רובנו כבר שמענו לפחות פעם אחת, אם לא יותר, את את המונח "מרקטינג אוטומיישן" (אוטומציה שיווקית), אבל לא תמיד הבנו מה זה, לאן אפשר להגיע עם זה, ולמה זה בעצם חובה בכל עסק שעובד עם לידים ולקוחות. כאן תמצאו את כל התשובות לשאלות הללו!
כל בעל עסק יודע שכדי לייצר מכירות יש צורך לייצר קשר אישי ועמוק עם הלקוחות שלו, וכדי לעשות את זה הוא צריך לייצר עבור הלקוח הפוטנציאלי שלו כמה שיותר נקודות מגע עם המותג, משמע – להיות בכל מקום. הבעיה עם זה היא שהיום המונח "בכל מקום" הוא רחב מאוד, אולי אפילו רחב מדי מכדי להתמודד איתו בצורה אופטימלית וממצה.
איך מתגברים על זה?
בכל צורת פרסום שגרתית שלנו, בין אם ביצירת מודעות ברשתות החברתיות, בגוגל, בדיוורים וכו', אנחנו למעשה אוספים דאטה (נתונים) על כלל הלקוחות שלנו. הדאטה הזה הוא אחד המשאבים הכי חשובים שקיימים בעסק שלנו, ואם רק נדע להשתמש בו נכון הוא יכול להניב עבורנו תוצאות מדהימות ועליה בכמות הלידים והמכירות. בדיוק כאן ה"מרקטינג אוטומיישן" נכנס לתמונה. למעשה מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת לעסקים ולארגונים למקסם את פוטנציאל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלהם.
מה זה מרקטינג אוטומיישן ואיך זה עוזר לפעילות השיווקית?
לאורך השנים הטכנולוגיה המשמשת את חברות הפרסום המקוון השתפרה פלאים. מפרסום באנרים ללא כל פילוח של קהל היעד, ניתן היום לפרסם מוצר בודד מתוך מיליוני מוצרים על־פי העדפות הלקוח והחיפושים הקודמים שלו באותה חנות מקוונת או אתרים אחרים.
היכולת לבצע זאת קשורה למנגנון חכם של שיווק פרסונלי המתאפשר בזכות למידה חכמה של דפוסי הפעילות של הלקוחות באתר, תיעוד מדוקדק שלהם ולאחר מכן הסקת מסקנות המתבצעת באופן אוטומטי.
כיום כל חברה יכולה לבצע מארקטינג אוטומיישן ולהגדיל את המכירות במאות אחוזים באמצעות הוספת אינטליגנציה מלאכותית לתהליך הפרסום והמכירות ברשת.
ובתכלס – איך באמת זה עובד?
מערכות המרקטינג אוטומיישן מתעדות את כלל הפעולות שהלקוח שלכם, קיים או פוטנציאלי, עושה ואת היסטוריית האינטראקציות שלו עם המותג שלכם ומדרגות אותו לפי תחומי העניין שלו.
לאחר שהתוכן הרלוונטי שלכם נוצר והוזן למדיות השונות, המערכת מפעילה תהליכים שונות, על פי כללים שהוגדרו בה מראש, ומציגה עבור הלקוח את התוכן הרלוונטי ביותר עבורו בדיוק בזמן הנכון.
כך נוצר מצב שבו העסק שלכם מקיים תקשורת רציפה ואישית עם עשרות אלפיי לקוחות קיימים ופוטנציאלים, והלקוחות מצידם מקבלים את ההרגשה שהעסק שלכם מבין אותם ואת הצרכים שלהם בצורה מדוייקת.
למה זה כל כך חשוב?
אם יש משהו שאין עליו מחלוקת הוא שאנשים מבצעים רכישות על בסיס רגשי ושהם יעדיפו שירות טוב ואיכותי על פני מחיר נמוך, ולפעמים אפילו על פני מוצר איכותי יותר. עסק שמשתמש במרקטינג אוטומיישן ייצור חוויית לקוח יוצאת דופן, יטיב ליצור קשרים רגשיים עם קהל רחב יותר של לקוחות ויבלוט בשוק בתחומו.
איך אנו מסייעים ללקוחותינו למנף את הכלים החכמים?
בחברת A-2-Z אנו מסייעים לכל לקוח, קטן כגדול, לגלות אילו כלים חכמים יכולים לשפר את התוצאות הקיימות באתר. פעילות שיווקית המבוססת על ניתוח של הדאטה הקודם עשויה להוות מקפצה משמעותית להפצה של האתר בקרב קהל היעד בצורה נכונה וממוקדת יותר.
לא בכדי, סמנכ"לים המתמחים כיום באתגרי ניהול השיווק בחברה עושים שימוש בפתרונות שלנו בכל אחד משלבים מכירות המוצרים. החל מהקשר הראשוני עם לקוח פוטנציאלי, דרך יצירת החיבור הרגשי למוצר באמצעות התאמה אישית וכלה בניטור פעילות הלקוח עד שהתבצעה מכירה.
הדבר מאפשר החזר השקעה טוב יותר על כל שקל שהושקע בתקציב הפרסום, ומעניק תמונה רחבה יותר על הצלחת כל אחד מאפייני הפרסום שבהם בחרתם. בשיווק מקוון ניתן לראות את התוצאות בזמן אמת ולבצע Marketing automation בתגובה לכל פעולה שמבצע הלקוח.
למשל, אם לקוח רכש מוצר בחנות המקוונת הוא יכול לקבל בעתיד אי־מייל עם קופון לרכישת מוצר נלווה או זהה בהנחה. פעולה זו מסוגלת להשיב את הלקוחות המזדמנים לחנות שוב ושוב ולהפוך אותם ללקוח קבועים.
לסיכום
אם אתם ממנפים את הטכנולוגיות החדישות לצורך שיווק השגי המסוגל לסייע להגיע ליעדי המכירות במהירות רבה יותר, תוכלו לראות את שורת הרווח גדלה מדי חודש ואת הפעולות שהיו דורשות זמן ומשאבים מתבצעות בלחיצת כפתור גם בשעות שבהן משרדי החברה סגורים. מתלבטים כיצד ליישם זאת? העניקו ללקוחותיכם חווית לקוח מושלמת בעת הרכישה באמצעות אוטומציה זו וגלו את ההבדל.