הקישורים הנכנסים עושים קאמבק, כאשר גוגל הכריזה על השקת עדכון קישורים חדש – Link Spam Update.
העדכון יחול על מספר מדינות וההשפעה צפויה להיות רחבה – בכל האזורים ובכל השפות שבהן תומכת גוגל.


Link Spam Update

איזו תופעה העדכון החדש מיועד לבחון?


על פי ההצהרה הרשמית של גוגל, העדכון מיועד לבחון באופן מדוקדק יותר את איכות הקישורים היוצאים המוטמעים בתוך אתר.

עוד הם מוסיפים, כי הסיבה העיקרית לעדכון הגיעה לאחר שנסרקו אתרים רבים שבחרו לעשות שימוש בשיטות שיווק אגרסיביות מידי באמצעות קישורים יוצאים. עם זאת, ישנם מקרים מסוימים שבהם הוצאת קישורים שיווקיים היא הכרחית, לדוגמה: אתר תדמית של עסק שמוציא קישור לחנות האונליין שיש ברשותו. 

במקרים כאלו גוגל כבר מנחים משנת 2019 לתייג קישורים למטרות פרסום באמצעות rel = "sponsored


קישורים פרסומיים

במה שונה העדכון מפינגווין?

בניגוד לעדכון הקישורים הידוע לשמצה פינגווין, העדכון החדש לא נוצר כדי להעניש מיידית אתרים ולזרוק אותם מהמיקומים. העדכון נועד בעיקר לבטל את הפריבילגיה המוגזמת לטענת גוגל שממנה נהנים היום אתרים רבים, שהיא בניית פרופיל קישורים נכנסים מדומיניים בעלי איכות ירודה.


מתי העדכון צפוי להשפיע ולהתרחב?


כמו שאר העדכונים שגוגל השיקה לאחרונה, גם העדכון Link Spam Update יופעל במהלך אמצע חודש אוגוסט 2021. ההודעה הרשמית אומרת כי "העדכון יעיל עוד יותר בזיהוי קישורים מכירתיים וצפוי להתרחב למספר רב של שפות. אתרים שיעשו שימוש בקישורי ספאם, צפויים לראות שינויים בתוצאות החיפוש לאחר שיסרקו מחדש על ידי האלגוריתמים שלנו."  במילים אחרות – אתרים שבחרו לעשות שימוש באופן מופגן וגלוי בשיטות של הוצאת קישורי ספאם צפויים לחוות ירידה בדירוגים לאחר עליית העדכון לאוויר.

נכתב על ידי: עוז לוי, Senior SEO בסוכנות A-2-Z

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!