למה להקים קבוצה בלינקדאין?

לינקדאין היא רשת חברתית שלרוב החברים בה עניין מקצועי כזה או אחר – למצוא קשרים עסקיים, עבודה, עובדים, לקוחות, ספקים ועוד. אם אתה מקים ומנהל קבוצה אתה בעצם יוצר קהילה של אנשים שיכולים לתרום אחד לשני ולענות על הצורך לשמו הם התחברו ללינקדאין, ובו בזמן, בלי להרגיש נכפים לכך, תורמים לך ולעסק שלך היות שעצם חברותם בקבוצה שלך היא מעין הודעה לכל חבריהם שהם מאמינים בך ולא רק זה – התקשורת הישירה איתך ועם העסק שלך גורמת להם להרגיש יותר מחויבים כלפיך וכך יגברו הסיכויים שישכרו את שירותייך שוב ושוב בעתיד ויעדיפו אותך על פני המתחרים.
במידה ובחרת לפתוח קבוצה שאינה למטרת העסק שלך באופן ישיר – קבוצה לאנשים הדומים לך מבחינת היכן שלמדתם, תחביבים משותפים או עניין משותף בתחום מסוים, במהרה, דרך שיווק נכון, יצטרפו עוד ועוד אנשים לקבוצה וכך תגדיל את מאגר הקשרים העסקיים שלך, דבר שיכול בהחלט לתרום לפיתוח העסק הפרטי שלך ולמציאת הזדמנויות עסקיות חדשות.

לקריאה על הסדנה שלנו בשיתוף המכון הישראלי ליצוא בנושא שיווק ב- Linkedin:
סדנת לינקדאין

איך לעשות את זה נכון?

  • בחרת להקים קבוצה בלינקדאין, עליך להגדיר מראש מה מטרתה העיקרית – האם לקדם את העסק שלך, לקשר בין אנשים בעלי תחום עניין דומה, או כל דבר אחר. מטרת העל היא שתקבע את מאפייני הקבוצה וסגנונה וחשוב שתדבוק בכך כדי לא לבלבל את החברים.
  • עתה עליך לבחור האם זו תהיה קבוצה פתוחה שתקבל אליה כל אדם שמעוניין להצטרף וכך תוכל להיות גדולה ומפרה מאוד, או האם תהיה פרטית והאקסקלוסיבית, דבר שיתרום להרגשת המחויבות של החברים בקבוצה לקבוצה.
  • בכדי למצוא חברים לקבוצה החדשה שהקמת תשלח הודעות לאנשי הקשר שלך שיכולים להתעניין בקבוצה ואף תדאג לאשר מראש חברות לאנשים שאתה יודע כי ירצו לקחת בה חלק. הזמן גם אנשים שאתה מכיר מחוץ לאינטרנט להצטרף לרשת החברתית ולקבוצה בניהולך וכך תיצור בסיס איתן לבניית הקהילה שלך בלינקדאין. תוכל אף לפרסם מידע באשר לתכני הקבוצה בפרופיל האישי שלך, בטוויטר וברשתות חברתיות נוספות וכך תגדיל את החשיפה לקיומה של הקבוצה ותגרה אנשים להצטרך אליה.
  • להקים קבוצה זה דבר פשוט מאוד, רק ללחוץ על כמה כפתורים והקבוצה קיימת. אך לנהל אותה זה כבר עניין מורכב יותר. כדי להבטיח שחבריי קבוצה ייהנו מהיותם חלק מהקבוצה ולא יעזבו במהרה חשוב שלא ‘תזבל’ את הקבוצה ביותר מדי הודעות ומסרים. אם תשלח יותר מדי הודעות, במיוחד הודעות פרסומיות, אנשים עלולים להתעצבן ולהרגיש מנוצלים ואז יעזבו.
  • כחלק מניהול קבוצה, חשוב שתדע כיצד לתמרץ חברי הקבוצה לתקשורת – תפרסם ידיעות מעניינות, סרטונים וערך מוסף (מידע מועיל) ותעודד אחרים לעשות כך גם כן. תגרום לקבוצה להרגיש כמו קהילה שעוזרת לחבריה וכך אנשים ייהנו מחברותם, יהיו נאמנים לך, ואף ימליצו עליך ועל קבוצתך לאנשי הקשר שלהם, הקבוצה תגדל ומאגר הקשרים שלך יגדל גם הוא.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!