שיווק מבוסס תוכן הוא חדש למדי. המודל מבוסס על מיקום מודעות באתרים ובעמודים מסוימים אשר תוכנם רלוונטי לאתר שרוצים לפרסם. למשל, בכתבה על אירוע ספורט מוביל ימוקמו מודעות העוסקות במכירת ציוד ספורט, באירועי ספורט אחרים וכיוצא באלה.
המנוע המוביל כיום בשיווק מבוסס תוכן הוא ה- Google AdSense, שפועל בצורה הבאה:
בעל אתר המעוניין להשכיר/למכור שטחי פרסום באתרו, פונה ל-Google ומבקש למקם באתרו את מודעות הפרסום שלהם. ב-Googleמנתחים את תוכן האתר, וממקמים בו את המודעות הרלוונטיות לתוכן שלו. מנקודת ראותו של המפרסם, מודעותיו מופיעות באתרים הרלוונטיים לתוכנן, ומתבצעת פנייה לקהל יעד ממוקד יותר.
חשוב לציין, כי בעל האתר שמיקם אצלו את המודעות מקבל אחוז מסוים מרווחי ההקלקות על המודעות.
פורטל בריאות גרמני אשר מיקם אצלו מודעותGoogle AdSense(בצד ימין למטה)
מודל נוסף מבוסס תוכן עושה שימוש במילים ספציפיות. כך למשל חברה בתחום הסלולר יכולה ‘ליצור’ חשיפה למסר השיווקי שלה בכל פעם שבכתבה תופיע לפחות אחת ממילות המפתח הרלוונטיות, כמו: טלפון, תקשורת, טלפון נייד, שיחות טלפון וכו’.
שיווק מבוסס תוכן נכנס בתקופה האחרונה גם לפרסום באתרים. בנוסף לפרסום הסטנדרטי בבאנרים, מציעים האתרים ורשתות הפרסום באתרים פרסום בחבילות “תוכן שיווקי”.
הכוונה היא לפרסום שמשתלב באתר כחלק אינטגראלי ממנו ושאינו נראה כפרסומת נפרדת, שלעתים מפריעה לגולש ויוצרת אנטגוניזם.
להלן דוגמאות לאפשרויות השילוב העיקריות של פרסום “תוכן שיווקי” באתר:
אתר eonline.co.il
הכפתור “סרט השבוע” בתפריט הראשי (מסומן בלבן) הוא בעצם פרסומת לאתר של סרט, שהוא אתר חיצוני לחלוטין. הכפתור נראה כחלק מתוכן האתר ולא כמו פרסומת, ולכן עשוי להיות יותר יעיל.
שימו לב לשורת טקסט (מסומנת באדום), הנראית כחלק מהאתר. שורה בטקסט היא הפנייה לאתר רשת פרסום באינטרנט -netting
דיוור של חברת Entireweb
ניתן לראות במרכז העמוד פרסומת השתולה בתוך הדיוור (מסומנת באדום). לפרסום בדיוור ישנו לרוב ROI גבוה בשל התאמת הפרסום לתחום העניין של הגולשים שביקשו לקבל את הדיוור הספציפי.