Ad Network , או בעברית רשת פרסום, היא רשת של אתרים שאוגדו על ידי צד שלישי, ברוב המקרים חברה המתמחה בשיווק ובפרסום.
עד כה שום אתר ישראלי אינו יכול להתחרות בכמויות הדפים הנצפים של הפורטלים הגדולים, אולם אם אתרים בינוניים וגדולים יתאגדו, הם יוכלו להוות כוח שקול כנגדם. הרעיון הזה הוא שהצמיח את רשתות הפרסום בעולם, והוא זה שמניע עכשיו גופים רבים בישראל להקים רשתות מהסוג הנ”ל.
הרעיון מאחורי איגוד האתרים הוא פשוט:
בשל התחרות הרבה בהשגת פרסום לאתרי אינטרנט, אתר המעוניין בפרסום חייב להציג בפני המפרסם נתונים שבגינם כדאי לו לפרסם באתר, כמו למשל כמות המבקרים. בשוק הישראלי ישנו מספר מצומצם של אתרים, אך אלו גורפים כמעט את כל הפרסום. האתרים הם כמובן הפורטלים הגדולים – Walla, Nana, Ynet, MSN, NRG ועוד. לפורטלים בסדר גודל כזה יש עשרות מיליוני דפים נצפים בחודש.
שום אתר ישראלי אינו יכול להתחרות עם מספר הדפים הנצפים של הפורטלים הגדולים, אולם אם אתרים בינוניים יתאגדו עם אתרים גדולים יותר, הם יוכלו להוות כוח שקול אל מול הפורטלים הגדולים. הרעיון הזה הוא שהצמיח את רשתות הפרסום בעולם, והוא זה שעכשיו מניע גופים רבים בישראל להקים רשתות מהסוג הנ”ל.
לכאורה, די בשיתוף פעולה בין אתרים כדי להתחיל לספור את כספי המפרסמים, אך הדבר רחוק מלהיות נכון. הנכס החשוב ביותר של רשת פרסום הוא הטכנולוגיה שהיא מתבססת עליו. כדי לשלוט על פרסום ברשת של אתרים וכדי לדעת למקסם את יעילותו יש להשתמש במערכת טכנולוגית של ad serving- הגשת מודעות. ישנן הרבה מערכות שמוצעות בשוק, והשימוש בהן יקר מאוד, אך ככל שרשת תיתמך על ידי מערכת שהטכנולוגיה שלה חכמה יותר, כך יגדל יתרונה התחרותי בשוק.
חשוב שהמשווק באינטרנט יהיה מודע לקיומן של רשתות אלה משום שלפרסום בהן יש מספר יתרונות בולטים:
חשוב לזכור! לפרסום בפורטלים הגדולים יש הרבה מאוד יתרונות על פני פרסום ברשת אתרים, לפחות בשלב הזה. היתרון הגדול ביותר של הפורטלים הוא המיצוב. היום, בעקבות ממדי החשיפה של אתרי האינטרנט, חברות מרגישות חובה להיראות במדיום האינטרנט, והופעתן בו מהווה חלק ממיצובן. מסיבה זו חברות גדולות הפונות לקהל יעד רחב, כגון בנקים, חברות ביטוח וכדומה, מפרסמות בפורטלים הגדולים, המספקים חשיפה נרחבת אך לא בהכרח ממוקדת. כמשווקים באינטרנט חשוב להכיר גם את רשתות האתרים כפתרון פרסומי אשר כדאי לשלבו בתמהיל השיווק האינטרנטי של החברה, במיוחד אם רוצים לפרסם בצורה ממוקדת ומפולחת.