מנוע החיפוש של גוגל משתכלל באופן מתמיד במטרה להביא תוצאות מדויקות ורלוונטיות יותר לגולש. לפני מספר שנים גוגל ביצעה עדכון באלגוריתם שלה כך שיתמקד בחיפושים מקומיים, זאת כתוצאה משינוי בתפיסה והבנה הצרכים של הגולשים.
כיום קידום אתרים עם מיקוד גיאוגרפי מקומי (לוקאלי) עובר תהליך התפתחות מואץ וזאת במטרה להטיב את חווית המשתמש ולסייע לבתי עסק להגיע לקהל יעד רלוונטי שמחפש עסק לוקאלי.
מה נחשב לחיפוש מקומי?
חיפושים מקומיים (Local Search) אלו הם חיפושים ושאילתות במנוע החיפוש לא רק בנוגע לנושא מסוים, אלא גם לגבי מידע מדוייק לאזור ספציפי. (למשל, אזור בו הגולש נמצא כעת ומעוניין להגיע לבית העסק כמו: "מוסך לאופנועים בחיפה" ולא סתם מוסך). חיפושים מקומיים תופסים נתח נכבד מכלל החיפושים, בעיקר כיום – כאשר רוב החיפושים הינם מהסלולר המזהה את מיקום הגולש ומציע תוצאות מקומיות רלוונטיות עבורו.
באמצעות קידום לוקאלי, תוכלו להבטיח כי שמכם יעלה בראש תוצאות החיפוש עבור קהל היעד המתאים לכם.
עסקים שיש להם סניף אחד או יותר ושמזוהים עם אזור מסוים חייבים קידום מקומי!
תהליך קידום לוקאלי כולל בתוכו שורה של עקרונות ומהלכים מעולם קידום אתרים כללי, ובנוסף עושה שימוש בכלים וטכניקות מקומיות ייעודיות אשר יש ליישם בצורה חכמה על בסיס חשיבה לוקאלית לאסטרטגיה שיווקית שבשגרה.
קידום לוקאלי כולל פורטלים כמו 144, WAZE, דפי זהב והנפוץ שבהם – גוגל לעסק שלי.
מה זה גוגל לעסק שלי – Google My Business?
גוגל לעסק שלי (גוגל מיי ביזנס), הידוע גם כגוגל עסקים, זו פלטפורמה לקידום עסקים מקומיים,
בה נרשמים לקבלת כרטיס עסק הכולל פרטים חשובים עליו, כגון: דרכי התקשרות, שעות פתיחה, תמונות ועוד.
עמוד העסק הלוקאלי מציג את כרטיס העסק ישירות במנוע החיפוש ונותן לגולשים אינפורמציה על העסק החל משעות הפתיחה, טלפון, כתובת – ועד מבצעים, ביקורות ואופציית ניווט, כך שהלקוחות בקרבת מקום יוכלו למצוא אתכם בקלות בתוצאות החיפוש ובמפות גוגל.
כיצד נכס לוקאלי עוזר לקידום העסק?
- גוגל לעסק שלי עוזר להגיע ליותר לקוחות
- העסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל כאשר מבצעים חיפוש ממקום קרוב אליו או מציינים את מקום העסק הרצוי בחיפוש (לדוגמא: "מסעדות בחיפה")
- כרטיס העסק בגוגל עסקים יגדיל את הנוכחות המקוונת בחיפוש הלוקאלי
- כרטיס העסק מקבל חשיפה רבה בתוצאות החיפוש בדסקטופ ובמובייל, והוא חיוני מאד לחוויית הגלישה ושירות לקוחות
- העסק שלכם יופיע במפות גוגל
- העסק שלכם יופיע בצד התוצאות עם תמונה ופרטים נוספים
- אתר האינטרנט יקושר מכרטיס העסק ובכך תגדל התנועה לאתר
מדוע קידום לוקאלי חיוני?
מי שמשכיל להבין את הכוח שגוגל מאפשרת לנו עם כרטיס העסק יוכל לבלוט על פני המתחרים, ולהגדיל משמעותית את התנועה, החשיפה וההמרות. עמודי התוצאה בגוגל הם שטח נדל"ן לכל דבר, וכרטיס העסק עוזר להשתלט על יותר שטח, משמע – יותר נפח.
