חוויית משתמש מוצלחת היא מרכיב קריטי בהצלחת כל אתר. ככל שהחוויה שהגולשים זוכים לה חיובית יותר, כך גדל – במידה משמעותית – הסיכוי שהם יתרשמו מכם לטובה ויבצעו את הפעולות הרצויות מבחינתכם, ובנוסף גם גוגל תעניק לדפים השונים באתר ציונים גבוהים יותר. בהתאם מומלץ בחום להקדיש תשומת לב רבה לאפיון אתר וחווית המשתמש (User Experience) ולהיעזר במומחים בתחום.
מהם הגורמים המשפיעים על חוויית המשתמש (User Experience)?
באופן טבעי כל גולש וכל גולשת עוברים חוויה ייחודית עבורם כשהם מבקרים באתר, אבל יש 4 מרכיבים מהותיים שהם חובה במסגרת הבטחת UX אופטימלי:
- עיצוב: המראה של כל אחד מהדפים באתר משפיע במידה רבה על ההתרשמות של הגולשים מהם ומהעסק שהאתר שייך לו, כולל הרושם הראשוני שכידוע חשיבותו עצומה. עיצוב נקי ומדויק עוזר לגולשים להבין מיד מה אפשר למצוא באותו עמוד ואיך להגיע למידע שאותו הם מחפשים. במרבית האתרים הגישה המומלצת היא Less is More, ובכל מקרה חשוב להקפיד על הרמוניה בין התוכן ובין הערכים שמנחים את הפעילות שלכם לבין השפה הוויזואלית באתר. עוד דגש הוא אחידות, כלומר עיצוב באותו קו מנחה לכל הדפים, וכן חובה לוודא שהאתר נראה מצוין גם בסמארטפונים.
- נוחות הניווט: היררכיה ברורה, סרגל ניווט בולט וידידותי למשתמשים, לינקים פנימיים במקומות הנכונים ועם בולטות מתאימה, גישה מהירה לדף הבית וגם למשל לקופה כשמדובר על חנות אונליין – כל אלה ימנעו נטישה של גולשים מתוסכלים שלא מצליחים למצוא בזמן קצר ותוך 3 קליקים לכל היותר את מבוקשם.
- מהירות העלייה: אחד המאפיינים הבולטים של עידן האינטרנט הוא הציפייה של כולנו לקבל מענה מידי לכל צורך. אתר שנטען לאט מדי עלול להבריח גולשים.
- תוכן: בסופו של דבר גולשים מצפים לתמורה מלאה לזמן שהם מקדישים לאתר, ולכן איכות התוכן היא המרכיב המשמעותי ביותר בחוויית המשתמש. כדאי מאוד לשלב סוגי תוכן שונים – טקסטים מעניינים ונוחים לקריאה (בין השאר נדרשת הקפדה על חלוקה לפסקאות עם כותרות מדויקות. רשימות עם בולטים תורמות גם הן לשיפור חוויית המשתמש), תמונות רלוונטיות, קטעי וידאו, אינפוגרפיקות ועוד – ולוודא שיש סינרגיה אמיתית ביניהם.
איך משפרים חוויית משתמש?
שיפור חוויית משתמש מחייב קודם כל אפיון נכון של הגולשים שאותם רוצים להרשים. בהתאם חשוב ליצור לכל פלח של קהל היעד פרופיל מפורט. פרופיל שכזה כולל נתונים כמו גיל, מצב משפחתי, הכנסה, מקום מגורים, השכלה, תעסוקה, תחביבים, ערכים, לעתים גם מראה חיצוני ועוד ועוד.
כשיש דמות מוחשית מתסרטים עבורה כניסה לאתר וגלישה בו. יצירת תסריטי שימוש שונים מאפשרת זיהוי של כל גורם שעלול לפגום ב-UX ומציאת פתרון לאותה בעיה. דרך טובה מאוד לקבל החלטות לגבי שיפור חוויית המשתמש היא עריכת מבחני A/B, כלומר הצגת שתי גרסאות דומות, אבל כמובן גם שונות, והשוואה בין הביצועים שלהן.
כמו כן נדרשת פעולות טכניות שונות להבטחת זמן טעינה מינימלי בכל עמוד ועמוד באתר. במידת הצורך יבוצעו שינויים גם בעיצוב ו/או בתכנים השונים.
כיצד מתבצע תהליך שיפור חוויית המשתמש עם A-2-Z?
הניסיון הרב שלנו בתחום ה-UX בא לידי ביטוי הן בתהליך עבודה מובנה ומדויק והן בביצוע מיומן של כל השלבים – כך שהתוצאה היא שיפור מקסימלי של חוויית המשתמש. התהליך כולל את השלבים הבאים:
* היכרות – על-מנת ללמוד מיהו קהל היעד שלכם, לאילו מטרות נוצר האתר ומהי ההנעה הרצויה לפעולה.
* בחירת תהליכים – אפיון התהליכים שעבורם תתבצע בדיקה מדוקדקת.
* הטמעת קודים – עבור לאקי אורנג', כלי מתקדם ויעיל במיוחד.
* איסוף מידע – מערכת לאקי אורנג' מציגה מגוון רחב של נתונים, ואנחנו מנתחים אותם ומגבשים המלצות לשינויים. לאחר שנציג לכם דוח מפורט, נוכל להטמיע את השינויים המוסכמים.
* בדיקה חוזרת של חוויית המשתמש – והצגת דוח השוואתי בין המצב ההתחלתי לבין המצב לאחר השיפורים.