אתרי סחר (E-Commerce) עשויים להניב רווחים גבוהים מאוד לבעליהם. כמו בכל חנות, היכרות עם הלקוחות היא אחד המפתחות העיקריים בדרך למימוש מלוא הפוטנציאל – וכדי לקבל תמונת מצב מפורטת על הגולשים שמגיעים לחנות מקוונת מומלץ להיעזר באנליטיקס, המערכת שגוגל יצרה למטרה זו.
ניתוח אנליטיקס לאתרי סחר הוא אחד מהתחומים שבהם A-2-Z מתמחה. השירות כולל תהליך עבודה מסודר שנבנה על בסיס הניסיון הרב שלנו, וביצוע מיומן ומוקפד של כל השלבים בתהליך.
תהליך העבודה
השלב הראשון הוא פגישת אפיון שבה מוגדרות המטרות של האתר ושל התהליך. לאחר מכן מוטמע קוד מעקב ייעודי ל-E-Commerce מסוג Enhanced. ההטמעה מתבצעת בעזרת התג מנג'ר של גוגל. עוד לפני התחלת איסוף הנתונים מתבצעת בדיקת תקינות יסודית, שמבטיחה כי כל המידע שיצטבר לאורך תקופת המעקב (שאותה קובעים מראש) יהיה אמין לחלוטין ובהתאם בעל ערך.
בתום תקופת המעקב יופק דוח מפורט לגבי נתוני רכישות על-פי פילוחים שונים, בהתאם לאפיון מהשלב הראשון. דוח זה הוא בסיס לשיפורים אפשריים בחנות המקוונת ולהגדלת הרווחיות שלה.
אילו נתונים אפשר לקבל על בסיס ניתוח אנליטיקס?
גוגל אנליטיקס מספקת לנו מידע מגוון מאוד על התנהלות המבקרים בכל אתר, ובפרט אם מותקנים הקודים הנכונים ומתבצע בה שימוש מושכל – גם על בסיס היכרות מעמיקה עם האפשרויות השונות של המערכת, וגם על בסיס הבנה מדויקת של המאפיינים הייחודיים של כל אתר מסחר.
בין הדוחות שניתן להפיק מניתוח אנליטיקס לאתרי סחר:
* השוואת הכנסות לפי מקורות תנועה – כשאתם יודעים למשל שמבקרים שהגיעו אל חנות אונליין בבעלותכם דרך פייסבוק מספקים הכנסות גבוהות במיוחד ואילו גולשים שמבקרים אצלכם בעקבות ניוזלטר נוטים לרכוש מעט מאוד מוצרים אם בכלל, אתם גם יודעים איפה כדאי למקד את מאמצי השיווק ואיך למקסם את ההשקעה שלכם בפרסום.
* השוואת הכנסות לפי מוצרים – עוד מידע מועיל מאוד שעוזר לכם להבין מה כדאי להציע, באילו קטגוריות נדרשים מבצעים לגבי המחיר או שינויים במוצר, לאיזה כיוונים להתפתח ועוד.
* הכנסות לפי התפלגות מכשירים – האם הלקוחות שלכם קונים דרך הסמארטפון או כשהם בבית ליד מחשב נייח? התשובה לשאלה הזו תעזור לכם לתכנן טוב יותר את אתר הסחר ולהתאים אותו למי שבאמת מכניס כסף לעסק.
* נטישות – ניתוח מעמיק של הנקודות לאורך תהליך הקנייה שבהן גולשים רבים נוטשים את האתר בלי להשלים את העסקה. על בסיס ניתוח זה ניתן להבין מהם הגורמים לנטישה ולנטרל אותם כך שכמה שיותר קונים פוטנציאליים אכן יהפכו ללקוחות משלמים.
מיצוי היתרונות של האנליטיקס ומיצוי הפוטנציאל של האתר
ישנם כמה וכמה כלים שמאפשרים ניטור אפקטיבי של הפעילות בנכסים דיגיטליים – אבל היתרונות של גוגל אנליטיקס הופכים את המערכת שפיתחה החברה שאחראית גם על מנוע החיפוש ששינה את האינטרנט לטובה יותר. בפרט ניתן ליצור באמצעות אנליטיקס מגוון רחב מאוד של דוחות, להצליב נתונים, לייצא כל דוח לפורמטים שונים ולהגדיר אירועים שחשוב במיוחד להקדיש להם תשומת לב. בנוסף יש אינטגרציה יעילה מאוד בין האנליטיקס למערכות אחרות של גוגל, ובאופן כללי מתאפיין כלי זה ביחס עלות תועלת משתלם.
הניסיון הרב של אנשי המקצוע שלנו בשימוש במערכת, גם באופן כללי וגם בניתוח הביצועים של אתרי סחר, מבטיח את מיצוי הפוטנציאל – וכתוצאה מכך הגעה למסקנות ולתובנות שעל הבסיס שלהן ניתן יהיה לשדרג את החנות, ולמקסם את הרווחים ממנה.