כשמשה ירד מהר סיני עם לוחות הברית, הוא לא בזבז זמן על הקדמות מיותרות אלא פשוט הקריא את עשרת הדיברות. גם אתם לא באמת צריכים תמריץ כדי לקרוא את הכללים לכתיבה נכונה של ניוזלטר: אחרי שטרחתם על בניית רשימת תפוצה במייל, מן הסתם לא תרצו לגלות שכמעט אף אחד לא קורא את הניוזלטרים שלכם, נכון?
1. כותרת מפתה
כדי שהנמענים יקראו את הניוזלטר הם צריכים קודם לפתוח אותו, וכדי שהם יפתחו אותו נדרשת כותרת שתגרום להם לפתוח אותו: מקורית (אבל לא מתחכמת יתר על המידה), מפורטת (אבל לא ארוכה יתר על המדיה כדי לא לעייף את הקורא ולא להיחתך באופן שרירותי) והכי חשוב – מבטיחה ערך אמיתי (חובה לקיים את ההבטחה במייל עצמו!). אפשר לקבל השראה מניוזלטרים שאתם מקבלים, אבל קחו בחשבון שלעסק שלכם יש DNA ייחודי ולא כל מה שעובד טוב עבור אחרים בהכרח מתאים גם לכם.
2. בלי נאומים ארוכים
את האמת: עד כמה יש לכם סבלנות לטקסטים ארוכים ותיאורים אינסופיים? בדיוק. ובהתאם דיוור ישיר צריך להיות תמציתי. רוצים לפרט ולהאריך ולהעמיק? מצוין, תציעו לנמענים לינק לאתר, למיני סייט או לדף נחיתה ושם תוכלו לספק למי שמעוניין בכך מידע נרחב יותר.
3. לינקים מדויקים
כל דיוור במייל שיש בו לינקים חשוב לבחון בקפדנות. ודאו שהלינקים מובילים את הגולשים למקום הרצוי מבחינתכם, גם בדסקטופים וגם בסמארטפונים.
4. שיווק – אבל לא רק
הסוד של שיווק במייל הוא לא רק לשווק אלא לספק גם ערך אמיתי. למעשה המינון המומלץ הוא 80-20, כלומר להקדיש 80% מהניוזלטרים למידע שמעניק ללקוחות הפוטנציאליים שלכם תועלת ממשית ועוד 20% לשיווק המוצרים והשירותים שלכם. המינון אמנם דורש השקעה רבה יותר, אבל עד מהרה תגלו שהיא משתלמת (ותורמת גם להגדלת רשימת התפוצה).
5. לא לשכוח להזכיר לגולשים מה כדאי להם לעשות
בסוף כל דיוור ישיר כדאי להזכיר לגולשים מה בעצם אתם מציעים להם ולמה כדאי להם לעוט על ההצעה. אתם מקפידים על הדיבר הרביעי ושלחתם מייל לא שיווקי? תזכירו למי שכבר נמצא ברשימת התפוצה שאם הוא נהנה מהתכנים שלכם, זה הזמן להעביר את המייל לחברים.
6. תמונות – אבל מעניינות
תמונות הופכות דיוור ישיר למעניין יותר והן גם דרך נוחה לשבור טקסטים ארוכים יחסית. מצד שני, תמונה בנלית או כזו שלא באמת קשורה לתוכן הניוזלטר עלולה לגרום לגולשים לנטוש. דרך נוספת לסגנן דיוורים היא עם רקע מעניין ברוח השפה העיצובית של העסק שלכם – כל מערכת דיוור איכותית מאפשרת לכם לעשות זאת בקלות.
7. לא להציף (אבל גם לא להיעלם)
אין נוסחת פלא לתדירות האידיאלית, אבל כדאי לנצל את האופציה של email marketing באופן קבוע. אם תרצו, תוכלו אפילו למסד מסורת של למשל שליחת ניוזלטר מדי יום ראשון או בכל יום חמישי, בהתאם לתחום הפעילות של העסק שלכם.
8. המשכיות
לכל אפיק שיווק באינטרנט תפקיד אחר, והמהות של ניוזלטרים היא יצירת מערכת יחסים עם החברים ברשימת התפוצה שלכם. פינות קבועות בניוזלטר או כל סוג אחר של המשכיות ("בפעם הקודמת סיפרנו לכם על… והיום אנחנו שמחים לעדכן אתכם ש…") יבנו מערכת יחסים טובה ויגדילו את הסיכוי שהמייל שלכם ייפתח גם בפעם הבאה.
9. הגהה
בניתם רשימת תפוצה, יצרתם כותרת מעולה, בניתם ניוזלטר לתפארת, השקעתם גם בעיצוב, בדקתם את הלינקים והכל נראה פרפקט – ואז רגע אחרי ששיגרתם את המייל למאות או אלפי בני אדם שמתם לב שיש בו טעות הקלדה או שגיאת כתיב. כולנו עושים טעויות, אבל את שגיאות ההקלדה כדאי לגלות לפני ה"שלח". את ההגהה אפשר לנצל גם לטובת ליטושים אחרונים והידוק הטקסט.
10. להשתכלל
כל מערכת דיוור שמכבדת את עצמה מספקת סטטיסטיקות מפורטות – נצלו אותן כדי להבין איזה כותרות גורמות לקהל שלכם לפתוח את הניוזלטר ואיזה עובדות פחות טוב, אילו משפטי הנעה הובילו לפעולה הרצויה ואילו לא, מה גרם להצטרפות אנשים חדשים לרשימת התפוצה ומה גרם לגולשים להסיר את עצמם, ועוד. המידע יקר הערך יעזור לכם לשכלל עוד יותר את הניוזלטרים, ועוד אופציה היא להפקיד את המשימה, שיש לה פוטנציאל להניב רווח נאה, בידי מי שכתיבה ותוכן באינטרנט הם המומחיות שלו.