עדכון הליבה של דצמבר 2020

אנשי seo! אם הרגשתם תנודות לא רגילות במיקומי האתרים שלכם זה לא היה במקרה. בתאריך ה-1 לדצמבר 2020, גוגל עדכנה את האלגוריתם שלה בפעם השלישית (והאחרונה לטענתם) לשנה הזו. העדכון נקרא "עדכון הליבה של דצמבר 2020" והוא נכנס בשקט מופתי וכמעט ללא פטפוטים ברשת.

עדכון ליבה דצמבר 2020

מידי כמה חודשים גוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה במטרה להיות כמה שיותר מדוייקת לגולש.

את עדכון הליבה הזה שכאמור נכנס לתוקפו בתחילת חודש דצמבר של 2020, לקח יותר זמן לפרסם מאשר קודמיו.

גוגל צייצה בטוויטר:  "אנו משחררים עדכון אלגוריתם ליבה רחב, כפי שעושים כמה פעמים בשנה. זה נקרא עדכון הליבה של דצמבר 2020. ההדרכה שלנו לגבי עדכונים כאלה נותרה כפי שסיקרנו בעבר."

עדכוני ליבה קודמים

עדכון הליבה הקודם נכנס לתוקף לפני 7 חודשים, עדכון מאי 2020.

עדכון אלגוריתם זה טיפל במגמות חיפוש חדשות שנוצרו בעקבות הקורונה. גוגל הצליחה להבין אילו שאילתות עלו בקרב הגולשים בתקופה זו; אם זה מידע על הנגיף או על מידע כללי על שירותים שעומדים בתקנים החדשים. 

הכל במטרה להביא את התוכן הרלוונטי ביותר! עדכון ליבה זה היה גדול ורחב ולקח לו כמה שבועות להסתיים במלואו.

4 חודשים לפניו היינו עדים לעדכון הליבה של ינואר 2020, גם הוא עסק בהערכת תוכן.

לאורך כל העדכונים, גוגל הציבה לעצמה כמטרה להציג את התוכן הכי מקצועי ורלוונטי לגולש.

כעת, מגיע עדכון דצמבר 2020 שממשיך את קודמיו וגם הוא מוודא שהגולש יקבל את התוכן הטוב ביותר עבור מה שחיפש.
כמו תמיד תזכרו ש ה"תוכן הוא המלך" וכמו שחשוב לכם מה שאתם אוכלים ומכניסים לגוף, כך באותה רמה גם חשוב מה "מאכילים את האתר", בתוכן איכותי, מקצועי ולא פחות חשוב רלוונטי ומדויק.

עדכון דצמבר 2020 מה הוא אומר?

כמו כל עדכוני גוגל אנחנו לא תמיד יודעים, על מה האלגוריתם מתכונן אנחנו קצת באפילה ומנסים לא להיפגע. 

דבר אחד ברור – זהו עדכון המשלים את שני קודמיו, במטרה לאפשר לאלגוריתם לזהות את מידת הרלוונטיות של העמוד באופן מדויק יותר ולפי כך לתעדף אותו בתוצאות החיפוש של גוגל. 

עוד מגוגל מוסרים שכמקובל בעדכונים אלה, בדרך כלל ייקח שבוע עד שבועיים להתפרסם באופן מלא.  
ומה אנחנו ממליצים? לעקוב אחר הדירוגים, לפקוח עין אבל גם לא להיבהל ולעשות שינויים מהותיים.

כמו כל עדכון ליבה של גוגל יכול לעשות זעזוע באתר לטובה או לרעה, מיקומים ראשונים יכולים ליפול ללא סיבה נראית לעין וביטויים שהיו תמיד אחרונים פתאום יקפצו למקומות הראשונים.

כשאנחנו יודעים שיש עדכון ליבה אנו מבינים כי הזעזוע יכול להיות זמני זה לאו דווקא כי עשינו משהו באתר.
כשאנחנו יודעים שיש עדכון, אנחנו חכמים יותר ויודעים לעקוב בקפידה, אם יש השפעה באתר נדע שיש קשר לעדכון ליבה.

אתרים מסוימים כבר מדווחים על זכיות או הפסדים וזאת לאחר יום אחד בלבד של פרסום העדכון.

כעת כולנו דרוכים לעדכון חווית המשתמש שגוגל הכינה אותנו לקראתו במאי 2021. אך האם נופתע מכמה עדכוני ליבה עוד לפני?
רק לגוגל פתרונים!

נכתב על ידי: נטע אשכנזי, מנהלת פרוייקטים SEO בסוכנות A-2-Z