אספנו עבורך מספר שיטות מתוחכמות ונקודות מעניינות על מנת לעקוף מתחרים בנישות תחרותיות נכון לגוגל בשנת 2018:

קידום אתרים בנישות תחרותיות

1. בחירת ביטויי מפתח נכונים

בנישות תחרותיות וכן לאתרים בשלבי קידום ראשוניים, מומלץ לבחור מתוך מחקר מילות מפתח בביטויי זנב ארוך שקשורים לנושא התחרותי שנרצה לקדם

למשל – הביטוי "קידום אתרים" הוא תחרותי מאוד ויהיה קשה להגיע בו למקומות הראשונים. לכן נבחר ביטוי כמו "איך לבצע אופטימיזציה לקידום האתר בגוגל", נקים לו עמוד מתאים, נבצע לו אופטימיזציה ונגיע איתו למקומות הגבוהים.

נבחר מספר ביטויי זנב ארוך נוספים באותו תחום וכאשר נבסס את המיקום שלהם בתוצאות החיפוש ונגרום לגוגל לראות את האתר כחזק בנישה הספציפית, נוכל להוסיף ביטויים קצרים בעלי נפח חיפוש גבוה ולהגיע למקומות גבוהים!

2. שימוש בביטויי חיפוש לוקאליים

ביטוי כמו "חנות תכשיטים" יהיה בעל נפח חיפוש גבוה, אך גם תחרותי מאוד ולכן לבחור בו לא תמיד תהיה אסטרטגיה שנרצה להשתמש בה כאשר אנחנו מקדמים חנות תכשיטים. לעומת זאת, ביטויים כמו "חנות תכשיטים במרכז", "חנות תכשיטים בתל אביב" וכו' יהיו בעלי נפחי חיפוש קטנים יותר, אך בעלי רלוונטיות גבוהה ותחרות נמוכה יותר.

האסטרטגיה הזו עובדת בצורה דיי דומה לשיטה הקודמת – בוחרים ביטויים פחות תחרותיים ויותר ממוקדים, מבססים את האתר באזור מסוים + בנישה מסוימת ולאחר מכן שולפים את הביטויים ה"כבדים" יותר ומגיעים למקומות הראשונים יותר בקלות.

חשוב לשים לב לא להקים מיליון עמודים שבהם הכל זהה מלבד האזור/העיר, אלא ליצור תוכן שונה, כל עמוד ידבר על סניף אחר ויפרט עליו מידע וכו'.

*יעיל במיוחד כאשר מדובר על חברות עם מספר סניפים.

3. Google Snippets

כיום סניפטס הם הדרך הכי טובה להקפיץ במהירות את האתר בתוצאות החיפוש מפני שגוגל נותן משקל רב לאתרים שעונים במדויק על השאילתה של הגולש.

כאשר האתר מופיע בסניפטס, הוא ממוקם מעל כל תוצאות החיפוש וכך ניתן להגדיל את הטראפיק האורגני לאתר בצורה משמעותית מאוד.

על מנת להופיע בסניפטס יש כמה דרישות:

  • העמוד שלנו חייב להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש
  • העמוד חייב לספק תשובה מפורטת, אבל קצרה (50 מילים +/-) לשאילתה של הגולש
  • שם העמוד, הטייטל וכו' צריכים להכיל את אחת מהמילים – מתי, מה, מי, למה, איך, איפה, צריך, כדאי (ע"פ השאילתה הרלוונטית שמצאנו)
  • הכותרת המרכזית בעמוד (H1) צריכה להיות השאילתה

מלבד הדרישות האלו, ישנן כמה המלצות שיעזרו לכם להיכנס לסניפטס:

  • יצירת אזור שאלות ותשובות בעמוד, בו השאילתה תקבל מענה מלא
  • "התלבשות" על סניפט קיים מאתר אחר ויצירת עמוד טוב יותר משלו
  • להוסיף ביטויי תיאור כמו "בטבלה הבא תוכלו לראות…", "אלו המאפיינים העיקריים…" וכו'

4. SEO טכני

לפעמים כל מה שנצטרך לעשות על מנת לעקוף את המתחרים הכי גדולים שלנו הוא לשפר את המצב הטכני של האתר שלנו ולהביא אותו למצב האידאלי ביותר ו"המושלם" לגלישת משתמשים. שיפרנו את החווית הגלישה של הגולש – שיפרנו גם לגוגל.

מספר נקודות חשובות לשיפור המצב הטכני של האתר:

  • מהירות האתר – בעזרת שימוש בהערות שגוגל נותן לנו ב-Page Speed Insights נוכל לגלות אילו דברים מכבידים על טעינת העמוד. כאשר נטפל בכל אחד מהם ניצור שיפור קטן בכל פעם שיוביל לשיפור ענק במהירות האתר.
  • ידידותיות האתר למשתמש – שיפור חווית הגלישה, UX, UI.
  • שיפורים טכניים כמו טיפול בעמודי שגיאה, שרשורי הפניות, הוספת פירורי לחם, תיקון מפת אתר, רובוטס וכו'.
  • שיפור היררכיית URL באתר ומעבר לפרוטוקול HTTPS.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!