הפיכת הגולש הפסיבי לרוכש אקטיבי באתר הוא המשימה המאתגרת והחשובה ביותר עבור כל עסק. גם הקידום הכי טוב בעולם לאתר שלכם לא יעזור אם הוא לא יצליח להפוך את הגולש לרוכש – לא רק לגרום לגולשים להגיע אליכם, אלא גם לרכוש את המוצר/שירות שאותו אתם מספקים.
המשימה הזו נהיית קשה עם התפתחות הטכנולוגיה שמביאה איתה ריבוי סמארטפונים טאבלטים ומכשירים חכמים נוספים אשר מאפשרים לנוע איתם לכל מקום ובכך ליצור אינטראקציה באתרכם עם אינספור הסחות דעת ורעשים מסביב. נוסף לכך העובדה שזמן הוא כבר לא פקטור והדברים צריכים לקרות כאן ועכשיו.
תחשבו על הרגע שבו אתם רוצים לקנות משהו או רק סתם לצרוך מידע. מיד תפנו אל הסמארפטון, תיכנסו לגוגל, לאתר או לפייסבוק או במדיות אחרות. בזמן הזה כנראה שתקבלו הודעת ווצאפ, אולי טלפון, מייל, נוטיפיקציה או כל הסחת דעת אחרת, נוסיף לכך את האפשרות שתהיו בתנועה ממקום למקום – הרי לכם קושי אדיר עד בלתי אפשרי למקד את מירב תשומת הלב הראויה לפעולה הרצויה.
בסוף חווית הגלישה של המשתמש באתר צריכה לנצח את כל הסחות הדעת ורעשי הרקע על מנת לזכות בתשומת הלב הראויה אשר תהפוך את הגולש לרוכש ולמנוע את הנטישה האפשרית בכל שניה שעוברת.
עם התפתחות הטכנולוגיה גם אופי ומיומנות השימוש של הגולשים במכשירים התפתחו והשתכללו כך שהסטנדרטים הנדרשים מהאתרים והאפליקציות הולכות וגוברות על מנת באמת לספק חוויה איכותית, אמינה ובעלת ערך מוסף אשר גם תשאיר את הגולשים וגם תהפוך אותם לרוכשים.חוויית הגולש בעת הגלישה באתר תקבע אם יקנה או לא. תכנון ואפיון החווייה הזו היא עולם מרתק בפני עצמו. תחום שחם מאוד בשוק שהתפתח עם שיפור מיומנויות הגולשים ועל מנת לתת פתרונות איכותיים בתכנון חווית הגלישה (User Experience) של הגולשים וניתוח התנהגות הגולשים.
חווית המשתמש או באנגלית UX – User Experience.
על מנת שזה יקרה, טריגר משמעותי בתהליך זה הוא יצירת תחושת האמון אצל הגולש מהרגע שבו הוא נכנס לאתר. נכון יהיה להדגיש את כל ההצלחות ההקטנות וסיפור העסק שלכם באופן שמייחד ומבדל אתכם מהמתחרים. יש לספר את הסיפור על העסק באופן שמבליט את הערך המוסף אותו הגולש יקבל מעצם הנחיתה והגלישה שלו באתר שלכם. חיזוק תחושת האמון אצל הגולש וחיבורו לסיפור העסק, ייקלו עליו משמעותית לבצע רכישות ולהתגבר על רגעים ותהליכים יותר מאתגרים באתר. המטרה היא לצמצם התנגדויות ונטישות האתר של גולשים באופן משמעותי מתוך הבנה שהיום התנהגות הגולש מתאפיינת בחוסר סבלנות והתעסקות בהמון דברים במקביל כך שהמשימה להשאיר אותו באתר נהפכת קשה ומאתגרת עוד יותר.
כדי שהגולש הממוצע יהפוך גם לרוכש, האתר שלכם חייב להכיל מגוון רכיבים שונים שמטרתם עידוד רכישה:
חיבור לרשתות חברתיות המהווה כלי חשוב במיוחד ליצירת "רעש" מסביב למוצרים ושירותים.
מומלץ מונה מבקרים באתר אשר מדגיש את כמות הלקוחות הגדולה שלכם והבלטת המספרים הגדולים והחיוביים שמספרים את סיפור העסק.
הודעות על מבצעים בשילוב עם זמן קצוב – להבהיר שכדאי לבצע את הרכישה בהקדם.
אישורי אבטחה לאתר התורמים מאוד לחיזוק האמינות ותחושת הביטחון בעת רכישה.
לצד פעילויות הקידום האחרות, המומחים של חברת A-2-Z שיווק בינלאומי באינטרנט ישמחו לייעץ לכם גם בנוגע להוספת רכיבים אלה ורכיבים נוספים המיועדים להפוך את הגולשים באתר שלכם לרוכשים.