כתיבת תוכן

כתיבת תוכן

ב-1996 פרסם ביל גייטס מאמר שהכותרת שלו הצהירה בפשטות, ובדיוק רב: Content is King. גם היום, יותר מעשרים שנה אחרי, התוכן הוא המלך ואולי אף יותר מאשר בסוף המאה הקודמת. תכנים איכותיים הם הבסיס למיתוג מוצלח עבור כל עסק ולבידול ביחס למתחרים, וגם קידום אתרים נשען במידה רבה על המלך הבלתי מעורער של עולם האינטרנט.

התאמה מלאה לצרכים של כל לקוח

המפתח הראשון של כתיבת תוכן איכותי באמת, כזה שיניב את התוצאות הרצויות, הוא התאמה אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח. לשם כך כדאי לדעת גם מהן הציפיות של הקוראים ומה בעצם הם מחפשים, וגם מהו ה-DNA של העסק ומהם יתרונותיו על פני המתחרים.

כל תוכן – באתר של העסק, בדף הפייסבוק, ברשתות חברתיות אחרות, בבלוגים ובעצם בכל מקום במרחב הדיגיטלי – אמור לייצר אצל הקוראים תגובה מסוימת. חשוב להדגיש שהתגובה היא לא בהכרח רצון לקנות מוצר מסוים. בחלק גדול מהמקרים המטרה היא יצירת אמון כלפי העסק או מיתוגו כמוביל בתחום הפעילות שלו וככזה שמספק ערך אמיתי. אופציה נוספת יכולה להיות תוכן שמעורר סקרנות ומניח תשתית נכונה לקראת הצעת שירות או מוצר בעתיד. בכל מקרה כדאי לזכור שכשגולש מתחיל לקרוא תוכן מסוים הוא למעשה מחפש תשובה לשאלה, מענה לצורך. המחויבות לספק תשובות (מקיפות, עדכניות, מעניינות ואמינות) הוא הבסיס של כתיבת תוכן לאתרים.

בנוסף נדרשת תשומת לב לסגנון הכתיבה – מומלץ “לדבר” אל הגולשים בגובה העיניים, גם מבחינת העברת האינפורמציה וגם מבחינת הניסוחים – ולאופן בניית התוכן. לפעמים כדאי להתחיל בסיפור אישי שמטבעו מושך את הגולשים ועוזר להם להתחבר לתוכן, ואליכם, ובמקרים אחרים הדרך הנכונה היא להציג באופן ענייני את הנושא ואת הערך המוסף שניתן לקבל מקריאת הטקסט. חלוקה לפסקאות עם תתי כותרות מדויקות ושילוב רשימות במידת הצורך מקלים על הקוראים וכדאי להקפיד על כך.

המרכיב השני של כתיבת תכנים לאתרים בהתאמה אישית הוא כאמור התאמה לאופי העסק ולערכים שאותם הוא רוצה לשדר: חדשנות, יסודיות, אמינות, שירותיות, יצירתיות, מסירות וכו’. על-מנת להקנות לתוכן אופי מרשים בלי להפוך אותו לשיווקי מדי, נדרשת מיומנות גבוהה – A-2-Z מספקת שירותי כתיבת תוכן למגוון רחב של גופים מזה שנים רבות, והניסיון שהצטבר בחברה בא לידי ביטוי בכל תוכן ותוכן.

כתיבה מותאמת ל-SEO

דגש חשוב נוסף במסגרת כתיבת תוכן הוא התאמתו לדרישות העדכניות של מנועי החיפוש. בהקשר זה כדאי לזכור שאחד הפרמטרים העיקריים בציון שמעניקים האלגוריתמים של גוגל ושאר המנועים לכל אתר הוא מידת העניין של הגולשים – שאותה ניתן להעריך לפי פרק הזמן שהם נשארים באתר ומספר העמודים שהגיעו אליהם. המסקנה: בכל מקרה הקוראים צריכים להיות כל הזמן מול העיניים במהלך כתיבת התוכן.

על-מנת לנצל את התכנים לטובת SEO אפקטיבי במיוחד נדרשת כמובן הקפדה גם על שאר הדרישות של מנועי החיפוש: שימוש נכון ובעיקר טבעי במילות מפתח רלוונטיות, הקפדה על כותרות ותתי כותרות ואורך אופטימלי (כך שניתן יהיה לספק ערך אמיתי לקוראים בלי שהם יאבדו עניין).

החשיבות של הניסיון

נוכחות דיגיטלית אופטימלית נשענת על שלל תכנים – באתר עצמו (גוגל מעניקה נקודות זכות רבות על עדכונים תכופים), ברשתות החברתיות, לצורך שיווק מבוסס תוכן (בעזרת פלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה), בבלוגים בתחום הפעילות של העסק ככותבים אורחים ועוד. כתיבת תכנים רבים ולמגוון מטרות ותוך תשומת לב גם לציפיות הקוראים, גם לאופי העסק וגם לדרישות מנועי החיפוש היא מלאכה מורכבת.

ל-A-2-Z היכרות מעמיקה עם כל עולמות התוכן הרלוונטיים באינטרנט, בקיאות מלאה לגבי כל העדכונים האחרונים של גוגל ושאר מנועי חיפוש, הבנה מצוינת של צרכי הגולשים וגם יכולות גבוהות של כתיבת תוכן מכל הסוגים – כך שאנחנו יכולים להבטיח, ולקיים, תוכן שהוא מלך אמיתי.

סגירת תפריט