עם ההודעה על ביטול המיזוג המתוכנן בין אאוטבריין לטאבולה, שתי ענקיות המלצות התוכן הישראליות, משווקים דיגיטליים צריכים לחשב מסלול מחדש לגבי ניהול אפיק הפרסום והקידום דרך המלצות תוכן, כאשר הפלטפורמה של אאוטבריין נותרת רלוונטית בפני עצמה עבור בעלי אתרים ועסקים ישראלים. לכן זוהי הזדמנות מצוינת לפרט עבורכם לגבי כמה כלים מתקדמים באאוטבריין שלדעתנו חשוב להכיר ולהשתמש.


מה אאוטבריין מאפשרת למפרסמים? מה זה בכלל?


אאוטבריין המציאה בזמנו מודל פרסום חדש ומאוד חכם, פרסום דרך המלצות תוכן. בטוח ראיתם באתרי החדשות הגדולים שאתם מבקרים בהם בשגרה, המלצות לתכנים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים עבורכם בסוף הכתבה. הקלקה על המלצת תוכן כזו יכולה להוביל אתכם לעומד תוכן באותו אתר בו אתם נמצאים אך גם לאתרים חיצוניים, כאשר למעשה התוכן הזה הוא פרסומת מתוחכמת לאתר או עסק כלשהו, עם תוכן איכותי עבורכם.

בצורה זו, אאוטבריין וגם טאבולה מציעות לגולשים תוכן איכותי שמעניין אותם ולמפרסמים את האפשרות לפרסם בצורה יעילה ונגישה באתרים ענקיים וסופר פופולאריים בכל העולם וגם לקבל תוצאות טובות כי המודל עובד כך שהוא תופס את הגולש בשלב בו האנגייג'מנט שלו גבוה יותר, לכן יחס ההקלות גבוה יותר-אך כפי שנסביר מיד, אאוטבריין מציעה היום מערכת פרסום מאוד מתוחכמת ומתקדמת שהיא הרבה יותר מאשר "רק" מערכת להמלצות תוכן ממומנות.


כלים לאווטבריין

מה ההבדל בין outbrain לטאבולה


שני השחקניות פורצות הדרך והגדולות ביותר בפרסום דרך המלצות תוכן הן חברות ישראליות, אאוטבריין וטאבולה. שתיהן מגיעות מ-DNA שונה של יזמים, אך בנו בעצמן מודל פרסום חכם, יעיל וחדשני. שתי הפלטפורמות מאפשרות להריץ פרסומים דרך תכנים המופיעים ברחבי רשת נרחבת של אתרים איכותיים ופופולאריים, אך לצד קווי הדמיון שתי החברות גם שונות מאוד.

כמה מההבדלים המשמעותיים ביותר בין אאוטבריין לטאבולה הם למשל שלאאוטברין יש משמעותית יותר טראפיק, כך שהיא מתאימה לקמפיינים להשגת נפח עצום ומהיר של קליקים, היא נוחה יותר לשימוש, נוחה יותר על הארנק ומתאימה כאשר רוצים לדחוף עוד טראפיק רלוונטי לאתר שלכם.


טאבולה אווטבריין הבדל

כלים מתקדמים ומעשיים לפרסום באאוטבריין


Lookalike Audiences – קהלים כפילים, לוקאלייקס

כלי מתקדם ורב עוצמה באאוטבריין הוא היכולת ליצור קהלי Lookalike, קהלים דומים לקהל שכבר פעיל באתר שלכם, למשל. כלי זה מאפשר לכם לצמצם את הפרסום שלכם רק לקהל הכי מעורב וסקיילבילי שיצרוך את התוכן המומלץ והמקודם שלכם. ע"י יצירת תמונת מראה לדפוסי ההתנהגות של הלקוחות הקיימים שלכם, קהלי Lookalike יחפשו באופן דינמי משתמשים אחרים הנוטים יותר לבצע את הפעולה שאתם כמפרסמים רוצים.


כלים מתקדמים ומעשיים לפרסום באאוטבריין

Remarketing – רימרקטינג

הפלטפורמה של אאוטבריין מציעה כלי רימרקטינג טובים, גם ללא פיקסל באתר אליו המלצות התוכן מפנות. כך אפשר לטרגט מחדש כתבות שכבר קודמו דרך חשבון הפרסום שלכם כדי למשל להציג מודעות תוכן נוספות רק למי שנכנס דרך הקמפיין.


רימרקטינג

טרגוט לפי קטגוריות IAB

במסגרת ממשק ה-Amplify Dashboard, ניתן לטרגט את הקמפיינים שלכם למאמרים הכי רלוונטיים קונטקסטואלית וספציפיים ורטיקלית עבור הקהל שלכם. כלי טרגוט זה מאפשר להשתמש בקטגוריות הרשמיות המודגרות ע"י ארגון ה-IAB, מה שמבטיח שהקמפיין ירוץ רק בעמודים ספציפיים אשר עומדים בקריטריונים שבחרתם – מנושאים רחבים כמו "עסקים ופיננסים" לנושאים יותר ממוקדים וספציפיים כמו "תחביבים ותחומי עניין > שחמט". כלי זה עומד בניגוד לטרגוט לפי תחומי עניין ולא לפי סוג המדיום בו הם נמצאים.


