אנליטיקס הוא כלי שפיתחה גוגל במטרה לאפשר ניטור מלא ומדויק של פעילות הגולשים בכל אתר או דף נחיתה. למידע הרב שניתן להפיק באמצעות כלי זה יש ערך עצום: ככל שנבין טוב יותר את ההתנהלות של הלקוחות הפוטנציאליים שמגיעים לכל עמוד באתר, כך נוכל להשפיע עליהם באופן אפקטיבי יותר לבצע את הפעולות הרצויות מבחינתנו. הנתונים והפילוחים של גוגל אנליטיקס תורמים גם לקידום יעיל של האתר, ובאופן כללי עשויים לחסוך לכל בעל עסק סכומים משמעותיים שמושקעים בשיווק דיגיטילי – בזכות האפשרות ליצור קמפיינים מדויקים ולהשביח אותם עוד ועוד, כך שיניבו מקסימום יחס עלות תועלת.

על-מנת למצות את הפוטנציאל של כלי הניתוח של גוגל נדרשת מומחיות של ממש וניסיון רב בשימוש בו. בהתאם ההמלצה היא להכין את האתר לתהליכים השיווקיים השונים בשלב מוקדם ככל האפשר, ולעשות זאת בעזרת איש מקצוע בעל בקיאות מעמיקה לגבי כל המודולים של האנליטיקס.

מה כולל תהליך הכנה לאנליטיקס?

השירות שמספק מומחה אנליטיקס הוא תהליך מובנה ויסודי. המטרה היא שבסופו של התהליך תוכלו לקבל את כל המידע החיוני מבחינתכם, באופן נוח לעיבוד וידידותי לכל המשתמשים השונים בעסק או בארגון.

השלב הראשון הוא פגישה בין המומחה שלנו לבין אנשי העסק. הפגישה מאפשרת לנו לספק הסברים מעמיקים לגבי התהליך ולפרט את כל הנתונים שניתן להפיק מגוגל אנליטיקס. מרכיב מהותי אחר הוא הבנת הצרכים שלכם, כך שנוכל לדעת מה חשוב למדוד באתר.

על-מנת לצאת לדרך באופן מסודר, אנחנו עוברים אתכם על כל העמודים באתר. עבור כל עמוד יוגדר במדויק מה חשוב לבדוק בו ובהתאם ייקבעו המדידות שיבוצעו עבורו. באופן עקרוני על-מנת להשתמש בצורה אופטימלית בכל המודולים של גוגל אנליטיקס מדריך מלא הוא הכרחי, אבל כדי שיהיה לכם מושג ראשוני לגבי האפשרויות, הן כוללות בין השאר את מספר הכניסות הייחודיות לכל עמוד, את אורך השהות באתר, את המקומות ברשת שמהם מגיעים גולשים וגם את שיעור ההמרה שמאפיין את סוגי הגולשים השונים על סמך פילוח זה (נתון שממנו ניתן בעצם ללמוד עד כמה אפקטיבי כל קמפיין פרסומי ואיפה הכי כדאי להשקיע בשיווק), ועוד ועוד.

עוד כדאי לדעת כי מומחה אנליטיקס איכותי באמת הוא גם בעל ידע רב ב-SEO, שכן שילוב היכולות הוא זה שמבטיח גם משיכת מקסימום גולשים לאתר וגם שיעור המרה גבוה ובעצם מקסימום רווחיות עבורכם. בהתאם כל ההמלצות למדידות החשובות הן על סמך שיקולים שלוקחים בחשבון גם את הרצון להגיע לדירוג גבוה בגוגל, גם את השאיפה להגיע לקהל היעד הרלוונטי (ולא לגולשים שאין סיכוי למכור להם מוצרים או שירותים) וגם את החשיבות של הזרימה הנכונה של הגלישה באתר עצמו.

על-מנת שהסנכרון בינינו יהיה מלא נבחרים במהלך הפגישה גם שמות מוסכמים לכל הנתונים והמדידות. בדרך זו כשתקבלו את הדיווחים השוטפים על הביצועים של האתר, תדעו בדיוק במה מדובר ומה בעצם המשמעות של כל פריט מידע בכל דוח.

לאחר הפגישה מגיע השלב הטכני: המתכנת מקבל מאותו מומחה אנליטיקס את הסיכומים, ועל סמך כל ההחלטות מטמיע את הקודים הרלוונטיים – באופן מקצועי ואחראי. בשלב זה ניתן להתחיל לעקוב אחרי הביצועים של כל דף באמצעות המערכת המשוכללת.

למה כדאי להכין את האתר ולהיעזר באנליטיקס עם A-2-Z?

הכלי שפיתחה גוגל הינו חינמי. כמו כן כשרוצים להתחיל לעבוד עם גוגל אנליטיקס מדריך מפורט הוא תוכן שניתן למצוא באינטרנט. למרות זאת, אין תחליף אמיתי להסתייעות בשירותיו של מומחה אנליטיקס, ובפרט אנשי המקצוע המנוסים מאוד שלנו.

עם הצוות המיומן של A-2-Z מובטח לכם מיצוי מלא של האפשרויות של כלי ניטור המידע וניתוח הנתונים, בהתאמה מושלמת לצרכים הספציפיים שלכם – כך שהקמפיינים השיווקיים שלכם ובאופן כללי ההתנהלות במרחב הדיגיטלי יתאפיינו במינימום עלות ומקסימום תועלת.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!