שינויים רבים פוקדים את עולם ה-SEO לעתים קרובות, הודות לעדכונים שגוגל מבצעת באלגוריתם החיפוש שלה מדי כמה חודשים. כאשר בוחנים את שלושת החודשים האחרונים בלבד, ניתן להבחין כי גוגל פרסמה מספר עדכונים משמעותיים – החל מעדכונים הנוגעים לחוויית המשתמש וביקורות מוצרים, ועד לעדכוני הליבה המפורסמים שהיא נוהגת לפרסם כל חצי שנה בממוצע. גוגל דואגת לשמור את עולם ה-SEO חי ודינאמי, ויש להם סיבה טובה:

 

"אנו מקבלים מיליארדים של שאילתות חיפוש מדי יום ב-150 שפות מכל העולם –

לכן עלינו להשתפר באופן מתמיד כדי להישאר תחרותיים ולשרת את קהל המשתמשים שלנו באופן הטוב ביותר…"

 

אז כפי שאמרנו, לגוגל היסטוריית עדכונים עשירה המצדיקה את המורשת, אך מבלי לצלול עמוק מדיי אל העבר, הכנו עבורכם סקירה קצרה של העדכונים המשמעותיים שפרסמה החברה ב-2021 עד כה.


8 באפריל: עדכון ביקורות מוצרים (Product Reviews Algorithm Update)


גוגל אוהבת תוכן טוב ואיכותי, ודבקה בגישתה גם כשמדובר בביקורות מוצרים. וכיאה לשיטת המקל והגזר – גוגל גם יודעת לצ'פר בהתאם, בייחוד את אלו שיודעים להשקיע בתוכן מעולה עבור הגולש.

 

"העדכון נועד לתגמל טוב יותר ביקורות מוצרים שמשקיעות במחקר מעמיק (של המוצר וחווית השימוש בו),

לעומת כאלו המציגות תוכן דל שלא טורח אלא לסכם בפשטות את רשימת המוצרים הקיימת…"

 

העדכון אשר שוחרר ב-8 באפריל והגיע לסיומו באופן מלא ב-22 באותו חודש, אינו נועד "להעניש" ביקורות עם תוכן דל, כך אומרים בגוגל. במקום זאת, הוא נועד לקדם טוב יותר תוכן איכותי ומעמיק, מה שבעקיפין משפיע על ביקורות דלות תוכן באופן שלילי ודוחק אותן למטה במיקומים בתוצאות החיפוש. חשוב לציין כי גוגל העידה שהיא רואה בעדכון זה כנפרד לחלוטין מעדכון הליבה הגדול שלה, והוא משפיע רובו ככולו על ביקורות מוצרים בלבד.


15 ביוני: עדכון חווית משתמש (Page Experience Update)


גוגל השיקה לאחרונה את עדכון חווית המשתמש – אלגוריתם דירוג חדש שנועד לשפוט את איכות האתר והגלישה בו, כפי שנתפסת על ידי הגולשים. במילים אחרות, אם גוגל חושדת שהאתר אינו מספק חווית משתמש ראויה – דירוגיו במנוע החיפוש ייפגעו משמעותית.

באמצעות מדדי חווית משתמש כגון זמני טעינה ומהירות אתר, ידידותיות למובייל, גלישה מאובטחת, ועוד –  גוגל מעריכה את חווית הגולש, וכך קובעת את דירוגו בפועל. העדכון אמנם הושק רשמית ב-15 ביוני, אך החברה הודיעה כי יפורסם במלואו וייכנס לתוקף בפועל רק לקראת סוף אוגוסט, כך שיש לכולנו מספיק זמן להתכונן.


23 ביוני: עדכון ספאם (Spam Update)


אם שמתם לב לתנודתיות מחשידה במיקומים שלכם לאחרונה, יכול להיות שהדבר קשור בעדכון הספאם החדש של גוגל שהושק ממש לפני מספר ימים. במאמציה הבלתי נגמרים להילחם בספאם ברשת, גוגל השיקה לאחרונה את העדכון הנוכחי – עדכון יומי שאמור להתחיל ולהסתיים בתוך מספר שעות, אליו יתווסף אחד נוסף בשבוע שלאחר מכן. גוגל לא חשפה מידע רב לגבי העדכון, והסתפקה בציוץ:

 

"כחלק מעבודתנו השוטפת לשיפור תוצאות החיפוש, שחררנו השבוע את עדכון הספאם למערכות שלנו.

העדכון יהיה עדכון יומי שילווה בעדכון דומה נוסף בשבוע הבא"


2 ביוני – עדכון הליבה הגדול (June 2021 Core Update)


יותר מחצי שנה של ציפייה עברה מאז עדכון הליבה האחרון בדצמבר 2020, שהגיע גם הוא כשבעה חודשים לאחר זה עדכון הליבה שקדם לו במאי. עם זאת, גוגל הודיעה כי השיפורים שתוכננו לעדכון של יוני 2021 טרם הושלמו במלואם, ולכן במקום לדחות את העדכון למועד עתידי, בחרה החברה לפרסם את עדכון הליבה בשני חלקים – אחד החודש, ואחד נוסף בחודש הבא.


בשל פרסום העדכון בשני חלקים, הוסיפו בגוגל, רוב האתרים לא ירגישו בשינוים משמעותיים, אך אנשי SEO המנהלים אותם לבטח ישימו לב לשינויים בעמודי תוצאות החיפוש. בכל מקרה – בין אם הדירוגים יעלו, ירדו או יישארו כפי שהם, המגמה צפויה להתהפך שוב ביולי, לאחר סיומו של החלק השני של עדכון הליבה, שצפוי להיות גלובאלי בהיקפו, ישפיע על כל השפות ויגיע לסיומו לאחר שבועיים.


 


גוגל מעדכנת את האלגוריתם שלה באופן קבוע. למעשה, בכל שבוע משחררת החברה עשרות עדכונים במטרה לשפר באופן מתמיד את חיפושי הגולשים. בכל פעם שגוגל משחררת עדכון חדש, המשמעות עבורנו כאנשי SEO היא שנרגיש השפעה על האתרים שלנו בתוצאות החיפוש – לעתים חיובית, ולעתים שלילית.


מסיבה זו עלינו להיות מוכנים לקראת העדכונים הגדולים, לדעת מתי יתרחשו ובאיזה אופן נוכל להיערך לקראתם כראוי. באופן זה, נוכל להיות עם האצבע על הדופק לגבי תפקוד האתר שלנו, לדעת האם שינויים בדירוגים נבעו כתוצאה מפעולות או אסטרטגיה שאנו הובלנו באתר, או שמא מעדכון גדול של גוגל באלגוריתם הדירוג שלה.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!