ניהול נכון של כרטיס "גוגל לעסק שלי" יגרום לעלייה משמעותית בכמות השיחות הנכנסות לעסק ויביא עוד תנועה לאתר. אפשר לעדכן בזמן אמת נתונים רלוונטיים (לדוג', שעות פתיחה שונות בחגים, מבצעים, תמונות מאירועים, ועוד).
כרטיס עסק הוא גם דרך נהדרת להראות ללקוחות מה מיוחד בעסק שלכם, ובכך לבלוט על פני המתחרים.
כרטיס "גוגל לעסק שלי" מספק לנו תובנות על התנהגות הגולשים: כמה טלפונים התקבלו, מהן שעות ההתקשרות הפופולריות, כמה אנשים גלשו לאתר, כמה צפו בתמונות ואפילו כמה גולשים ביקשו מסלול לבית העסק.
כרטיס העסק מציג את העסק באופן מקצועי המאפשר לגולש אינטרקציה עם המקום, שאילת שאלות וכתיבת ביקורות.
אילו פיצ'רים גוגל לעסק שלי מאפשר לי?
- פוסטים: פרסום פוסטים עם תוכן ממוקד, כותרות, תמונות וכפתור קריאה לפעולה הנותן אפשרות להתקשר לעסק או לגלוש לאתר (לפי בחירתך). אפשר לעדכן במבצעים והטבות, ואף לקדם אירועים, לשתף תוכן באתר, ועוד.
- סרטונים ותמונות של העסק מבפנים ומבחוץ
- הוספת מוצר או שירות שהעסק שלי מציע
- קישור לאתר האינטרנט שלי להגדלת התנועה אורגנית
- כתיבת ביקורת של הגולשים – אינטראקציה חשובה הממחישה כי העסק מעריך את הלקוחות. מענה רצוף לביקורות מעלה את ערך העסק בעיני גוגל
- כתיבת שאלות של הגולשים
מה חשוב בכרטיס העסק שלי בגוגל עסקים?
- לא לחסוך במידע – כרטיס העסק הוא הפנים של העסק שלך, ולכן יש להעשיר אותו בפרטים, תמונות, וידאו, פוסטים, שירותים, מוצרים, ועוד – כך העסק יהיה אמין גם לגולשים, ולא פחות חשוב לגוגל.
- תיאור העסק – חשוב להשקיע ולנצל את כל התווים שיש, ולהשתמש במונחים לוקאליים המנוטרים מתוך מחקר מילות מפתח.
- לענות לגולשים גם אם כתבו ביקורת שלילית – זכרו, ביקורות לא ניתן למחוק – ומענה לביקורת יעלה את ערך העסק בעיני גוגל
- פורטלים – בקידום לוקאלי רצוי מאוד וחשוב כי העסק יופיע גם בפורטלים ואתרים מקומיים כמו דפי זהב, 144, איזי ועוד
- תחזוקה – כרטיס העסק צריך לשמור על רלוונטיות לפי תקופות השנה, המבצעים ומגמות השוק, ולכן יש לתחזק אותו באופן שוטף במידע, תמונות, אירועים ובמענה לגולשים, למען שימור לקוחות, אמינות ומוניטין הרשת.
לשם כל אלה חשוב לקבל ייעוץ והכוונה מחברה מקצועית שמכירה היטב את השוק ומגמות החיפוש.
A-2-Z מציעה תכולת חבילה של
גוגל עסקים בסיסי
טיפול בכרטיס גוגל לעסק שלי בלבד לסניף אחד.
גוגל עסקים מורחב
כולל את החבילה הבסיסית + קידום אורגני לוקאלי בפורטלים חיצוניים 144, Waze ודפי זהב. ליווי והדרכת אנשי התוכן בצד לקוח להתנהלות שוטפת, כולל: הכרת כלים לקידום לוקאלי, כתיבת תוכן לוקאלי והתנהלות מול גוגל עסקים.
גוגל עסקים לריבוי סניפים
בניית תוכנית מותאמת מותג לעסקים עם סניפים רבים. הקמת כרטיס עסק ייעודי לכל סניף, כולל תמונות, תיאור ייחודי, שעות פעילות, פוסטים ומבצעים.
ניהול שוטף לכל סניף בנפרד.