כלים שונים ובפרט גוגל אנליטיקס מאפשרים לנו לקבל מידע נרחב מאוד, מדויק ומחכים לגבי הגולשים שמגיעים לאתר וההתנהגות שלהם כשהם נמצאים בו. על בסיס הנתונים הנ"ל ניתן ליצור חוויית משתמש מיטבית, ואחת הדרכים היותר מומלצות לעשות זאת היא בעזרת Google Data Studio.
הכלי שפיתחה גוגל עוזר לנו לראות את כל המידע הרלוונטי בנוחות ובקלות. כדאי לזכור שלפעמים מרוב עצים לא רואים את היער, ושפע הנתונים שנאספים במסגרת ניתוח אנליטיקס עלול לגרום להצפה ולהקשות על זיהוי המגמות החשובות באמת. הדוחות המתקדמים שמופקים עם גוגל דאטה סטודיו הם בסיס להסקת מסקנות מוצלחת ובעקבותיה מקסום התועלת מהאתר.
היתרונות הבולטים של הדוחות המתקדמים שמייצרת גוגל דאטה סטודיו
השימוש ב-Google Data Studio – שנכנסה לפעולה מלאה ב-2018 אחרי שגרסה ראשונית שלה הושקה ב-2016 – מתאפיין ב-3 יתרונות עיקריים:
* הצגת הנתונים באופן ברור במיוחד – כל מידע שתרצו לקבל אודות האתר שלכם יוצג בפניכם באופן ויזואלי. דרך הצגת מידע זו מוחשית מאוד, מאפשרת הבנה מידית של תמונת המצב המלאה ומקלה על כל מי שנדרש לקבל החלטות להגיע לאלה הנכונות ביותר.
* ידידותיות למשתמש – המערכת האינטראקטיבית נוחה מאוד לשימוש, עוד יתרון שתורם לניצול המרבי של כל המידע שנאסף אודות הגולשים.
* ממשק יעיל עם שלל כלים אחרים – לגוגל דאטה סטודיו יש ממשק מלא וישיר עם גוגל אנליטיקס, גוגל אדס, פייסבוק אדס, יוטיוב, טוויטר, לינקדין ועוד. התוצאה: אפשרות להציג מידע רב באופן מרוכז בדוח מסודר אחד.
בנוסף הכלי הוא חינמי ובאופן כללי מביא לידי ביטוי את היכולת המופלאה של גוגל לספק מענה פשוט ויעיל מאוד לצורך משמעותי.
איך להפיק מקסימום תועלת ב-Google Data Studio?
תכנון נכון של הדוחות ובעצם ה-Dashboard (לוח הבקרה של הסטודיו) מתבצע ביעילות מרבית כשהוא מופקד בידי מומחים בעלי ניסיון רב בעבודה עם Google Data Studio. בנוסף נדרשת בקיאות מעמיקה לגבי שיווק דיגיטלי על אפיקיו השונים, כדי להבין מהם הנתונים שבהם כדאי להתמקד על-מנת לשפר את חוויית המשתמש באופן אופטימלי. ידע עדכני בתחום ה-UX תורם אף הוא רבות להפקת מלוא התועלת האפשרית מהסטודיו – את כל אלה תמצאו אצל אנשי המקצוע של A-2-Z שאמונים על יצירת דוחות מתקדמים איכותיים במיוחד.
ראו את ההבדל בין דו"ח אנליטיקס לבין דאטה סטודיו:
תהליך העבודה המסודר והרווח שלכם
הניסיון המגוון שצברנו בתכנון דוחות מתקדמים בעזרת גוגל דאטה סטודיו עבור שלל לקוחותינו מאפשר לנו להבטיח, וגם לקיים, תהליך עבודה יעיל במיוחד. השלבים שכולל תהליך זה הם:
א. אפיון – פגישה עם הלקוח על-מנת להבין את מטרות האתר, מאפייני קהל היעד ועוד, כך שניתן יהיה לקבוע מהם הדוחות המבוקשים.
ב. עיצוב תבנית – הכנת התבניות לדוחות המתאימים.
ג. חיבור ה-Google Data Studio למערכות הרלוונטיות – גוגל אדס, פייסבוק וכו'.
ד. יצירת הדוחות הרצויים – בהתאם לאפיונים, כולל פילטרים לפי תקופות זמן, בחינת מגמות מעניינות ותוצאות משלל ערוצים.
ה. הדרכת הלקוח – מעבר מסודר על כל דוח, כולל הסברים מפורטים על המסכים ועל משמעות הנתונים המוצגים בפניכם.
לאחר השלמת הטמעת הדאטה סטודיו, תוכלו לתכנן הרבה יותר טוב את השיווק ולהשקיע את תקציבי הפרסום באפיקים המשתלמים ביותר. בנוסף תוכלו ליצור עבור קהלי היעד השונים את חוויית המשתמש המיטבית, כך שהסיכוי להניע אותם לפעולות הרצויות מבחינתכם יהיה מקסימלי – והרווחים שתפיקו מהאתר יגדלו בהתאם.