דוח אפס – להצגת המצב הנוכחי

דוח אפס – להצגת המצב הנוכחי

דו"ח SEO הוא עניין שאמור להיות מסופק בשגרה במסגרת עבודת מקדם אתרים מקצועי. הלקוח חייב לזכות במידע מלא ומקיף אודות עבודת האופטימיזציה לקידום האתר שלו, וכן על האפקטיביות שלה ותוצאותיה הלכה למעשה.

מקדם אתרים מקצועי וכן יועץ שיווק באינטרנט חייבים להתבסס בעבודתם על נתונים. זה יכול להיות קל לבלות שעות על גבי שעות באופטימיזציה של אתר, כשאין ללקוח בכלל מושג על ההשפעה האמיתית של המהלכים והתוצאות של העבודה. לפיכך, קבלת דו"ח SEO היא חלק מהותי משירות קידום האתרים.

מהו דו"ח SEO ולמה הוא נועד?

הכנת הדו"ח הראשוני וניתוח המצב הנוכחי משמשים לצורך בחירת תכנית עבודה לקידום השוטף של האתר וכדי לספק יכולת ומקור להשוואה בהמשך הדרך.

דוח SEO הוא השם הנפוץ שניתן לכל סוג של מסמך שנועד להודיע ללקוחות על מצב קידום האתר שלהם. רוב חברות קידום האתרים המקצועיות מספקות דו"חות SEO חודשיים ללקוחות שלהם. איזה דוח SEO? זו כבר שאלה אחרת.

אפשר מצד אחד לייצא נתונים מ-Google Analytics ולספק ללקוח מידע אינפורמטיבי שמספק מעקב אחרי הביקורים והרייטינג של האתר. אבל אין ערך רב ביצירה של סוג כזה של דו"חות לאתר אם הנתונים לא יכולים לעזור ללקוח ולמקדם האתרים לענות על השאלות המנחות בעבור בית העסק המסוים.

חלק מהשאלות הספציפיות הרלוונטיות ללקוחות, שעשויות לספק מושג מבוסס נתונים כדי לקבל תמורה להשקעה ב-SEO, הן למשל: מה הנתונים מספרים על המבקרים באתר? איזה כיוון צריך לקחת על סמך הנתונים שהצטברו? מדוע תסריט X מתרחש? אילו גישות שגויות בקידום האתר צריך ונוכל לתקן? ובמובן של יועץ שיווק באינטרנט – על אילו קמפייני פרסום עלינו לוותר, באיזה להשקיע יותר וכיצד אפשר לשנות את הכיוון של מסעות הקידום לטובה?

דו"ח אפס – מה נדע באמצעותו על מצב האתר הנוכחי?

כדי להיות מעודכנים במצב האתר הנוכחי בזמן הנתון משתמשים בדו"ח אפס, הכולל:

  • כמות שגיאות שגוגל מזהה באתר באמצעות ה-Web Master Tool
  • מיקום נוכחי של הביטויים שנבחרו לצורך קידום האתר
  • מפרט של מספר הדפים שגוגל סורק ומזהה באתר
  • מספר הכניסות שהגיעו מתנועה אורגנית ומדדי איכות של הכניסות מהתנועה האורגנית

זכרו, דוחות אלה יכולים להיות מסוגננים ומושקעים וויזואלית או ללא "קישוטים" מיותרים – לכל חברת קידום אתרים או מקדם אתרים מקצועי יש סגנון אחר. לרוב חברות חכמות משתמשות בממשקי API בכדי לערוך דו"חות מבלי לבזבז שעות על הפקת דו"ח ידנית וחלק מהמקדמים מסתמכים על כלי דיווח אוטומטיים ל-SEO. מה שחשוב מבחינתכם כלקוח הוא רק התוצר הסופי – דוח SEO שמספק מענה לתהיות הקיומיות והכלכליות של העסק שלכם.

חשיבות הדיווח השוטף על תוצאות עבודות קידום האתרים והשיווק

קבלת דיווח קבוע ומבוסס נתונים על ביצועי האתר ותוצאות עבודות הקידום האורגני השוטף של אתרכם חשובה ביותר, שכן אי-אספקתה עלולה לגרום להמשך עבודה שגויה או מבוססת הנחות מפתח לא נכונות על קידום האתר ולהבנת המצב הכללי והטכני של האתר באופן פגום.

עבודה שלא על בסיס נתונים עלולה להביא להוצאת עוד ועוד כספים לשווא ובעצם להשקעה כלכלית ואנרגטית שלא מניבה תוצאות רצויות ושבעיקר לא מביאה את האתר להתקדמות בתוצאות החיפוש ולחשיפה המוגדלת הנחשקת.

בסופו של דבר, דו"ח SEO יכול להיות כלי שבאמצעותו תוכלו לקבל תובנות ולבנות מסעות פרסום חזקים לחיפוש אורגני. אספקת הדו"ח אינה אקט שמטרתו הפגנת מאמצי עבודה ואספקה מחויבת המציאות של "תוצר" ללקוח, היא לא נועדה רק לצורך סימון V או למילוי הציפייה החודשית של בעל האתר – דוח SEO מספק את ההזדמנות "לחפור" בנתונים האותנטיים שלכם ומהווה כלי חיוני לשיפור השיווק הקיים שלכם הלכה למעשה.

סגירת תפריט