אם יש לך אתר עם חנות אונליין, גוגל שופינג הוא בדיוק המקום בשבילך. השקעה בקידום בגוגל שופינג אורגני היא חד פעמית וההשפעה שלה היא ארוכת טווח.
מה זה Google Shopping?
Google Shopping הוא שירות של גוגל המאפשר לגולשים למצוא מוצרים מתאימים לפי מילות חיפוש שונות.
לאתרי ecommerce פלטפורמה זו עוזרת להפיץ את הקנייה אונליין בערוץ נוסף.
עד חודש אוקטובר 2020 היה אפשר להופיע בגוגל שופינג בישראל עם מודעות ממומנות בלבד.
עכשיו ניתן להופיע באופן אורגני (חינמי) עם מוצרי אתר איקומרס.
איך נראה דף תוצאות החיפוש בגוגל שופינג?
ב-Google Shopping החלק העליון שייך למודעות ממומנות והחלק התחתון שייך למודעות האורגניות.
הקלקה על תוצאת חיפוש מובילה את הגולש לעמוד המתאים בחנות האינטרנטית המפרסמת את המוצר.
סינון מוצרים בתוצאות החיפוש
לצד התוצאות מופיעות אפשרויות סינון מוצרים שונות בהתאם למילות החיפוש. לדוגמה כמה מאפשרויות הסינון של המוצרים לפי מילות החיפוש "מחשבים ניידים":
מה ההבדל בין גוגל שופינג ממומן לאורגני?
בגוגל שופינג ממומן יש לשלם לגוגל עבור הצגת המודעות.
בגוגל שופינג אורגני המוצרים יכולים להופיע בחינם, ללא כל תשלום לגוגל.
איך מופיעים בגוגל שופינג אורגני?
כדי לגרום למוצרים להופיע ב-Google Shopping צריך:
- חשבון גוגל מרצ'נט
- פיד מוצרים
מה זה חשבון Google Merchant?
Center הוא כלי (חינמי) של גוגל בו ניתן להזין את המוצרים הנמכרים בחנות הוירטואלית שלך, וכן להגדיר מידע על משלוחים ועל העסק. ניתן לחבר את חשבון המרצ'נט לכרטיסי גוגל עסקים על מנת להעלות את דירוג העסק בגוגל.
מה זה פיד מוצרים?
Feed מוצרים הוא הדרך לפרט לגוגל את המידע על המוצרים:
- קישור לעמוד המוצר בחנות האינטרנטית – link
- תמונה ראשית של המוצר – image_link – חייבת לעמוד ברשימת תנאים ארוכה ומפורטת של גוגל. למשל, אסור שיופיע טקסט על גבי התמונה ואסור שיופיעו אלמנטים נוספים בתמונה מעבר למוצר הנמכר.
- תמונות נוספות – additional_image_link
- כותרת המוצר – title
- תיאור – description
- מחיר – price
- מחיר מבצע – sale_price
- קטגוריה אליו המוצר משתייך – google_product_category (מתוך רשימת קטגוריות קיימת בתיעודים הרשמיים של גוגל)
- צבע – color
- חומר – material ומאפיינים רבים נוספים.
ישנם מאפיינים שחובה להגדיר וישנם מאפיינים שהם בגדר רשות. הפיד יכול להיות בקובץ אקסל, קובץ XML ופורמטים נוספים. את הקובץ יש לחבר לחשבון הגוגל מרצ'נט של העסק.
בחשבון ה-Google Merchant ניתן לראות (במידה ויש) שגיאות בהגדרת מאפיינים שונים בפיד המוצרים ולתקן בהתאם להערות המצויינות שם. בנוסף, במרצ'נט סנטר ניתן לעקוב אחר נתוני גלישה (הקלקות, חשיפות ו-CTR) לפי מוצר, לפי מותג (brand) ולפי קטגוריה.
איך מקדמים מוצרים לראש תוצאות החיפוש?
כדי להיות ראשון בגוגל שופינג האורגני בחיפושים של מילות מפתח רלוונטיות נדרשת עבודת SEO יסודית הנוגעת למיטוב המידע המוצג לגולש.
שיפורי SEO אפשריים למיטוב המודעות האורגניות:
- יצירת כותרות רלוונטיות לגולש
- כתיבת תיאורים מותאמים ומושכים
- פירוט יתרונות המוצר בנקודות
- שילוב ביטויים באופן טבעי בטקסטים לפי מחקר מילות מפתח
- שיוך תמונות נוספות של המוצר
- שיוך המוצר לקטגוריה המתאימה
- הגדרת מאפיינים נוספים (צורה, חומר, גודל, צבע)
הגדרות וחיבורים מתקדמים – חיזוק ה-Trust
ניתן לחזק את ה-Trust על ידי:
- סכמות מוצר בתוך האתר
- חיבור לגוגל עסקים מתוך המרצ'נט סנטר
מעבר להופעה בטופ, ניתן לבצע שיפורים במטרה להעלות את כמות הרכישות דרך ערוץ זה.
למה חשוב לקדם מוצרים בגוגל שופינג אורגני?
- כדי שקהל היעד הרלוונטי ידע על אפשרות הרכישה אונליין בחנות האינטרנטית שלך.
- כדי לקדם את המוצרים הנמכרים בחנות הוירטואלית ולהגדיל את כמות הרכישות בנוסף לקידום אורגני.
- כדי לעקוף את המתחרים ולהשיג לקוחות חוזרים.
A-2-Z תשמח לסייע לכם לקדם מוצרים בגוגל שופינג
A-2-Z היא בין חברות הקידום הראשונות בארץ שכבר הספיקו ללמוד את התחום של גוגל קניות ומציעה חבילת קידום הכוללת:
- פתיחת חשבון במרצ'נט סנטר ופתיחתו לגוגל שופינג אורגני
- מחקר מאפייני מתחרים
- יצירת פיד דינאמי (לאתרי וורדפרס, שופיפיי ומערכות ניהול נוספות) וחיבורו לגוגל מרצ'נט / מתן הנחיות לחברת הפיתוח ליצירת הפיד
- מיטוב מאפייני פיד + ביצוע בפועל / ליווי ומעקב מול חברת הפיתוח
- בדיקת שגיאות בגוגל מרצ'נט סנטר וביצוע תיקונים / מתן הנחיות נוספות לחברת הפיתוח
- מיטוב תוכן המוצרים לקידומם בביטויים הנבחרים, כולל title, description, highlights
המלצות למיטוב תמונות + בדיקה מדגמית
מיטוב חשבון ה-Google Merchant Center - מדיניות משלוחים באתר ובגוגל מרצ'נט
- המלצות למיטוב סכמות מוצר לפי המאפיינים לגוגל שופינג + ביצוע בדיקות מקיפות
- שקף מתקדם בדוח דאטה סטודיו
- מעקב אחר הנתונים והוספתם לסיכום הדוח החודשי
השקעה בקידום המוצרים שלך בגוגל שופינג אורגני היא השקעה חד פעמית לטווח ארוך. מחלקת ה-SEO שלנו תכין תכנית עבודה מסודרת לקידום המוצרים שלך לראש תוצאות החיפוש. כך פיד המוצרים שלך יעמוד בדרישות הקפדניות של גוגל וכן יתרום לגולש את כל המידע הנחוץ לו לכניסה לאתר וביצוע רכישה בחנות אונליין.
צרו קשר עכשיו, ננתח את המצב הנוכחי, נבצע מחקר מתחרים ונכין תכנית עבודה לקידום.