בימים אלו גוגל פרסמה עדכון ליבה חדש הראשון ל 2020
העדכון נקרא עדכון הליבה של ינואר 2020, (עדכון הליבה הקודם היה בספטמבר 2019, ואנשי SEO מדווחים כי לא היתה לו השפעה גדולה כמו קודמיו)
מה אומר עדכון הליבה החדש?
גוגל תמיד קצת בערפל לגבי העדכונים היא לא נוהגת לחשוף את כל הקלפים. אבל בגדול גוגל שינתה כעת את אלגוריתם הדירוג שלה, לכן יש לעקוב אחרי הדירוג באתר!
שינוי זה יכול לעשות טוב לאתר או רע לא ממש נדע, אבל עצם העובדה שגוגל פרסמה את העדכון יעזור לנו לדעת באם יש שינוי אז זה לאו דווקא בגלל ששינית משהו באתר אלא אולי בגלל האלגוריתם של גוגל.
מה השתנה ומה עלי לעשות כדי שהאתר שלי יהיה טוב יותר בגוגל לאחר העדכון?
הדבר היחיד שגוגל חושפת שהשתנה זה האופן שבו המערכות שלה מעריכות תוכן באופן כללי ולכן הם ממליצים להתמקד בהבטחה שאתה מציע את התוכן הטוב והעדכני ביותר – זה מה שאלגוריתם מתגמל.
אחת ההמחשות הטובות לכך הוא בדוגמה הבאה:
תארו לעצמכם כי בשנת 2015 עשיתם רשימה של 100 הסרטים המובילים. לאחר 4 שנים אתה מרענן את הרשימה, באופן טבעי היא תשתנה, יצאו סרטים חדשים ואולי הם כרגע מובילים את הרשימה, בנוסף אתה בוחן מחדש כמה סרטים ברשימה שלך ומבין אולי שמגיע להם מקום גבוה יותר ממה שהיה להם קודם. לכן כמו שהרשימה תשתנה בהתאמה כך גם התוכן באתרים חייב להתאים את עצמו,
תמיד יש לחדש ולבחון את התוכן כי הוא משתנה משנה לשנה.
האם האתר שלך נפגע מהעדכון תשאל את עצמך?
- האם התוכן מספק מידע מקורי, דיווח, מחקר או ניתוח?
- האם התוכן מספק תיאור מהותי, מלא או מקיף של הנושא?
- האם התוכן מספק ניתוח תובנה או מידע מעניין שאינו ברור מאליו?
- האם התוכן מושך ממקורות אחרים, האם הוא נמנע פשוט מהעתקה או שכתוב של אותם מקורות ובמקום זאת מספק ערך נוסף ומקוריות משמעותיים?
- האם הכותרת ו / או כותרת העמוד מספקות סיכום תיאורי מועיל של התוכן?
- האם הכותרת ו / או כותרת העמוד נמנעות מהגזמה או מזעזע?
- האם זה סוג הדף שתרצה לסמן, לשתף עם חבר או להמליץ?
- האם הייתם מצפים לראות תוכן זה בתוך מגזין מודפס, אנציקלופדיה או ספר? – האם התוכן נקי מנושאי כתיב או סגנוני?
- האם התוכן הופק היטב, או שהוא נראה מרושל או מיוצר בחופזה?
- האם יש לתוכן כמות מופרזת של מודעות המסיחות את הדעת או מפריעות לתוכן העיקרי?
- האם התוכן מוצג היטב למכשירים ניידים כאשר הוא צופה בהם?
- האם התוכן מספק ערך משמעותי בהשוואה לדפים אחרים בתוצאות החיפוש?
- האם נראה כי התוכן משרת את האינטרסים האמיתיים של המבקרים באתר או שזה נראה שהוא קיים אך ורק על ידי מישהו שמנסה לנחש מה עשוי לדרג טוב במנועי חיפוש?