איך תופיעו ב-AI Overview של גוגל

בעולם הדיגיטלי המשתנה במהירות, היכולת להיות בחזית תלויה בהבנת החידושים האחרונים של גוגל.

 

אחד החידושים האחרונים והמשמעותיים הוא AI Overview: שם כולל לסיכומי תוכן מונעי בינה מלאכותית המופיעים בראש דפי תוצאות החיפוש, שמספקים למשתמשים תשובות מהירות וממוקדות ישירות בדף החיפוש, לעיתים עוד לפני התוצאות האורגניות. המשמעות בהופעה שם היא חסרת תקדים ויכולה למצב אתכם כמובילי ידע בתחום שלכם, עוד לפני שהלקוחות הפוטנציאליים לוחצים על קישור כלשהו.

 

במדריך זה, נצלול לעקרונות המנחים ולצעדים המעשיים שיסייעו לכם לשפר את הנראות שלכם בעידן ה-AI.

AI Overview: הכוח העולה של גוגל

ה-AI Overview נמצא ממש בראשית דרכו, אך מגמת ההתחזקות שלו ברורה. אחוז החיפושים שמקפיצים AI Overview נמצא בעלייה מתמדת: בינואר 2025 עמד על 6.49%, בפברואר על 7.64%, ובמרץ כבר הגיע ל-13.14%. הנתונים הללו שפורסמו על ידי SEMRUSH (אחד מכלי המחקר המובילים בשיווק דיגיטלי), מראים כי גוגל משקיעה משאבים רבים בפיתוח ובהרחבת היכולות של תכונה זו. המשמעות ברורה: הופעה ב-AI Overview תהפוך יותר ויותר קריטית לנראות במנועי החיפוש.

עקרונות ה-E-E-A-T: המפתח לליבת ה-AI Overview

גוגל בונה את ה-AI Overview על בסיס עקרונות ה- E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness Trustworthiness)  – חוויה, מומחיות, סמכותיות ואמינות, שגוגל מייחס להם חשיבות עליונה בקביעת איכות ואמינות התוכן.

  • Experience (ניסיון): תוכן המבוסס על ניסיון פרקטי ומעשי זוכה לעדיפות. ניתן לשקף ניסיון שכזה בעזרת סיפורי לקוחות, הצגת מקרי מבחן, ומתן דוגמאות מניסיון אמיתי. הראו לגוגל (ולמשתמשים) שיש לכם ניסיון אמיתי ורלוונטי בתחום.
  • Expertise (מומחיות): גוגל מעדיפה יוצרי תוכן שהם מומחים בתחומם. לשם כך, הקפידו להציג רקע מוכח (ביוגרפיה מקצועית, הסמכות רשמיות, ניסיון תעסוקתי רלוונטי) שיאשש את מומחיותכם.
  • Authoritativeness (סמכותיות): המוניטין של המותג שלכם כמוביל בתחומו הוא קריטי. על-כן, אזכורים וקישורים מאתרים סמכותיים כגון אתרי חדשות וכלכלה מובילים, יחזקו את מעמדכם כבעלי סמכות.
  • Trustworthiness (אמינות): גוגל יעדיף תוכן שקוף, מדויק עובדתית, מאובטח (אתר עם SSL) ובעל ביקורות חיוביות רבות. בשביל להשיג זאת, וודאו שהמידע שלכם נכון, שהמקורות ברורים, ושהאתר שלכם מהימן.

איך ה-AI Overview בוחר את המידע שלו?

כדי למקד את מאמציכם, חשוב להבין מהם המקורות שה-AI Overview נוטה להעדיף. גוגל שואבת מידע ממגוון רחב של פלטפורמות, כאשר כל אחת מהן תורמת בדרכה לסיכומים הללו. 

בעוד שפלטפורמות כמו Reddit ו-Quora פופולריות במקומות אחרים בעולם, בישראל יו-טיוב ולינקדין, מקבלות חשיבות מכרעת עבור ה-AI Overview בשפה העברית. 

יו-טיוב כפלטפורמת וידאו עשירה, מאפשרת ל-AI להבין ולסכם תוכן מורכב באמצעות הקלטות ויזואליות ואודיו של מומחים, הרצאות וראיונות. 

לינקדין לעומת זאת, מספקת הקשר מקצועי ואמין, עם פרופילים מפורטים המעידים על מומחיות וסמכות בתחומים שונים, מה שגוגל מעניקה לו משקל רב. נצלו עובדה זו לטובתכם כדי לבסס את מעמדכם כמובילים בתחומכם.

איך להגדיל את הסיכוי להופיע ב-AI Overview?

אז איך תוכלו להבטיח שהתוכן שלכם יצוף למעלה בסיכומי ה-AI?

הנה כמה צעדים מעשיים:

בנו נוכחות דיגיטלית חזקה וסמכותית

  • אתר אישי או בלוג: זהו הבסיס. על-כן, צרו אתר או בלוג שבו תספרו על עצמכם, הציגו פרוייקטים, ושתפו תוכן מעמיק בתחום המומחיות שלכם.
  • פרופיל לינקדאין פעיל: לינקדאין הוא אחד המקורות החשובים ביותר עבור גוגל. בשל כך, וודאו שהפרופיל שלכם עדכני, מלא, עם תיאור ברור, המלצות ופירוט תחומי מומחיות. גוגל סורק את לינקדאין ונותן לו משקל רב.
  • פורומים ורשתות חברתיות: פעלו בשתיים-שלוש רשתות חברתיות מרכזיות כמו פייסבוק, X (טוויטר לשעבר) ואינסטגרם, ווודאו שהן משקפות את המסר שאתם רוצים להעביר.
  • תוכן וידאו/אודיו: עם כמעט 19% מהפניות המידע ב-AI Overview, יו-טיוב הוא ערוץ חיוני. בשביל להצליח בו, הקימו ערוץ יו-טיוב או פודקאסט, ופרסמו בו הרצאות, ראיונות ותכנים שיצרתם.

צרו תוכן ממוקד ועשיר: חשיבה של שאלה-תשובה

ה-AI Overview הוא מנגנון שנועד לענות על שאלות. לכן, גישת השאלה-תשובה צריכה להנחות את יצירת התוכן שלכם. חשבו מה קהל היעד שלכם שואל ומה התשובה המדויקת והמקיפה שאתם יכולים לספק, ובנו את התכנים שלכם סביב פורמט של שאלות ותשובות, כדי שה-AI יוכל לשלוף את המידע בקלות.

  • פרסמו מאמרים, פוסטים ובלוגים: בנוסף לבלוג האישי, פרסמו תוכן מעמיק בנושאי מומחיות בפלטפורמות כמו מדיום וקוארה.
  • מאמרי אורח באתרים אחרים: כתיבת מאמרי אורח באתרים סמכותיים, במיוחד אתרי חדשות וכלכלה, תעניק לכם משקל רב ותחזק את הסמכותיות שלכם.
  • צרו עניין לאתרי חדשות: אם אתם רוצים לזכות לאזכורים באתרי חדשות, צרו תוכן או אירועים שראויים לדיווח, או שקלו עבודה עם חברת יחסי ציבור.
  • תעדו והפיצו הרצאות וכנסים: אם אתם לוקחים חלק בהרצאות או כנסים, דאגו לתיעוד איכותי ולפרסום נרחב של החומרים.
  • כתבו ספרים או מדריכים קצרים: אם אתם רוצים לבלוט במיוחד, כתיבת ספר או מדריכים קצרים בתחום המומחיות שלכם יכולה למצב אתכם כמובילי דעה.

קדמו את המותג שלכם ואת זהותכם המקצועית

  • עקביות בשימוש בשם: השתמשו בשמכם המלא (או שם המותג שלכם) באופן עקבי, וצרפו אליו את ההקשר המקצועי (למשל, "שם מלא, מומחה SEO").
  • הכללת השם בתוכן: וודאו ששמכם מופיע בכותרות, בתיאורים, בתמונות ובכל מקום רלוונטי בתוכן שאתם יוצרים.
  • אזכורים וקישורים הדדיים: עודדו אזכורים רלוונטיים של שמכם (או מותגכם) בקישורים מכתבות, בלוגים ופוסטים של אחרים. שיתופי פעולה והפניות הדדיות הם קריטיים, שכן מי עומד מאחורי התוכן הוא נתון חשוב עבור ה-AI Overview.

ממה להימנע כדי לא להיעלם מה-AI Overview

כמו שיש דברים שיקדמו אתכם, יש גם כאלה שיפגעו בסיכויים שלכם:

  • טכניקות SEO מיושנות ומניפולטיביות: גוגל מתרחקת מכל שימוש בטקטיקות שנקראות "בלאק האט", שנועדו לרמות את המערכת.
  • אתר איטי, לא מותאם למובייל, או קשה לניווט: חווית משתמש ירודה תוביל לכך שגוגל יתייחס לאתר כאל פחות איכותי, וה-AI לא יציג אותו.
  • תוכן מועתק או משוכפל: מקוריות ואותנטיות הן קריטיות. תוכן שהועתק, לא יופיע ב-AI Overview.

אי-התאמה לכוונת החיפוש: גם אם התוכן שלכם איכותי, אם הוא לא עונה במדויק על שאלת המשתמשים או כוונת החיפוש, הוא לא יופיע.

סבלנות והתמדה: המפתח להצלחה לטווח ארוך

חשוב לזכור שתוצאות לא מגיעות ביום אחד. הופעה ב-AI Overview דורשת סבלנות והתמדה. 

ככל שתמשיכו ליצור תוכן איכותי, לחזק את הנוכחות הדיגיטלית שלכם וליישם את העקרונות שצוינו, כך גוגל וה-AI Overview ילמדו עליכם יותר ויציגו את התוכן שלכם. 

ה-AI Overview הוא ללא ספק העתיד של חיפוש המידע בגוגל. על ידי התמקדות בעקרונות ה-E-E-A-T, בניית נוכחות דיגיטלית חזקה, יצירת תוכן איכותי וממוקד שאלות-תשובות ושמירה על סבלנות והתמדה, תוכלו למקסם את הסיכויים שלכם ושל לקוחותיכם להופיע בבכורה הדיגיטלית הזו.

רוצים לעמוד בחזית הדיגיטלית עם ה- AI Overview?
דברו איתנו
🙂

יש לכם שאלות? בואו נדבר...
* שדה חובה

    רוקח 101, תל אביב-יפו
    המשיכו לעקוב אחרינו: