המהדורה המוצהרת האחרונה, פינגווין 4.0, תהיה גם האחרונה, בהתחשב בחידוש האחרון של פעולה בזמן אמת.
לאחר המתנה של כמעט שנתיים, אלגוריתם פינגווין של גוגל לבסוף עודכן שוב. זהו השחרור הרביעי, מה שהופך את זה לפינגווין 4.0. זהו גם השחרור האחרון מסוג זה, כמו שגוגל עכשיו אומרת – הפינגווין הוא פקטור דרוג אשר רץ בזמן אמת כחלק מאלגוריתם הדירוג המרכזי של גוגל.

פינגווין יפעל בזמן אמת

פינגווין הוא מסנן שנועד לזהות וללכוד אתרי דואר זבל (ספאם) אשר מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל, בזמן שמערכת דואר הזבל הרגילה עלולה שלא לגלות. הוצג לראשונה בשנת 2012, המערכת פעלה על בסיס תקופתי.

במילים אחרות, מסנן פינגווין החדש, ילכוד כל אתר אשר ייחשב כספאם. אתרים אלה ישמרו בתוך המערכת גם אם אתרי הספאם שיפרו ושינו את הפילטר, עד לפעם הבאה, דבר שיכול לקחת כמה חודשים.
עדכון פינגווין האחרון, פינגווין 3.0, הושק ב -17 באוקטובר, 2014. כל אתר אשר נלכד בתוכו נאלץ להמתין כשנתיים עד שיוכל להיות חופשי.
עיכובים ארוכים אלה, עכשיו הפכו להיות נחלת העבר, על פי גוגל. עם המהדורה האחרונה, פינגווין פועלת בזמן אמת. גוגל סורקת מחדש כל הזמן ודפים אלה ייבחנו על ידי מסנן פינגווין בזמן אמת. דפים ייתפסו או ישוחררו על ידי פינגווין כחלק מתהליך קבוע זה.
כמו שגוגל אומרת בפוסט שלה:
בעקבות שינוי זה, נתוני המידע של פינגווין מתרעננים בזמן אמת, כך ששינויים יופיעו הרבה יותר מהר ובדרך כלל יכנסו לתוקף זמן קצר לאחר שנסרקו.

פינגווין הופך להיות יותר דף ספציפי, לא רק אתר בכללותו

גוגל גם אומרת שאלגוריתם פינגווין החדש הוא "יותר פרטני". מתוך הפוסט:
הפינגווין הוא כעת פרטני יותר. פינגווין עכשיו מאבחן ספאם על ידי התאמת דירוג המבוססת על אותות זבל, ולא משפיע על הדירוג של האתר כולו.
בעבר, פינגווין היה פועל כמו עונש לאתרים. אז, האם להיות "יותר פרטני" אומר שזה עכשיו דף ספציפי? כן ולא, כך נראה. שאלנו את גוגל להבהרה בעניין זה, ונאמר לנו:
זה אומר שזה משפיע בגרעיניות עדינה יותר מאשר על כללותם של אתרים. זה לא אומר שזה משפיע רק על דפים בלבד.

הפרשנות הטובה ביותר שלנו על הצהרה זו, היא כי פינגווין עשוי להשפיע על דפים ספציפיים באתר, או שזה יכול להשפיע על חלקים או רצועות רחבות יותר של אתר, בעוד שדפים אחרים לא יפגעו.

גוגל כבר לא תאשר את קיומו של עדכון פינגווין

גוגל גם אומרת עם עדכון זה, שלא תאשר עדכוני פינגווין בעתיד. זה הגיוני. מאחר וזה תהליך קבוע, בזמן אמת, אין שום דבר המצריך אישור עדכון יותר.

האם המהדורה החדשה של פינגווין יצאה לאור?

עדכונים בזמן אמת של פינגווין אלו, כנראה עדיין לא פורסמו במלואם. עכשיו זה "מתגלגל החוצה", אומרת גוגל. גוגל לא סיפרה לנו כמה זמן זה עלול לקחת עד שזה יצא החוצה, אבל אני חושד שזה לא ייקח הרבה זמן, אולי כמה שבועות. אם גוגל מבקרת בקביעות את הדפים שלך, אז יתאפשר לך לראות את השינוי במהירות. אם סריקת מנוע החיפוש מגיעה לאתר שלך לעתים רחוקות יותר, זה עלול לקחת זמן רב יותר ולהשפיע על קידום האתרים האורגני בגוגל. יש כבר אנשים שאומרים שהבחינו בשינוי, אבל גוגל לא מאשרת זאת נכון לעכשיו.

עדכוני פינגווין בעבר

עבור חובבי ההיסטוריה, הנה סקירה על עדכוני פינגווין לאורך הזמן, כמו גם את ההשפעה שהם היוו על שאילתות, על פי גוגל:

  • פינגווין 1.0 ב -24 באפריל 2012 (השפעה ~ 3.1% מהשאילתות)
  • פינגווין 1.1 ב -26 במאי 2012 (השפעה פחות מ -0.1%)
  • פינגווין 1.2 ב -5 באוקטובר 2012 (השפעה ~ 0.3% מהשאילתות)
  • פינגווין 2.0 ביום 22 במאי 2013 (השפעה 2.3% מהשאילתות)
  • פינגווין 2.1 ב -4 באוקטובר 2013 (השפעה סביב 1% מהשאילתות)
  • פינגווין 3.0 ב -17 באוקטובר 2014 (השפעה סביב 1% מהשאילתות)
  • פינגווין 4.0 & בזמן אמת ב -23 בספטמבר, 2016

פינגווין 4.0, גוגל לא תיתן מספר מסוים של אחוז השאילתות שעליו זה השפיע, בעיקר בגלל שהשינוי קורה ומשתנה בכל רגע נתון, והאחוז עקב כך משתנה כל זמן.

למידע נוסף אודות העדכון הכנסו ל – searchengineland.com.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!