Consent Mode V2 – מה זה ולמה זה חשוב?

אם אתם מריצים קמפיינים פרסומיים באירופה / ארה"ב / קנדה / אוסטרליה / שוויץ / ברזיל, אתם חייבים להכיר את ה- Consent Mode V2.
כל מה שצריך לדעת, בכתבה הבאה:

לפי דרישות חוקי הגנת הפרטיות במדינות הנ"ל, משתמשים שמבקרים באתרים חייבים להסכים באופן אקטיבי לאיסוף מידע אישי לגביהם, באמצעות
(Cookies), או באמצעות מזהה ייחודי באפליקציה. הסכמה זאת מהווה את המצב שגוגל דורשים ( Consent Mode). מטרת ה- Consent mode היא לדווח ל-Google על סטטוס ההסכמה של המשתמשים, כאשר תגי מעקב מופעלים בהתאם לבחירות של המשתמש. במידה והגולשים לא מאשרים שימוש בעוגיות, המדידות לא יופעלו ולא יהיה מידע על הפעולות שהם עשו באתר, ולא ניתן יהיה לדעת אם הם ביצעו פעולה חשובה כמו המרה (Conversion) – ליד, מכירה וכו'.

הגדרה נכונה של המצב היא קריטית בשביל לדעת את האפקטיביות של הקמפיין הפרסומי. בנוסף, גוגל אדס כנראה לא יאשרו מודעות שמפנות לאתרים במדינות הנ"ל ללא הסכמה של הגולשים.

consent mode - איך זה עובד?

כשנכנסים לאתר, מופיע באנר פופ-אפ עם 3 כפתורים – 'אישור', 'דחייה' או 'מותאם אישית'. פופ-אפ זה חייב להיות מחובר ישירות עם חשבון מנהל התגיות שלכם (Google tag manager), להפעיל את תגי המדידות, ולהשבית אותם בהתאם לבחירה של המשתמשים.

אם המשתמשים יבחרו בכפתור "לדחות", אז המדידה לא תעבוד ולא נוכל לדעת מה הם עשו בזמן השהייה שלהם באתר, גם מבחינת פלטפורמת הפרסום (גוגל אדס / פייסבוק ואינסטגרם / טאבולה ואאוטבריין ועוד), וגם מבחינת גוגל אנליטיקס.

דוגמא של פופ-אפ כזה:

איך מפעילים את חלק ההסכמה בתוך גוגל תג מנג'ר?

הולכים לאזור אדמין (Admin) >>> מקליקים על הגדרות קונטיינר >>> מסמנים הפעלה של מצב הסכמה.
(ראו צילום מסך לדוגמא)

המשמעות היא שמכאן ואילך, עבור כל תג שנמצא בחשבון, חייבים להגדיר את המצב ההסכמה שלו, קוד התג של Google ופיקסלים אחרים (Facebook או TikTok, Taboola, Adverion). לכולם דרושה הסכמה מהמשתמשים בכדי לאסוף נתונים עליהם. 

איך מגדירים את הבאנר באתר?

אנחנו ממליצים להעזר בחברה רשמית המספקת באנר הסכמה לעוגיות ועברה אישור מטעם גוגל. חברת CookiesYes לדוגמא מייצרת באנר פופ-אפ מוכן שקל להטמעה באתר באמצעות גוגל תג מנג'ר או ישירות בקוד, כאשר ניתן להתאים אישית את העיצוב והשפה של הבאנר לפי המיתוג של האתר.

צריכים עזרה בהטמעה ובהגדרה של מצב ההסכמה?

נשמח לעזור 🙂

יש לכם שאלות? בואו נדבר...

    רוקח 101, תל אביב-יפו
    המשיכו לעקוב אחרינו: