1. "דע מה אתה צריך" (אפיון)
פגישת האפיון חשובה מאוד שכן בה נשב יחד עם הלקוח ונמפה מתחילה ועד סוף את מבנה האתר, התוכן אותו יכיל, חוויית המשתמש (IU/UX), העיצוב הנדרש, התאמה לקהל היעד ולמודל המכירה המבוקש. כמו כן נתקשר את שפת המותג של העסק, במידה וכבר קיימת כזו. במידה ואלו הושגו, תופק סקיצה ראשונית ללקוח ועם מתן אור ירוק יחל צוות הפיתוח בעבודה על האתר.
חשוב להבין כי סוג האתר ומבנהו יגזרו מצרכי העסק ומרצונותיו של הלקוח. על כן, חשוב כי בטרם נחל בפיתוח האתר, נבין מהם מטרות האתר ולמה ישמש. האם מדובר באתר תדמית או אתר מסחר? האם ישנם צרכים מיוחדים כמו הקמת מועדון לקוחות או שמא מדובר באתר מערכת מורכב הכולל בניית CRM, חיבור ל- database חיצוני, טעינת קבצים ושליפת נתונים ועוד.
2. בנייה בקוד מקור – או – באלמנטור ופלאגינים?
כאמור, שירותי בניית אתרים נפוצים מאוד כיום, וניתן לזקוף זאת לזכותם של האלמנטור והבילדרים החיצוניים (כמו גם הפלאגינים שניתן להתקין בהמשך על האתר), אשר מביאים עימם פשטות ונוחות לבניה ללא צורך בידע בכתיבת קוד, תוצרים נעימים לעין בד"כ, כמו גם עלויות נוחות יותר.יחד עם זאת, במחלקת בניית אתרים ב A-2-Z נבנה את האתר כמעט תמיד ע"י כתיבת קוד המקור.
אפשרות זו מסתמכת פחות על פלאגינים ותוספים חיצוניים ובד"כ תביא לאתר מהיר יותר, רספונסיבי ויציב שקל לנהל אותו, לשלוף ממנו מידע, ואולי היתרון הגדול הוא – שבכתיבת קוד המקור האתר נבנה כשהוא כבר מוכן להנגשה ולקידום. ההסתמכות על פלאגינים חיצוניים תהיה מעטה (וכמובן עפ"י צרכי ודרישת הלקוח), כך שנדיר יותר שפלאגינים ותוספים שונים יתנגשו זה בזה ברמת הקוד ויאטו את האתר, כפי שאנו מוצאים כיום באתרים רבים.
3. חשיבת "שיווק ומכירות" מהרגע הראשון!
בניית האתר עבור העסק היא הצד הטכני וברוב המקרים לא תכלול את החשיבה השיווקית. ההתממשקות מול לקוחות ברשת, הצורך בדירוג גבוה במנועי החיפוש והתחרות הרבה בזירה הדיגיטלית מחייבים תוספת חשיבה רחבה יותר עם מבט "ליום שאחרי". קידום אורגני, הנגשת האתר, בניית נוכחות חזקה באינטרנט, מדידת התוצאות בפועל ועוד – כל אלו צריכים להילקח בחשבון כבר בפיתוח האתר, כך שהצד הטכני ישרת לבסוף את השורה התחתונה והיא חשיפה רבה יותר ללקוחות ומכירות רבות יותר.
למחלקת פיתוח האתרים בחברה יש היכולת לתת מענה מקיף ושלם לכל דרישה מצד הלקוח, וזאת כאשר המחלקות השונות 'מדברות אחת עם השניה' ויכולות להעניק ללקוח ראיה רחבה יותר בנקודות משיקות כמו קידום אורגני SEO, נגישות, מרקטינג אוטומיישן ועוד.
4. הדרכה בתפעול הנכס הדיגיטלי שלכם
מזל טוב! יש לכם נכס דיגיטלי חדש. ההשפעה שלו על העסק יכולה להיות משמעותית ולהביא לצמיחה בחשיפה ללקוחות ובהגדלת המכירות. בנקודה זו חשוב שתקבלו הדרכה על הפלטפורמה אותה קיבלתם לידיים. התפעול ברמה הטכנית, הזנת התכנים ועדכון האתר ואף באילו אפיקים כדאי לתת דגש בעבודה השיווקית כדי להפיק את המקסימום מהנכס הדיגיטלי שלכם.
5. ליווי ותחזוקה לאורך חיי האתר
עם גדילת העסק ולאורך השנים עולה הצורך לתחזק את האתר, לעדכן גרסאות או להוסיף לו פיתוחים חדשים, דברים החשובים גם ברמת האבטחה וגם ברמת הטכנולוגיה. לאור זאת, מובן מדוע כי 'חזרה הביתה' אל מפתח הקוד המקורי היא הדרך הבריאה לאתר וגם הנוחה יותר.
מחלקת הפיתוח אשר מכירה את הקוד, את התוספים השונים ואת 'קורות החיים' של האתר, תוכל לתת מענה מדוייק יותר לצרכי הלקוח ולהתאים את הפיתוחים הנכונים לאתר העסק.
ככלל, אנו ב- A-2-Z נמליץ על קבלת שירות תחזוקה וליווי לאתר העסק, שכן העדכונים הטכנולוגיים המקיפים והתמורות בפלטפורמות הדיגיטליות עלולים מטבעם לפגוע באיכות תפקוד האתר, במהירותו ואף בדירוג שלו במנועי החיפוש. מכאן מובן מדוע ישנם לקוחות שמעדיפים לחזור אלינו ל A-2-Z ולקבל את השירות ממחלקת הפיתוח גם לאחר 3 או אפילו 5 שנים מאז בניית האתר לעסק.
חברת A-2-Z מזמינה אתכם לפגישה אסטרטגית, ללא עלות:
בפגישה נכיר את מערך השיווק הנוכחי שלכם, נבצע בדיקת 'בריאות' לאתר הקיים, נפיק עבורכם דו"ח המלצות ונבנה תוכנית פעולה ראשונית להגדלת התנועה וההכנסות לחציון הראשון של 2022.
>> הפגישה דורשת שיחת התאמה ראשונית – ניתן לקבוע שיחה בלחיצה כאן <<