עולם השיווק הדיגיטלי ממשיך לצמוח ולהתפתח במהירות. אם לפני מספר שנים כל מה שהיה צריך לשיווק העסק היה אתר אינטרנט פשוט, הרי שכיום, המינימום הנדרש הוא מערך דיגיטלי מלא ומקיף. המערך הדיגיטלי של הלקוח המודרני כולל כיום אתר אינטרנט המתעדכן על בסיס קבוע, מותאם לצפייה בכל פלטפורמה, רשימות דיוור ישיר, קידום במנועי החיפוש בביטויים הרלבנטיים, פריסה ברשתות החברתיות, נגיש לכל שכבות האוכלוסייה, ומערך פרסום היודע למצוא את הגולשים הנכונים ולהמיר אותם ללקוחות נאמנים וחוזרים פעם אחר פעם.
כל תחום מהווה מומחיות בפני עצמה, כל פלטפורמה היא כביש גישה נוסף ללקוחות. מכאן האתגר הוא לנתב בחכמה את המשאבים והידע ככה שיניבו תוצאות מדוייקות וטובות יותר מבחינה עסקית.
אתגרי השיווק הבינלאומי באינטרנט – מיקוד תלוי תרבות וטכנולוגיה מתקדמת
עולם השיווק השתנה ואיתו גם האתגרים. עסקים שמבקשים לייצר נוכחות וטביעת רגל דיגיטלית בעלת משמעות צריכים לבחון מחדש את השימוש שלהם באסטרטגיית שיווק בינלאומי באינטרנט, לתכנן את מערך הנכסים הדיגיטליים שברשותם ולהיערך לעידן החדש (ישן) של שיווק מולטי-דיסיפלינארי. האינטרנט הפך את העולם לקטן מתמיד, ו"מכפר גלובלי קטן" זירת השיווק המודרנית הפכה ל"עיר דיגיטלית חכמה".
אם כן, מהם מרכיביו של אותו תמנון דיגיטלי שהופך את השיווק החדש לרב-זרועות ומורכב? הנה הרשימה:
- התוכן הוא המלך, והמלך מדבר בשפה שונה בכל מקום: כיום, לא מספיק לייצר תוכן איכותי. נכון, זה חשוב מאד לקידום, אבל שם המשחק היום הוא תוכן מותאם גאוגרפית ותלוי תרבות. בכל מדינה יש לחקור את המונחים המקומיים, את הביטויים והתרבות המקומית כפי שהיא משתקפת בתוכן ובעיקר להיות מודעים ל"בורות", לאותם תכנים שיש להימנע מהם בגלל רגישות מקומית ולמקד את ביטויי החיפוש הנפוצים.
- הצמדות לעדכוני גוגל השונים – בכל מה שנוגע לצד הטכני של הקידום האורגני, יש להיות עם אצבע על הדופק (ועל העכבר…) בכל מה שנוגע לעדכונים של ענקית החיפוש בכל מדינה ולעשות את ההתאמות הנדרשות על מנת להתקדם בתוצאות החיפוש.
- הקפדה על מהירות עליית האתר: מהירות עליית אתר היא אחד הגורמים המשפיעים על חווית המשתמש. משתמש ממוצע ינטוש את האתר אם הוא לא יעלה תוך 3 שניות בקירוב ויעבור למתחרה. כמו כן, מהירות עליית האתר היא גורם משמעותי בדירוג האתר בגוגל. לכן, יש להקפיד על אחסון בשרתים מקומיים חזקים ושימוש ב CDN) Content Distribution Network) שתפקידו להאיץ את טעינת האתרים ולהגביר ולהדק את מרכיב האבטחה.
- לאוו דווקא פייסבוק: נכון, פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה כיום אבל לא בכל מדינה. יש לבחון בכל טריטוריה מהי הרשת החברתית המובילה ולהשקיע בה את מירב המאמצים ולא בפייסבוק כברירת מחדל.
- נגישות אתרים מותאמת לפי מדינה – חוק הנגישות חשוב והכרחי אבל הוא לא מיושם בכל מקום באותה דרך. יש לבחון את הנחיות הנגישות המדוייקות בכל מדינה ולהתאים את האתרים לפי הנדרש
השורה התחתונה : שיווק בינלאומי באינטרנט הוא עסק למקצוענים
ישנם סוגי עסקים רבים וכל עסק צריך תכנית שיווק עצמאית וייחודית. ולכן, בנינו מספר חבילות שונות לבחירה. אם אתה עסק חדש ועדיין לא בטוח איך להתנהל בעולם הדיגיטלי, אם אתה עסק וותיק שלא יודע למה הלקוחות הנכונים לא באים, אנחנו מזמינים אותך לפגישה אישית להתאמת חבילת שיווק ופרסום ייחודית לעסק שלך. מקצועני השיווק שלנו עומדים לרשותך לאורך כל הדרך.