview בשפה העברית.
יו-טיוב כפלטפורמת וידאו עשירה, מאפשרת ל-AI להבין ולסכם תוכן מורכב באמצעות הקלטות ויזואליות ואודיו של מומחים, הרצאות וראיונות.
לינקדין לעומת זאת, מספקת הקשר מקצועי ואמין, עם פרופילים מפורטים המעידים על מומחיות וסמכות בתחומים שונים, מה שגוגל מעניקה לו משקל רב. נצלו עובדה זו לטובתכם כדי לבסס את מעמדכם כמובילים בתחומכם.
אז איך תוכלו להבטיח שהתוכן שלכם יצוף למעלה בסיכומי ה-AI?
הנה כמה צעדים מעשיים:
ה-AI Overview הוא מנגנון שנועד לענות על שאלות. לכן, גישת השאלה-תשובה צריכה להנחות את יצירת התוכן שלכם. חשבו מה קהל היעד שלכם שואל ומה התשובה המדויקת והמקיפה שאתם יכולים לספק, ובנו את התכנים שלכם סביב פורמט של שאלות ותשובות, כדי שה-AI יוכל לשלוף את המידע בקלות.
כמו שיש דברים שיקדמו אתכם, יש גם כאלה שיפגעו בסיכויים שלכם:
אי-התאמה לכוונת החיפוש: גם אם התוכן שלכם איכותי, אם הוא לא עונה במדויק על שאלת המשתמשים או כוונת החיפוש, הוא לא יופיע.
חשוב לזכור שתוצאות לא מגיעות ביום אחד. הופעה ב-AI Overview דורשת סבלנות והתמדה.
ככל שתמשיכו ליצור תוכן איכותי, לחזק את הנוכחות הדיגיטלית שלכם וליישם את העקרונות שצוינו, כך גוגל וה-AI Overview ילמדו עליכם יותר ויציגו את התוכן שלכם.
ה-AI Overview הוא ללא ספק העתיד של חיפוש המידע בגוגל. על ידי התמקדות בעקרונות ה-E-E-A-T, בניית נוכחות דיגיטלית חזקה, יצירת תוכן איכותי וממוקד שאלות-תשובות ושמירה על סבלנות והתמדה, תוכלו למקסם את הסיכויים שלכם ושל לקוחותיכם להופיע בבכורה הדיגיטלית הזו.