דוח SEO ראשוני

דו"חות SEO בכללותם הכרחיים במסגרת עבודת מקדם אתרים מקצועי. הלקוח חייב להתעדכן במידע מלא ומקיף אודות עבודת האופטימיזציה לטובת קידום האתר שלו, וכן על האפקטיביות שלה ותוצאותיה הלכה למעשה.

מקדם אתרים מקצועי וכן יועץ שיווק באינטרנט חייבים להתבסס בעבודתם על נתונים. זה יכול להיות קל לבלות שעות על גבי שעות באופטימיזציה של אתר, כשאין ללקוח בכלל מושג על ההשפעה האמיתית של המהלכים והתוצאות של העבודה. 

לפיכך, קבלת דו"ח SEO ראשוני (דוח אפס) הוא חלק מהותי משירות קידום האתרים.

דוח SEO ראשוני
דוח SEO ראשוני

מהו דו"ח SEO ראשוני ולמה הוא נועד?

הכנת הדו"ח הראשוני וניתוח המצב הנוכחי משמשים לצורך בחירת תכנית עבודה לקידום השוטף של האתר וכדי לספק יכולת ומקור להשוואה בהמשך הדרך.

דוח אפס הוא השם הנפוץ שניתן לכל סוג של מסמך שנועד להודיע ללקוחות על מצב קידום האתר שלהם. רוב חברות קידום האתרים המקצועיות מספקות דו"חות SEO חודשיים ללקוחות שלהם. איזה דו"ח SEO? זו כבר שאלה אחרת.

אמנם אפשר לספק ללקוח מידע אינפורמטיבי המספק מעקב אחרי הביקורים והרייטינג של האתר, אך אין ערך רב בדו"חות כאלו אם הנתונים לא יכולים לעזור ללקוח ולמקדם האתרים לענות על השאלות המנחות עבור בית העסק המסוים.

חלק משאלות שיכולות להיות רלוונטיות ללקוחות ולספק עבורם תמורה להשקעה ב-SEO, הן למשל:

  • מה הנתונים מספרים על המבקרים באתר? 
  • איזה כיוון צריך לקחת על סמך הנתונים שהצטברו? 
  • מדוע תסריט X מתרחש? 
  • אילו גישות שגויות בקידום האתר צריך ונוכל לתקן?

מה נדע באמצעות הדוח על מצבו הנוכחי של האתר?

כדי להיות מעודכנים במצב האתר הנוכחי בזמן הנתון משתמשים בדו"ח אפס, הכולל:

  • כמות שגיאות שגוגל מזהה באתר באמצעות ה-Web Master Tool
  • מיקום נוכחי של הביטויים שנבחרו לצורך קידום האתר
  • מפרט של מספר הדפים שגוגל סורק ומזהה באתר
  • מספר הכניסות שהגיעו מתנועה אורגנית ומדדי איכות של הכניסות מהתנועה האורגנית

זכרו, דוחות אלה יכולים להיות מסוגננים ומושקעים וויזואלית, או ללא "קישוטים" מיותרים – לכל חברת קידום אתרים או מקדם אתרים מקצועי יש סגנון אחר. לרוב חברות חכמות משתמשות בממשקי API בכדי לערוך דו"חות מבלי לבזבז שעות על הפקת דו"ח ידנית וחלק מהמקדמים מסתמכים על כלי דיווח אוטומטיים ל-SEO. 

מה שחשוב מבחינתכם כלקוחות הוא רק התוצר הסופי – דוח שמספק מענה לתהיות הקיומיות והכלכליות של העסק שלכם.

חשיבות הדיווח השוטף לתוצאות עבודות קידום האתרים והשיווק

קבלת דיווח קבוע ומבוסס נתונים על ביצועי האתר ותוצאות עבודות הקידום האורגני השוטף של אתרכם חשובה ביותר. אי-אספקתה עלולה לגרום להמשך עבודה שגויה או מבוססת הנחות מפתח לא נכונות על קידום האתר, וכן להבנת המצב הכללי והטכני של האתר באופן פגום.

עבודה שלא על בסיס נתונים עלולה להביא להוצאות כספים מיותרות, ובעצם להשקעה כלכלית ואנרגטית שלא מניבה תוצאות רצויות, ושבעיקר לא מביאה את האתר להתקדמות בתוצאות החיפוש ולחשיפה המוגדלת הנחשקת.

בסופו של דבר, דוח SEO ראשוני יכול להיות כלי שבאמצעותו תוכלו לקבל תובנות ולבנות מסעות פרסום חזקים לחיפוש אורגני. אספקת הדו"ח אינה אקט שמטרתו הפגנת מאמצי עבודה ואספקה מחויבת המציאות של "תוצר" ללקוח –  היא לא נועדה רק לצורך סימון V או למילוי הציפייה החודשית של בעל האתר. 

דוח זה מספק את ההזדמנות לבחון את הנתונים האורגניים שלכם, ומהווה כלי חיוני לשיפור השיווק הקיים שלכם הלכה למעשה.