Google Shopping מאפשר לך לפרסם את החנות הוירטואלית שלך בחינם


Google Shopping הוא אחד מערוצי החיפוש מבית גוגל והוא מתמקד בחיפוש מוצרים. הוא עובד בדיוק כמו החיפוש ה"רגיל" – כותבים בשורת החיפוש את המוצר הרצוי וגוגל מציגה מוצרים בהתאם למה שנכתב בחיפוש.
אפשר לסנן את המוצרים לפי האופציות שגוגל מציעה, למשל ניתן להציג מוצרים לפי צבע מסוים, החומר ממנו עשוי המוצר, גודל ואפשרויות רבות נוספות.
אפשרויות הסינון שגוגל מציגה משתנות בהתאם למילות החיפוש. בכך גוגל עוזרת לגולשים למצוא את המוצר הספציפי שהם מחפשים.
Google Shopping

איך נראות המודעות ב-Google Shopping?


בדומה לערוצי חיפוש אחרים של גוגל, גם בערוץ השופינג מופיעות מודעות ממומנות, כלומר ששילמו כסף כדי להציג אותן בתוצאות. בנוסף, מופיעות מודעות אורגניות, כלומר בחינם, ללא תשלום לגוגל עבור הצגת המודעה.

גוגל פתחה את האפשרות למודעות חינמיות בערוץ החיפוש של Google Shopping באוקטובר 2020. לפני כן, היה ניתן להופיע שם רק בתשלום לגוגל עבור המודעות.


  • מודעות ממומנות בגוגל – המודעות בתשלום מופיעות בערוץ ה-Google Shopping בתחילת התוצאות (וגם בהמשך). כדי להשיג את המיטב מהמודעה הממומנת במינימום כסף כדאי לפנות לחברה העוסקת בפרסום ממומן בגוגל.

  • מודעות אורגניות בגוגל – המודעות החינמיות מופיעות מתחת למודעות הממומנות. כדי להופיע גבוה בתוצאות ולהביא מקסימום לקוחות אל חנות האונליין שלך, מומלץ לפנות לחברת קידום אתרים (SEO).


איך לפרסם מודעות לחנות הוירטואלית ב-Google Shopping בחינם?


בחיפוש ה"רגיל" ב-Google, בחיפוש תמונות, וידאו וכדומה, גוגל שואבת את התכנים מעמודי האתר. בשונה מערוצי החיפוש האחרים האלה, עבור תוצאות החיפוש בשופינג, גוגל משיגה את הנתונים והטקסטים מתוך המידע המוזן אליה בכלי שנקרא Google Merchant Center.

  1. כדי לפרסם את מוצרי חנות האונליין שלך בחינם ב-Google Shopping צריך להקים חשבון ב-Google Merchant Center.

  2. לאחר מכן, יש ליצור Feed המכיל את כל מוצרי האתר, בהתאם למדיניות שגוגל קבעה. לכל מוצר מציינים בפיד מספר מאפיינים שעוזרים לגוגל להציג אותם לגולשים בהתאם למילות החיפוש והסינונים שסימנו. מבין מאפייני המוצרים שניתן להגדיר: צבע המוצר, חומר, גודל, תמונות, מחיר, מחיר מבצע ועוד.

  3. את הפיד יש להעלות לחשבון ה-Merchant Center.

  4. יש לסמן בחשבון הגוגל מרצ'נט שמוצרי החנות יופיעו במה שמכונה "Free Listing".


חשוב להבין שאלה לא פעולות פשוטות שכל אדם יכול לבצע. כדי להקים פיד מוצרים נדרש ידע טכני או חברת פיתוח שיודעת לבצע את זה בהתאם להנחיות הקפדניות של גוגל. מאפייני מוצרים שיוגדרו באופן לא תקין לא יאושרו על ידי גוגל ולא יוצגו בתוצאות החיפוש ב-Google Shopping.

קידום חנות וירטואלית לטופ ב-Google shopping אורגני


אם המוצרים בחנות הוירטואלית שלך משתייכים לתחום תחרותי, יכול להיות שהמוצרים שלך יופיעו ב-Google Shopping, אך במיקומים נמוכים. באמצעות מספר פעולות קידום ניתן יהיה לעקוף את מוצרי המתחרים בערוץ השופינג.

הדרך הטובה ביותר להגיע למקומות בולטים בדפי התוצאות ולהישאר שם לאורך זמן היא להשקיע באופן חד פעמי בעבודת קידום אצל חברת SEO מקצועית. ההשקעה החד פעמית תכלול:


  • בחינת המאפיינים הכלולים בפיד והמלצות למיטובם בהתאם להנחיות המפורטות של גוגל.

  • ציון המאפיינים החסרים בפיד המוצרים וכדאי להוסיף אותם.

  • הסברים לחברת הפיתוח לטיפול בשגיאות הפיד.

  • הצעות להוספת סכמת מוצר בעמודי אתר החנות והנחיות לטיפול בשגיאות בצד חברת הפיתוח.

  • הנחיות למיטוב התכנים – כמו כותרות מותאמות לגולשים, כלומר מכילות מידע שמעניין אותם, ותיאור מוצר בו ניתן לפרט יותר אודות המוצר, על מנת לספק לגולשים את המידע הנדרש כדי ללחוץ על המוצר ולהיכנס לחנות האונליין שלך.

  • הנחיות למיטוב החשבון ב-Google Merchant Center.


מוזמנים לקרוא עוד על הפעולות לקידום חנות אינטרנטית בגוגל שופינג.

קידום חנויות וירטואליות ב-Google Shopping אורגני הוא נושא חדש בעולם ה-SEO. על כן, בהרבה חברות קידום אתרים עדיין לא ניתן להשיג שירות של קידום מוצרי החנות בערוץ הזה.

A-2-Z היא חברה המתמחה בקידום חנויות אונליין ובין הראשונות בארץ שכבר בקיאות בנושא החדש של קידום בגוגל שופינג אורגני.

בחברת A-2-Z מחלקת ה-SEO תבחן עבורך את המצב הקיים ותכין דוח מקיף שיכלול המלצות למיטוב, כדי להקפיץ את המוצרים של חנות האונליין שלך למעלה. ניתן לקבל ב-A-2-Z גם טיפול מלא בהמלצות במאפייני פיד המוצרים, מיטוב חשבון המרצ'נט סנטר וכן בסכמת המוצר באתר.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!