גוגל פועלת באופן קבוע במטרה לחבר אנשים לתוכן איכותי, לכן השיקה את העדכון האחרון באוגוסט 2022 – "התוכן המועיל", שמטרתו להבטיח חשיפה לתוכן מקורי ויעיל שנכתב במחשבה תחילה עבור הגולשים. הוא נועד לתגמל יותר תכנים בהם המבקרים מקבלים חוויה מספקת, בעוד שתכנים שלא עונים על הציפיות של המבקרים לא ישיגו ביצועים טובים.

תוכן לאתר

 

עדכון Helpful Content – כיצד הוא עובד?

כידוע, גוגל מתחשבת במשתנים רבים בעת דירוג האתרים בעמודי התוצאה שלה. בעוד שידוע על למעלה מ-200 גורמי דירוג באלגוריתם של גוגל (Google Ranking Factors), כולם יודעים שתוכן איכותי ובעל ערך אמיתי לגולש הוא בין המרכזיים, המשמעותיים והחשובים ביותר שבהם! והיות ועולם הדיגיטל הדינאמי משתנה, משתדרג ומתעדכן לעתים תכופות – כך דואגת גם גוגל לעדכן את גורמי הדירוג שלה באופן קבוע.

עדכון גוגל helpful content update

בדיוק בנקודה זו נכנס עדכון ה-Helpful Content החדש לתמונה. עדכון זה מציג איתות (Signal) חדש ורוחבי באתר עבור גוגל לצורך לדירוג העמודים, לצד רבים אחרים שמזהים אוטומטית תוכן בעל ערך מועט, ערך מוסף נמוך או שאינו מועיל במיוחד לאלה שמבצעים חיפושים ברשת.

כל תוכן באשר הוא מדורג על ידי גוגל ומקבל ציון בהתאם לאיכותו, ערכו ומידת הרלוונטיות שלו לכוונת הגולש (User intent). תוכן שאינו עומד בקריטריונים אלה, סביר להניח שידורג נמוך יותר במנוע החיפוש של גוגל (וגם במנועי חיפוש אחרים), זאת בהנחה כמובן שיש ברחבי הרשת מתחרים בעלי תוכן איכותי יותר ובעל ערך ממשי לגולש. בדיוק מסיבה זו, הסרת תוכן שאינו מועיל, סתמי או חסר חשיבות, עשויה להועיל מאוד בשיפור הדירוגים בעמודי התוצאה. 

שאלה טבעית שתהיה לאתרים רבים היא כמה זמן ייקח להם לשפר דירוגים בעקבות העדכון, במידה ויסירו תוכן לא מועיל? ובכן… אתרים ש"תויגו" על ידי גוגל כבעלי תוכן פחות איכותי, עשויים למצוא עצמם ברשימה זו במשך מספר חודשים לפחות. גוגל טוענת כי היא מנטרת תכנים ברחבי הרשת באופן קבוע ורציף, הן על אתרים חדשים והן על קיימים. בטווח הארוך – כאשר היא רואה שהתוכן הסתמי הוסר, היא מסירה את הסיווג הבעייתי מהאתר. 

עם זאת, אתרים רבים בהם קיימת אסטרטגיית תוכן מכוונת-לקוח, בעלי ערך ממשי לגולשים – עדיין עשויים להיות מדורגים היטב, אפילו עם תוכן בעל איכות נמוכה יותר, בהנחה וגורמי דירוג אחרים של גוגל (Ranking Signals) ימצאו אותם כמועילים ורלוונטים לשאילתות החיפוש. הסיגנל החדש אמנם משפיע משמעותית, אך אינו מתקיים בואקום, אלא משוקלל יחד עם גורמי הדירוג האחרים, ולכן אתרים עם תכנים לא מועילים בכמות גדולה במיוחד, עלולים להיות מושפים יותר מאחרים.

לשאול את השאלות הנכונות לפני שמתחילים

על מנת להבטיח יצירת תוכן שיצלח את עדכון ה-Helpful Content האחרון, ניתן בעזרת הטיפים והעקרונות הבאים לוודא יצירת תוכן מספק, מכוון ראשית עבור הגולשים, תוך שימוש בשיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים, כל זאת כדי לתת לגולשים ערך מוסף. שאלו את עצמכם – 

  • האם יש קהל יעד קיים או פוטנציאלי שימצא את התוכן מועיל עבורו אם יבקר באתר שלך?
  • האם קיים פוקוס עיקרי לתוכן האתר, ואם כן – מהו? 
  • האם התוכן מפגין בבירור ידע מעמיק ומומחיות ממקור ראשון, כמו למשל – בשימוש בפועל במוצר, שירות או ביקור במקום מסוים?
  • לאחר קריאת התוכן, האם הגולש יחווה תחושה שלמד באופן מספק על נושא מסוים שיעזור לו להשיג את מטרתו?
  • מומלץ לפעול לפי הנחיות עדכוני הליבה הקודמים של גוגל. 

תוכן למנועי חיפוש – טעות אנוש!

באופן מפתיע (או שלא), הנתונים מעידים על כך שדווקא תוכן שנועד למשוך תנועה גדולה לאתר (ולפיכך נכתב עבור מנועי החיפוש), הוא התוכן שהגולשים מעריכים פחות, ולא מוצאים בו את מבוקשם. חשוב לומר, כי הדבר אינו סותר את פרקטיקות העבודה המקובלות בעולמות הקידום האורגני, זאת כל עוד עיקרון התוכן מכוון בראש ובראשונה עבור הגולשים עצמם. 

על כן, מומלץ לקחת בחשובון וליישם מספר הנחיות ועקרונות מנחים: 

  • הימנעו מיצירת תכנים במגוון רחב של נישות ונושאים, מתוך תקווה שחלקם יקבלו עדיפות גבוהה בתוצאות החיפוש. במקום, גלו מקצועיות והפגינו את מומחיותכם בנישה ספציפית שתוכלו לנכס לעצמכם, כך תייצרו את הרושם של "מומחים בתחום". 
  • הימנעו משימוש באוטומציה נרחבת ליצירת תוכן בנושאים רבים – האלגוריתם של גוגל אינו טיפש, ואף משתדרג ומחכים ככל שעובר הזמן, ולכן יודע לזהות אוטומציות תוכן, בעיקר כאלה הנתפסות בעיניו כ-Spam. 
  • הימנעו משכתוב תכנים של אחרים מבלי להוסיף ערך – הדבר אף עלול לגרור ענישה במקרה שגוגל תתפוס אתכם כ-"גונבי תוכן".  
  • הימנעו מכתיבה על נושאים נישתיים במטרה להביא תנועה לאתר מבלי שיש לכם מומחיות אמיתית בהם.
  • תוכן דל שאינו בעל ערך מוסף של ממש יכול להשפיע על הורדת דירוג רוחבי לאתר ולהפך, לכן ודאו הסרה או מיטוב של תכנים קיימים. 

עדכון ה-Helpful Content החדש ישפיע ראשית כל על חיפושים באנגלית ברחבי העולם ויורחב לשפות אחרות בהמשך. במהלך החודשים הקרובים ימשיך העדכון לזהות תוכן בלתי מועיל ויופעלו מאמצים נוספים כדי לתגמל טוב יותר תוכן מכווון גולשים.

כתיבה מהנה ומוצלחת. 

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!