IAB

Conversion Tracking – מעקב המרות

באמצעות פיקסל המרות ייעודי, קמפיינים של המרות באאוטבריין מאפשרים להשתמש בכלים חכמים כדי להוביל את קהלי היעד שלכם לנקודת ההמרה הרלוונטית וגם כדי לבצע טרגוט מחדש של משתמשים שלא ביצעו המרה.

Scheduled Reports – דוחות אוטומטיים

המערכת מאפשרת לתזמן הפקת דו"חות שונים ואוטומטיים, אשר נשלחים לאחר הפקתם האוטומטית למייל שלכם. נוח מאוד, חוסך זמן והתעסקות ושומר עליכם עם כל הנתונים החשובים לגבי הקמפיינים שלכם בהישג יד ובזמן אמת.

Attribute Targeting – טרגוט לפי מידע צד שלישי

לצד אפשרויות טרגוט משתמשים כמו מיקום, מערכת הפעלה, פלטפורמה ולפי קטגוריות אתרים ספציפיות, אאוטבריין מציעה גם יכולות TARGETING לפי מידע צד שלישי ולפי פרמטרים כמו תחומי עניין ומגוון מאפיינים אישיים של המשתמש כפי שנאספו ע"י שותפי התוכן והמדיה של אאוטבריין. כך אפשר להגיע לקהל היעד המדויק עבורכם ביתר קלות ויעילות.


טרגוט

רשת הפרסום החיצונית של אאטוטבריין – OEN

כלי המאפשר למפרסמים להגיע למגוון רחב של אתרים ופאבלישרים מחוץ לרשת שותפי התוכן הרגילה של אאוטבריין. הגדלת חשיפה ויכולת הגעה למשתמשים דרך אתרים רלוונטיים וספציפיים עבורכם. גם כלי זה מהווה חלק ממערכת Amplify של אאוטבריין.


OEN

מעקב בעזרת גוגל אנליטיקס: UTM tracking

מעקב UTM הוא אחד האספקטים החשובים ביותר של קמפיין Outbrain מוצלח, מכיוון שזה מאפשר לעקוב אחר ביצועים ולבצע אופטימיזציות בהתאם. זה מבוצע באמצעות הטמעת קוד UTM מתאים.

מבחינת מעקב אחר ביצועי הקמפיין דרך גוגל אנליטיקס, אאוטבריין מאפשרת לעקוב אחר ביצועי הקמפיינים דרך הצגה מפורטת של המקור המפנה לאתר שלכם. כך אתם יכולים לזהות מקורות עם ביצועים לא טובים ולפסול אותם מהקמפיין כדי לחסוך כסף על הקלקות לא אפקטיביות.

Real Time Data – דוחות בזמן אמת
כלי פשוט יחסית אך אפקטיבי מאוד, מאפשר לקבל דו"חות ביצועים וסטטיסטיקות בזמן אמת, עם שינויים ממש דקה אחרי דקה בהמחשה ויזואלית נוחה לשימוש והבנה.

קמפיין להתקנת אפליקציה

אאוטבריין מציעה כיום קמפיינים ייעודיים ומיוחדים המכוונים לכך שמשתמש יתקין אפליקציה של המפרסם. סגנון מודעה ופרסום המיועד בדיוק למשווקי אפליקציות המחפשים קהל יעד באיכות גבוהה באתרים איכותיים וספציפיים. לצד תמיכה בפורמטים הרגילים של מודעות אאוטבריין, מודעות התקנת אפליקציות מאפשרות הצגת דירוג ממוצע מחנות האפליקציות וכפתור קריאה לפעולה להורדת האפליקציה. 

אאוטבריין מציעה כיום קמפיינים ייעודיים ומיוחדים המכוונים לכך שמשתמש יתקין אפליקציה של המפרסם. סגנון מודעה ופרסום המיועד בדיוק למשווקי אפליקציות המחפשים קהל יעד באיכות גבוהה באתרים איכותיים וספציפיים. לצד תמיכה בפורמטים הרגילים של מודעות אאוטבריין, מודעות התקנת אפליקציות מאפשרות הצגת דירוג ממוצע מחנות האפליקציות וכפתור קריאה לפעולה להורדת האפליקציה.



מודעות קרוסלה

פורמט חדש ומתקדם של מודעות אאוטבריין, עם ויז'ואל מושך ואיכותי כמו במדיה חברתית, אבל במרחב האינטרנט הפתוח ולא במערכות הסגורות של רשתות חברתיות. מודעות קרוסלה, עם כמה תמונות מתחלפות, להשגת מעורבות גבוהה יותר וביצועים משופרים.


מודעות קרוסלה

סיכום


אאוטבריין היא כבר הרבה יותר ממנוע המלצות תוכן למטרות פרסום ושיווק אתרים ועסקים במרחב הדיגיטלי. הפלטפורמה מציעה כיום כלים מתקדמים לטרגוט ופרסום, רימרקטינג וכן הלאה – מערכת שבהחלט יכולה לתרום רבות לקמפיינים הדיגיטליים שלכם.

על הכותב


אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרים, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.


OR

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!